Kategorie:
30

Francja: Blokujmy piratów w całej UE

Francja wystąpiła do Parlamentu Europejskiego z inicjatywą wprowadzenia praw, które regulowałyby funkcjonowanie tzw. telekomów. Zgodnie z nimi, osoby, które notorycznie pobierałyby z Sieci nielegalne materiały chronione prawem autorskim, zostałyby całkowicie pozbawione dostępu do Internetu.

Dotychczas wspomniane prawa zostały wprowadzone i obowiązywały w niewielu krajach będących członkami UE (np. Francja, Wielka Brytania), teraz natomiast zgodnie z inicjatywą prezydenta Nicolasa Sarkozy`ego miałyby one funkcjonować na terenie całej UE. Kwestia zaostrzenia praw autorskich poprzez pozbawianie dostępu do Internetu osób, które będą pobierać za jego pośrednictwem pirackie filmy i muzykę, ma zostać przedyskutowana przez posłów zasiadających w Parlamencie Europejskim przy okazji rozmów na temat praw obowiązujących telekomy. Przypomnijmy, iż kwestia ta została już poruszona w kwietniu br., wtedy to większość opowiedziała się przeciwko tej idei.Oprócz Francji, która tego typu sankcje praktykuje od listopada 2007, za wprowadzeniem tego typu praw opowiada się Międzynarodowa Federacja Przemysłu Muzycznego (IFPI), która od jakiegoś czasu mocno naciskała na legalizację cenzurowania Internetu. Przez to odpowiedzialność za to, co „poczynają” w Sieci użytkownicy, spadałaby na ich dostawców internetowych.

Obserwując poczynania posłów w UE oraz prezydenta Sarkozy`ego dostrzec można pewnego rodzaju paradoks. Z jednej strony ci pierwsi od dłuższego czasu dążą do tego, by Internet był ogólnodostępnym medium, gdzie każdy mógłby wyrazić swoje opinie, korzystać z świadczonych za jego pośrednictwem usług, a z drugiej Francja, która chciałaby wprowadzić swoistego rodzaju cenzurę.

Więcej informacji: http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=15&...w+calej+UE

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

50 komentarzy

zwiń wątek rad_kk  7 July 2008 o godz. 20:02 #
Gravatar

Ups… "cytat" troszkę w nie tym miejscu, proszę o poprawienie. No i tradycyjnie tagi się nie dodały :-(

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek rad_kk  7 July 2008 o godz. 22:41 #
Gravatar

Już poprawione, dzięki :-)

 
 
zwiń wątek Plichu  7 July 2008 o godz. 20:13 #
Gravatar

Niech Sarkozy spada na bambus. Co sie dzieje we francji to nie moja brozka ale niech nei meisza do tego całej UE. W końcu jakby poszczególne państwa chciały coś takiego u siebie wprowadzić to by wprowadziły…

Zreszta co im to da? Zaczną się szyfrowane torrenty i beda mogli użytkowników w trąbkę pocałować :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek niedzwiedz_2  7 July 2008 o godz. 20:40 #
Gravatar

wtedy zabronią szyfrowania danych :P

zwiń wątek ktoś  8 July 2008 o godz. 0:00 #
Gravatar

to będę wysyłać obrazki z zaszyfrowanymi danymi. Niewielki szum no fotografii nie zdziwi nikogo. Czyli nie tylko szyfrowanie danych, ale również ukrywanie faktu ich przesyłania. A że po drodze zostanie wygenerowany ruch 8x większy niż byłby gdyby się kretyni nie czepiali, to nie mój problem. Ja mam czas.

 
 
zwiń wątek soft  7 July 2008 o godz. 20:56 #
Gravatar

Zaczną się szyfrowane torrenty

szyfrowane torrenty zaczely sie w pierwszej polowie 2006 roku. szyfrowane ed2k w drugiej polowie 2006. w tej chwili to standard… co nie zmienia faktu, ze wspolczesne managery pasma klasy operatorskiej potrafia kontrolowac rowniez przeplywy generowane przez szyfrowane protokoly wymiany plikow… (w szczegolnosci blokowac).

zwiń wątek Diabolo de Villious  9 July 2008 o godz. 14:37 #
Gravatar

A na jakiej podstawie ktokolwiek miałby taki ruch blokować? Mogę przecież np. ściągać nowe ISO mojej ulubionej dystrybucji lub jakiś legalny filmik z Vuze czy Miro. Sieci P2P jako takie nie są nielegalne. Nielegalne są jedynie niektóre treści dostępne poprzez takie sieci. A dopóki operatorzy nie są w stanie podglądnąć co właściwie jest ściągane (bo strumień jest szyfrowany) to istnieje domniemanie niewinności.

Wniosek: używajcie porządnych klientów torrenta i będzie OK ;)

 
 
zwiń wątek mario  7 July 2008 o godz. 23:08 #
Gravatar

Gdyby ten cholerny traktat lizboński przeszedł to by Cię obchodziło, bo było by państwo Unia Europejska a Polska była by jego województwem! UE ustalała by prawo a Polacy musieli by go z pokorą przestrzegać! Czy am się to podoba czy też nie!

zwiń wątek krzy  7 July 2008 o godz. 23:34 #
Gravatar

I bardzo dobrze by było!

 
zwiń wątek Theq  8 July 2008 o godz. 17:21 #
Gravatar

I o tym mowi traktat lizboński? Smiem watpic

zwiń wątek mario  8 July 2008 o godz. 23:42 #
Gravatar

Artykuł pierwszy traktatu mówi, że Unia Europejska ma osobowość prawną, czyli powstaje nowe państwo o nazwie Unia Europejska. Aktualnie mamy Wspólnotę Europejską.

 
 
zwiń wątek PxxLT  9 July 2008 o godz. 15:08 #
Gravatar

Mimo, że traktat za dobry nie był to proszę nie mówcie, że Polska stała by się województwem. Unia Europejska jeżeli by stała się państwem byłaby federacją, a nie państwem unitarnym, więc o województwie nie może być mowy, co najwyżej land.

zwiń wątek mdh160  9 July 2008 o godz. 15:11 #
Gravatar

Albo stan, jak Stany Ameryki Północnej.

 
zwiń wątek mario  9 July 2008 o godz. 20:47 #
Gravatar

Nie ma to żadnego znaczenia – na mapie było by państwo Unia Europejska a nie Polska. Polska była by czymś podległym prawu Unii Europejskiej i nie była by już samodzielnym państwem. Nie było by obywatelstwa polskiego, wtedy każdy był by obywatelem Unii Europejskiej. Pojęcie, że jesteś Polakiem straciło by aspekt prawny i z punktu widzenia prawa nie miało by to znaczenia. Co ciekawe w Polskiej telewozorni nikt o tych rewelacjach nie mówi bo nasza telewizornia jest kontrolowana przez rząd (TVP – sprawa oczywista, Polsat należy do gościa z SB a TVN do gościa z WSI), który bierze sporą kasę za przeforsowanie tak niszczącego dla naszego narodu papierka.

 
 
 
zwiń wątek sadi  8 July 2008 o godz. 14:51 #
Gravatar

Sarkozy to ultraprawicowiec. Uważa, że piractwo jest wredne dla biznesu i ma rację. Jednak nie dostrzega, poniekąd bardzo sensownych, argumentów z drugiej strony barykady…

zwiń wątek mario  8 July 2008 o godz. 15:06 #
Gravatar

Gdyby był ultraprawicowcem to niczego by nie ograniczał – prawica jest za wolnością ryku. Jeżeli artysta uważa, że ktoś wyrządza mu szkodę to niech go pozwie do sądu.

zwiń wątek mdh160  9 July 2008 o godz. 1:55 #
Gravatar

Skorzystam z mojej wolności ryku i ryknę sobie ze smiechu na twój komentarz. "Prawica jest za wolnością rynku", no nie mogę…

 
zwiń wątek mario  9 July 2008 o godz. 8:53 #
Gravatar

@mdh160: możesz mieć spaczone pojęcie o prawicy, bo w Polsce jest sama lewica. Polskie partie prawicowe mają poglądy i postępują lewicowo! W Polsce nie ma prawicy w rządzie, choć jest taka jedna partia, która jest prawdziwą prawicą i zwie się UPR, ale media niszczą ich na każdym kroku. Jak chcesz dowiedzieć się co to jest prawica to pooglądaj kanał UPRTV na youtube.

 
zwiń wątek redbaron  9 July 2008 o godz. 16:42 #
Gravatar

Dokładnie tak, jak mówisz. Korwin powiedział "gdyby wybory miały coś zmienić, dawno byłyby zakazane" – ale większość woli jednak wierzyć w demokrację. Ciekawe kiedy wreszcie otworzą im się oczy?

 
zwiń wątek Thar  9 July 2008 o godz. 20:56 #
Gravatar

@mario

Możesz podać przykład niszczenia UPR przez media?

 
 
 
 
zwiń wątek !  7 July 2008 o godz. 20:41 #
Gravatar

Obserwując poczynania posłów w UE, oraz prezydenta Sarkozy`ego dostrzec można pewnego rodzaju paradoks. Z jednej strony Ci pierwsi(…)

Błagam, poprawcie ten błąd ortograficzny! Co to za nowy zwyczaj takiego szacunku w trzeciej osobie? Rozumiem pisanie "Tobie, Ciebie" wielką literą (i kiedyś tylko tu się używało tej formy), ale skąd taka cześć wobec tysięcy klientów? To może, jak po niemiecku, pisać wszystkie rzeczowniki wielką literą?

Co do meritum, mało to prawdopodobne, zresztą czy Parlament Europejski może to uchwalić ze sprawczym skutkiem, czy tylko sobie pogrzmieć?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Thar  7 July 2008 o godz. 20:47 #
Gravatar

Z tematu: dzisiaj w Japonii ma miejsce spotkanie grupy G8, podczas którego prawdopodobnie dojdzie do uzgodnień w sprawie umowy ACTA.
http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-Counterfeiting_…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek mario  7 July 2008 o godz. 22:47 #
Gravatar

Precz z Euro Komuną!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek soda2  7 July 2008 o godz. 23:30 #
Gravatar

EU czy UE jest pro kapitalistyczna inteligencie, gdyby była komunistyczna nie byłoby problemów z podsłuchami i cenzurą internetu bo nie istniały by prawa autorskie, tak jak było to w polsce za PRLu, sama nazwa _komunizm_ mówi sama za siebie, na moim c64 miałem pełno zgrywanych na kasetach gier – myślisz gdzie się je zgrywało? W SKLEPACH, BA! z radia, teraz nie można już tak bo kapitaliści zaczęli kazać sobie płacić za wszystko.

zwiń wątek Kat  7 July 2008 o godz. 23:45 #
Gravatar

Niestety, Soda2 mylisz sie i to grubo. Podstawa kapitalizmu jest wolny rynek, a w UE tej wolnosci jest coraz mniej. Jakies doplaty, limity, produkty regionalne – jesli to jest kapitalizm, to mnie mozesz nazwac faszysta. KE okresla co mozesz mowic ( pewnie i myslec ) – niektore idee zakazane, nowomowa wypaczajaca zupelnie sens – to nie jest kapitalizm. Nie rozumiem tylko watku z podsluchami i cenzura – tzn ze w komuniztycznej Uni nie bylo by czy bylaby cenzura i podsluchy?

zwiń wątek soda2  8 July 2008 o godz. 1:40 #
Gravatar

ludzie błędnie interpretują komunę z cenzurą. Cenzura w PRLu była, ale nie dlatego że był komunizm a dlatego że była monopartyjność. Ponad to, wolny rynek i kapitalizm wspiera ograniczenia w prawach autorskich i to było wielokrotnie potwierdzane, nie trzeba daleko szukać kliknij link WOLNAKULTURA na górze tej strony, chyba tam byłą udostępniona książka o prawach autorskich. Jeżeli sympatyzujesz z GNU to znaczy że w pewnym stopniu jesteś komunistą (przynajmniej w przypadku oprogramowania i jego licencjonowania) Czyż to nie GNU stawia Cię na równi z twórcą danego programu oferując tą wspaniałą wolność którą tak (bez zbędnej przesady) uwielbiamy? Czyż to nie brzmi wolność dla ludu? Od wszystkich dla wszystkich? :) Czemu wszyscy boją się słowa komunizm? To tylko przez spaczenie do czasów PRLu który nie wiele miał wspólnego z PRAWDZIWYM komunizmem i PRAWDZIWĄ WSPÓLNOTĄ? Komuna to wspólnota,GNU to też wspólnota działająca na tej samej zasadzie – korzystaj ile chcesz do czego chcesz, ale daj też coś od siebie ( w jakimkolwiek sensie, np promocji lub rozwoju) a przynajmniej nie odbieraj nam wspólnego dobra (czyli nie zamykaj licencji). Źle prawię?

 
zwiń wątek Memphis  8 July 2008 o godz. 3:09 #
Gravatar

Różnica jest taka, że w przypadku GNU masz wybór. Albo korzystasz z dobrodziejstw i zgadzasz się na pewne warunki, albo publikujesz zamknięty kod. W komunie musisz się dzielić. Nie ma bata, że chcesz zatrzymać coś dla siebie.

 
zwiń wątek Memphis  8 July 2008 o godz. 3:10 #
Gravatar

A Unia jest SOCJALISTYCZNA.

 
zwiń wątek krzy  8 July 2008 o godz. 9:09 #
Gravatar

Komuna to wspólnota,GNU to też wspólnota działająca na tej samej zasadzie

Fajnie, że przedpiśca za takie postawienie sprawy dostaje +4, bo jak ja pisałem że Stallman to komunista to dostawałem same minusy :-)

P.S. Zgadzam się w całej rozciągłości.

 
zwiń wątek przemo_li  8 July 2008 o godz. 11:18 #
Gravatar

Nie był bym tak pochopny z Stallmanem komunistą. No i chciałbym powiedzieć że Komunizm (ten prawdziwy a nie totalitaryzm Stalina) i tak był nierealny. Więc skoro FLOSS sobie świetnie daje radę to musi się czymś zasadniczo różnic. Według mnie FLOSS ma więcej wspólnego z kulturą dawania niż komunizmem. Kultura dawania to określenie antropologów na pewne kultury które doświadczały przesytu dóbr i jedyną drogą do osiągnięcia statusu społecznego było _rozdawanie_ . Polecam przeczytanie "Magicznego Kocioła" (w wer. oryginalnej), oraz paru innych książek tego autora(przepraszam ale zapomniałem nazwisko).

Dla osób które mnie nie rozumieją to powie że FLOSS to taki _kapitalizm_ z zupełnie inną walutą (uznanie społeczności, sława, chwała, władza nad światem ;) ), oraz przesytem dóbr.

 
zwiń wątek Memphis  8 July 2008 o godz. 19:34 #
Gravatar

Jeżeli już, to "Magicznego kotła" i nie jest to książka, a esej Raymonda. Co do "kultury dawania", to trochę się zagalopowałeś. Chodzi Ci zapewne o kulturę darów. To bardzo złożony temat, chyba najbardziej znanym badaczem, jaki się nim zajmował jest był Marcel Mauss i to lekturę jego "Szkicu o darze" Ci proponuję. W każdym razie, przeinaczasz tutaj nieco całą sprawę, jednak nie ma tu miejsca na wykład. Żeby rzucić trochę światła proponuję poszukać w Wikipedii pojęcia "potlacz". To co piszesz wskazuje na inspirację pracami Manuela Castellsa, których chyba jednak nie czytałeś (ja też nie). Tak z przewrotności zacytuję jeszcze pierwsze dwa zdania "Szkicu o darze":

Oto nasz temat. W kulturze skandynawskiej i w wielu innych akty wymiany i umowy dokonują się w formie podarunków, w teorii dobrowolnych, w praktyce – obowiązkowo ofiarowywanych i odwzajemnianych.

Polecam przeczytanie tego tekstu, znajdziecie go między innymi w książce: Świat człowieka – świat kultury. Antologia tekstów klasycznej antropologi, pod redakcją Ewy Nowickiej i Małgorzaty Głowackiej-Grajper. Przepraszam, że się mądrzę, przyznaję, że nie jest to temat po którym poruszam się najlepiej, bo moje zainteresowania dość mocno od niego odbiegają, ale nie cierpię, jak ktoś pisze takie rzeczy.

 
 
zwiń wątek scapegoat  8 July 2008 o godz. 0:05 #
Gravatar

ChRL też jest pro kapitalistyczna :P

zwiń wątek Thar  8 July 2008 o godz. 0:39 #
Gravatar

Zgadza się. ChRL wspiera rozwój kapitalizmu, jednocześnie nie pozwalając na rozwój demokracji. Polakom po dekadzie indoktrynacji uroiło się, że to mariaż doskonały i jedno nie może istnieć bez drugiego. Zwiększające się wpływy korporacji kosztem dobra społeczeństw w bolesny sposób dowodzą czegoś dokładnie odwrotnego.

 
zwiń wątek soda2  8 July 2008 o godz. 1:42 #
Gravatar

tak, teraz tam się robi istny raj tak jak kiedyś w USA, tylko czekać jak się psy do mięsa zlecą i zacznie się wyzysk pracowników. Cholera, co ja gadam? Tam już jest wyzysk i to na gigantyczną skalę, nie wspomnę o łamaniu praw człowieka.

 
zwiń wątek krzy  8 July 2008 o godz. 9:16 #
Gravatar

Tam już jest wyzysk i to na gigantyczną skalę,

Nam się wydaje, że człowiek pracujący po 12h dziennie w fabryce za parę dolarów dziennie jest wykorzystywany. Zresztą faktycznie jest, bo chińscy pracodawcy np. oszukują na rozliczaniu czasu pracy. Ale problem w tym, że jedyną alternatywą dla tego pracownika jest biedowanie na wsi za mniej niż dolara dziennie. W związku z tym i tak pomimo całego wyzysku on bardzo dobrze na tym interesie wychodzi. Paradoksalnie, wszyscy są zadowoleni.

P.S. Koledzy libertarianie powinni wybrać się do Chin, bo tam panuje ich upragniona wolność gospodarcza. ZUS-u nie ma, związków zawodowych nie ma, przepisów ekologicznych nie ma, dróg też nie ma.

 
zwiń wątek mdh160  9 July 2008 o godz. 1:58 #
Gravatar

Koledzy libertarianie woleliby Somalię.

 
zwiń wątek mdh160  9 July 2008 o godz. 2:14 #
Gravatar

Koledzy mniej-libertarianie, ale liberałowie gospodarczy woleliby Irlandię:
http://www.heritage.org/research/features/index/c…

Znam libertarianina mieszkającego w Chinach, znam też jednego mieszkającego w megasocjalistycznej Danii. Ostatnio rozmawiałem z libertarianinem mieszkającym w Szwecji (ale zapowiadał, że z powodu kurczącej się wolności gospodarczej, wyniesie się z tej Szwecji).

Więc argument typu "nie mów, że Mars to planeta, skoro cię tam nie było" jakoś mnie nie rusza.

 
 
zwiń wątek mario  8 July 2008 o godz. 10:50 #
Gravatar

@soda2: komuna to pojęcie związane z ograniczeniami wolności i kapitalizm nie jest odwrotnością komuny. Odwrotnością kapitalizmu jest socjalizm (który jest bardzo mocno zakorzeniony w UE). Komuna to ograniczanie wolności obywatela i narzucanie mu co ma robić aby wszystkim (dobre sobie, bo zazwyczaj oznacza to "wszystkim wybranym") było lepiej. Ograniczanie wolności słowa i negowanie komuny jest w komunie karane (jak np. w Chinach, co ciekawe chiny są bardziej kapitalistyczne gospodarczo niż cała UE). UE dąży do komunizmu, bo już teraz można iść siedzieć za poglądy – nie ma wolności słowa!

Prawo to, które chcą wprowadzić, będzie oczywiście martwe, bo musieli by wszystkich zamknąć w więzieniu! Ale będzie ono miało inny cel: teraz będą mieć haczyk na każdego sprzeciwiającego się doktrynie UE i głoszącego kapitalistyczne poglądy i będę go odcinać od internetu! (nie mogą zabronić głoszenia poglądów kapitalistycznych, bo ludziom by się to oczywiście nie spodobało, zauważyli by że są oszukiwani i sterowani przez telewizornie)

 
 
 
zwiń wątek de_tox  7 July 2008 o godz. 22:51 #
Gravatar

Co za paradoks! Rok 1984 minął, a jednocześnie nadchodzi :P

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek soda2  7 July 2008 o godz. 23:30 #
Gravatar

patrz mój wcześniejszy komentarz.

 
 
zwiń wątek TOR  8 July 2008 o godz. 7:20 #
Gravatar

Najwyższy czas na:

TOR

PRIVOXY

FOXYPROXY

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek skiter  8 July 2008 o godz. 9:28 #
Gravatar

Zeby te proxy jeszcze kluczem po 1024 pojechaly bylo by cacy :)

 
zwiń wątek puppy  8 July 2008 o godz. 20:36 #
Gravatar

To jest jedno. Inną sprawą jest to, że mój ulubiony duet PeerGuardian + TrueCrypt spokojnie wystarczy. Ten pierwszy odfiltruje wszelkie honeypoty (jak inaczej mogą sprawdzać co kto ściąga? Torrenty są szyfrowane, więc innej opcji nie ma) a ten drugi zabezpieczy przed zdobyciem jakichkolwiek realnych dowodów (no, chyba że ktoś trzyma takie rzeczy na dvd :) )

Nie ma co panikować, dopóki wzorem USA nie zalegalizują tortur, nic nie mogą zrobić, jeśli ktoś potrafi dbać o swoje bezpieczeństwo.

 
 
zwiń wątek Moarc  8 July 2008 o godz. 7:25 #
Gravatar

Niech żyje Rewolucja! Składka na gilotyny!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Realtek1  8 July 2008 o godz. 9:36 #
Gravatar

Czas na Paranoic Linux !!

Z założenia był dla opozycji w krajach komunistycznych, np. Chinach, a wkrótce okaże się, że największa potrzeba zachodzić będzie w UE.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek MichalK  8 July 2008 o godz. 9:40 #
Gravatar

IMO to bardziej sprawiedliwa kara niż 5 lat wiezienia.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek flamenco108  8 July 2008 o godz. 9:53 #
Gravatar

A ja czekam, aż na ten temat wypowie się np. Vagla: prawo.vagla.pl – o ile mi wiadomo, za popełnienie przestępstwa przy użyciu telefonu, nie odbiera się numeru telefonicznego i nie zakazuje korzystania z telefonu.

Zatem wygląda to na jakąś tanią sensację pod publiczkę – jak można komuś zabronić korzystać z internetu, kiedy może pójść do kafejki, albo podłączyć się do sieci sąsiada i rutować się przez nią…

To jakieś bzdury.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek yoshi314  8 July 2008 o godz. 10:47 #
Gravatar

najbardziej po kieszeni dostana isp. chyba ze klient z odcietym dostepem nadal bedzie musial placic za podpisana umowe.

problemem moze byc gdy ktos ma durne nastoletnie rodzenstwo w domu, lub gdy ktos podpial mu sie pod lacze.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek agent_J  8 July 2008 o godz. 21:40 #
Gravatar

Poniższe dowcipy pokazują całą prawdę o francuzach ;)

Na aukcji internetowej wystawiono francuski karabin z II Wojny Światowej, z opisem "Nie strzelany, raz upuszczony".

Dlaczego francuskie czołgi mają lusterka boczne?

- Żeby załoga mogła obserwować pole bitwy.

Jak ma tytuł najkrótsza książka świata?

- Poczet francuskich bohaterów wojennych.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek zumek  9 July 2008 o godz. 9:39 #
Gravatar

Taa…. jeszcze bylo jedno:

Ile biegow ma francuski czolg?

- 5 do tylu i jeden do przodu wrazie gdyby przeciwnik atakowal od tylu :)

 
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia