Wraz z uruchomieniem własnej agencji marketingowej Facebook zmienia sposób dotarcia do klientów. Tym razem prezentuje spersonalizowaną reklamę lokalną.
Lokalni przedsiębiorcy będą mogli wkrótce korzystać z nowych narzędzi od Facebooka, które pozwolą dotrzeć do klientów z najbliższego otoczenia. Dzięki reklamie lokalnej serwis będzie wyświetlał materiały promocyjne tylko tym użytkownikom, którzy znajdą się w ściśle określonej odległości od wyznaczonego punktu. Pozwoli to lepiej dotrzeć do potencjalnych klientów np. z kuponami zniżkowymi, a dzięki funkcji „Wskaż drogę” użytkownicy od razu zostaną przeniesieni do nawigacji, która skieruje ich do reklamodawcy.
Przedsiębiorcy będą mogli dokładnie ustalić zasięg obowiązywania kampanii, by ich przekaz trafił do telefonów i tabletów tych użytkowników, którzy mają największe szanse od razu zainteresować się ofertą. Ponadto administratorzy będą w stanie dokładnie określić wiek i płeć klientów, do których chcą dotrzeć. Znając te dane Facebook określi potencjalny zasięg kampanii i poda przybliżoną liczbę klientów, do których uda się dotrzeć.
To małe narzędzie sprawdzi się przede wszystkim w rękach małych firm o ograniczonych budżetach, choć niewykluczone, że skorzystają na nim również korporacje, które będą chciały zwrócić uwagę konkretnej liczby klientów. Strzałem w dziesiątkę może okazać się wprowadzenie przycisku prowadzącego do nawigacji, dzięki czemu reklama nie zawiśnie w próżni i użytkownik od razu będzie mógł podjąć z nią interakcję.
Pozostaje tylko przekonać się, jak to rozwiązanie sprawdzi się w praktyce, ale na to będziemy musieli jeszcze chwilę. Z nowego narzędzia w pierwszej kolejności skorzystają użytkownicy w Stanach, a w ciągu kilku najbliższych miesięcy zostanie ono wdrożone globalnie. Kampanię lokalną będzie można utworzyć pod tym linkiem.