Artykuł partnera
Skomplikowane i złożone treści warto prezentować w przyjaznej formie. Jedną z nich, bez wątpienia jest film instruktażowy. To dzięki nim możemy sposób dokładny i rzetelny, ale też ciekawy, zaprezentować treści obecnym lub przyszłym pracownikom firmy czy też kursantom, a więc wszystkim, którzy podnoszą swoje kwalifikacje. Dla pracowników film taki pozwoli zrozumieć mechanizmy związane z obsługą ich stanowiska, np. z produkcją czy obsługą, a dla klientów będzie on przydatny jako pomoc w zrozumieniu charakteru produktu, usługi czy obsługi urządzenia.
Dobry plan. Aby film rzeczywiście spełniał swoją rolę, musi być nienagannie przygotowany. Przygotowanie polega na zrobieniu odpowiedniego wywiadu, a więc: jaki jest jego cel, co chcemy przez niego osiągnąć, a także, czym zajmuje się firma i jaka jest jej specyfika. Przygotowanie planu to często także badanie rynku i panujących na nim trendów.
Przygotowanie. Po poznaniu specyfiki oraz celu, następuje proces przygotowania filmu. W zależności od tego, jakiej branży ma on służyć, potrzebni są aktorzy lub fachowcy z danej dziedziny. Jedni i drudzy musza być dobrze przygotowani – jeżeli decydujemy się na aktorów, muszą oni dokładnie zapoznać się z produktem czy usługą, jeżeli decydujemy się o fachowców, będą musieli włożyć wiele pracy w to, aby wyglądać naturalnie.
Realizacja. Jest to najważniejsza część projektu, jednak należy pamiętać, że bez odpowiedniego planu i przygotowania, nawet najlepiej dopracowana realizacja nie będzie perfekcyjna. To moment, w którym trzeba stworzyć obraz interesujący dla widza, specjalistyczny, ale równocześnie niezbyt trudny. Wiarygodność osób występujących w filmie jest często drogą do pełnego sukcesu. Oczywiście, podczas realizacji bardzo duże znaczenie ma również wykorzystywany sprzęt oraz technologie. Stabilizatory, wymienna optyka, wykorzystanie dronów, technologia 4K, dobrej jakości kamery – to wszystko jest ważne! Nie można zapominać również o profesjonalnej obróbce graficznej filmu.
Możliwość wielokrotnego użycia. Dobrze przygotowany film instruktażowy, będzie mógł zostać wykorzystany wielokrotnie. Bez względu czego dotyczy, firma czy osoba go zamawiająca, będzie mogła dysponować nim przez długi okres czasu. Film tego typu nie powinien zawierać zatem żadnych elementów, czy efektów, które uniemożliwiałyby zamawiającemu wykorzystanie go po upływie pewnego czasu.
Video marketing – skuteczne filmy dla Twojej firmy
Filmy instruktażowe stanowią niezwykle atrakcyjną formę przekazu. Można stosować je na wystąpieniach i na szkoleniach. Mogą stanowić one całość szkolenia, albo jego część. Są również niezwykle łatwe w rozpowszechnianiu – filmy możemy umieszczać na naszych stronach internetowych, na wszelkiego rodzaju portalach, możemy je również wysyłać do zainteresowanych. Filmy instruktażowe pozwalają podnosić kwalifikacje o każdej porze i w każdym miejscu. Warto zauważyć, że filmy instruktażowe są przydatne nie tylko dla pracowników firmy, ale również dla klientów – mogą spełniać zatem, w pewnym stopniu, materiał reklamowy. Idealny film instruktażowy łączy w sobie jakość oraz estetykę wraz z dużym naciskiem na treść przekazu.