• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS

Facebook uruchomił kilka dni temu usługę umożliwiającą firmom wykorzystanie danych użytkowników – zdjęć profilowych i treści publikowanych na Tablicy – w reklamach w serwisie. Z nowej funkcji korzysta już wiele marek takich jak Starbucks, Coke, Levi’s czy Amnesty International lub Unicef.

Jakiś czas temu regulamin Naszej Klasy uległ zmianie. Było to spowodowane m.in. precedensowym procesem sądowym wystosowanym przeciwko administracji serwisu przez jednego z użytkowników. Jedną z cech kampanii reklamowej pewnej firmy było umieszczenie banera, na którym wyświetlało się zdjęcie danego użytkownika. Nie pomogły tłumaczenia, iż reklama ze zdjęciem profilowym była wyświetlana tylko temu użytkownikowi, którego zdjęcie zostało wykorzystane. Miało miejsce w tym przypadku nieautoryzowane wykorzystanie danych prywatnych – tak zasądził sąd. Facebook wkracza z tym samym pomysłem, jednak na większą skalę – chce uczynić z tego narzędzie standardowo wykorzystywane w kampaniach reklamowych. Przeciwko firmie Zuckerberga nikt jednak nie wystosuje procesu sądowego, gdyż nie ma on siedziby w Polsce – ramię GIODO nie jest w stanie objąć tego serwisu, a drugi, najważniejszy powód – Facebook już na początku zabezpieczył się przed takimi pozwami odpowiednim regulaminem.

Nowy boks reklamowy będzie wykorzystywał dane użytkowników serwisu. Wciąż będą funkcjonować ograniczenia narzucane przez użytkowników – jeśli dana treść została opublikowana tylko do przyjaciół, to reklama wykorzystująca tę treść nie wykroczy poza ramy listy przyjaciół w serwisie. Jeśli jednak użytkownik nie zmienił domyślnych ustawień prywatności i publikuje na Tablicy treści bez ograniczeń widoczności, to jego wpisy mogą zostać bez pytania o zgodę wykorzystane w reklamach nowego typu.

Nowy typ reklamy to tzw. sponsored stories. Odpowiedni boks będzie wyświetlał dane skojarzone z profilem danej marki w serwisie. Reklama będzie wyświetlać takie dane jak, która z osób polubiła daną stronę typu Fan Page, która „check-in’owała” się w danym miejscu związanym z marką (np. kawiarnia, sklep czy restauracja) oraz jaki komentarz dodała na ten temat. Oprócz tego boks wyświetlać będzie mógł jeszcze informacje na temat wykorzystania aplikacji partnerów.

Treści publikowane w boksach, np. komentarze dotyczące miejsc, w których check-in’ował się użytkownik, nie będą cenzurowane, dlatego w przypadku wybrania takiej opcji reklamy w serwisie, reklamodawca godzi się również na komentarze negatywne. Marki przewrażliwione na tym punkcie będą miały możliwość wyłączenia wyświetlania komentarzy użytkowników, a w sponsored stories pojawią się jedynie informacje o użytkownikach „lubiących” daną markę czy produkt oraz o samym fakcie check-in’owania się.

Michael Lazerow, prezes firmy Buddy Media, zajmującej się organizowaniem kampanii reklamowych na Facebooku, powiedział, że cokolwiek dającego markom możliwość wykorzystania prawdziwych słów konsumentów, jest świetnym narzędziem. Dodał także, iż spoglądając na historię marketingu, zdobycie tego typu treści było wyjątkowo trudne. Według Lazerowa jest to dobry krok największego na świecie serwisu społecznościowego, gdyż pozwala firmom inwestującym w marketing w środowisku Facebooka osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty, czyniąc kampanie głośniejszymi, bardziej rozpoznawanymi i bliższymi użytkownikom.

Według danych marketerów, Facebook uzyskał w zeszłym roku ze sprzedaży reklam w serwisie wpływy na poziomie 1,86 miliarda dolarów, przy czym aż 60% tej kwoty pochodziło od mniejszych firm, które raczej używały narzędzi samodzielnie, niźli współpracowały z agencjami w zakresie kampanii w serwisie. Nowe narzędzie również zostanie udostępnione jako samoobsługowe w najbliższym czasie. Na obecną chwilę z nowej funkcji korzystają jedynie giganci, którzy indywidualnie nawiązywali współpracę w tym zakresie z Facebookiem.

Użytkownicy serwisu Slashdot spodziewają się, iż wielu użytkowników Facebooka nie dość, że nie odczyta tego jako nadużycia, to będą jeszcze zadowoleni, iż właśnie ich twarz pojawiła się w reklamie.

  • Tags
  • facebook
  • internet
  • prywatność
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis "Monitorowanie zamówień publicznych na oprogramowanie" – rusza nowy projekt FWiOO
Poprzedni wpis Imprezy z okazji wydania Debian Squeeze

Warto przeczytać

Najlepszy Internet w Gdańsku? Jak wybrać dobrą ofertę Technologie

Najlepszy Internet w Gdańsku? Jak wybrać dobrą ofertę

Zakup lajki, które odmienią twoje konto na Facebooku Technologie

Zakup lajki, które odmienią twoje konto na Facebooku

Co powinna zawierać dobra reklama? Technologie

Co powinna zawierać dobra reklama?

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy Linux media microsoft mobile mozilla open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon Smartfony software standardy Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.
  • Home
  • Technologie
  • Kryptowaluty
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał wpisów
  • Kanał komentarzy
  • WordPress.org

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2023. All rights reserved.