• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS
Facebook nie zwiększy zasięgu organicznego postu
Home
Marketing
Social Media

Facebook nie zwiększy zasięgu organicznego postu

osnews Marketing, Reklama, Social Media 0 comments

Złe wieści dla osób zajmujących się marketingiem na Facebooku – zasięg organiczny na portalu nie będzie rosnąć, gdyż jest to nie po myśli administratorów.

Podczas ostatniego wystąpienia CEO Facebooka Marka Zuckerberga w siedzibie firmy w Menlo Park, poruszono temat marginalnego zasięgu organicznego postów udostępnianych przez fanpage. Ci, którzy liczyli, że Facebook pozwoli łatwiej docierać do potencjalnych klientów, będą zawiedzeni. Według Zuckerberga byłoby to działanie na szkodę użytkowników.

Mamy tu do czynienia z poważnym konfliktem interesów. Od dawna robimy wszystko, by jak najlepiej zoptymalizować strumień Facebooka i wyświetlać w nim wszystkie istotne aktualności od waszych znajomych. A może wolicie byśmy skupili się na klientach biznesowych i pozwolili im dotrzeć do jak największej liczby użytkowników? – zapytał zgromadzonych Zuckerberg,

Każda decyzja, którą podejmujemy, motywowana jest tym pierwszym założeniem, staramy się by wszyscy, którym służymy, którzy używają Facebooka i którzy przeglądają strumień informacyjny, otrzymali najważniejsze informacje, których od nas oczekują. A to oznacza, że jeśli klienci biznesowi upubliczniają coś, co będzie odpowiadało zainteresowaniom użytkowników, zostanie im pokazane. Ale jednocześnie jeśli przedsiębiorcy chcą udostępnić coś, co stoi wbrew zainteresowaniom użytkownika, to treść ta nie będzie zaprezentowana – dodał.

Przekaz Zuckerberga jest prosty: Facebook jest przede wszystkim miejscem dla użytkowników, biznes jest na drugim miejscu. Ale jednocześnie podkreśla, że duże zaangażowanie w kampanie marketingowe zawsze jest doceniane i dobre posty zawsze są nagradzane:

W miarę jak nasz biznes się rozrasta, mamy coraz więcej użytkowników, którzy chcą dzielić się różnymi materiałami, a my chcemy pokazać te najlepsze. Nikt nie ma czasu by przebijać się przez półtora tysiąca udostępnień, a taki ruch nasi znajomi generują w ciągu jednego dnia.

Mamy tysiące przykładów stron, które prowadzą swoje strategie marketingowe z sukcesem. Ich zasięg organiczny rośnie, gdyż dostarczają dokładnie takich informacji, jakich oczekują ich fani.

Jeśli zatem prowadzisz biznes i chciałbyś skorzystać z możliwości darmowej promocji za pośrednictwem Facebooka, droga wolna, ale skup się na publikowaniu naprawdę interesujących materiałów, tworzonych z myślą o  tych, którzy subskrybują twój fanpage – podsumował.

Chociaż w teorii w tej wypowiedzi jest sporo racji, nie sposób nie zauważyć, że Facebook nie ułatwia marketingowcom pracy. Algorytmy pozycjonujące wyżej cenią obrazy niż tekst, który dla niektórych branż może być kluczowy. Nie ma także jasnych wytycznych, jak tworzyć wiadomości, by spodobały się subskrybentom.

Poza tym cała sprawa ma drugie dno: jeśli chcesz osiągnąć sukces za darmo, twórz takie wpisy, które spodobają się twoim fanom, ale sam odgadnij, co według Zuckerberga będzie dobrą treścią. A jeśli nie chcesz gimnastykować się z czytaniem w myślach administratorów serwisu, po prostu zapłać i wskaż, do kogo ma  trafić twój przekaz. Za kilka dolarów twój zasięg wzrośnie wielokrotnie.

Źródło

  • Tags
  • biznes
  • facebook
  • reklama
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis Anonabox wraca do gry
Poprzedni wpis DARPA wyda 11 milionów dolarów, by uczynić kodowanie prostszym

Warto przeczytać

Sprawdź dlaczego treść jest tak ważna przy skutecznej kampanii reklamowej Google Ads Technologie

Sprawdź dlaczego treść jest tak ważna przy skutecznej kampanii reklamowej Google Ads

Pozwól się zauważyć - jak wyróżnić swoją markę dzięki grafice reklamowej? Technologie

Pozwól się zauważyć - jak wyróżnić swoją markę dzięki grafice reklamowej?

Kampanie Google Ads - czym są? Jakie mają zalety? Technologie

Kampanie Google Ads - czym są? Jakie mają zalety?

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy Linux media microsoft mobile mozilla open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon Smartfony software standardy Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.
  • Home
  • Technologie
  • Kryptowaluty
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał wpisów
  • Kanał komentarzy
  • WordPress.org

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2023. All rights reserved.