Kategorie:
34

Francja odrzuca nową ustawę antypiracką i politykę „trzech strzałów”.

W poprzednim tygodniu pisaliśmy o ustanowieniu przez francuski parlament nowej ustawy, mającej w założeniach pomóc w walce z piractwem internetowym. Ku zaskoczeniu wszystkich, okazuje się że nowe prawo zostało odrzucone w trakcie procesu legislacyjnego.

Nowe prawo zakładało, że ISP (operatorzy łącz internetowych) byliby zobowiązani do wysyłania ostrzeżeń domniemanym sprawcom naruszeń praw autorskich, którzy ostatecznie traciliby dostęp do internetu po niezastosowaniu się do trzeciego otrzymanego ostrzeżenia. Dodatkowo, nowe prawo umożliwiłoby wydanie operatorom nakazu blokowania stron takich jak The Pirate Bay.

Nowe, proponowane francuskie przepisy to twór bezprecedensowy w skali światowej, także pod względem kontrowersyjności. Zakładała między innymi stałe monitorowanie aktywności użytkowników internetowych, wymuszone instalowanie oprogramowania szpiegowskiego na komputerach użytkowników, ograniczenie działania publicznych hot-spotów tylko do zatwierdzonej przez rząd listy witryn internetowych (tzw. biała lista) oraz prowadzenie przez odpowiedni urząd czarnej listy stron internetowych, które byłyby odgórnie blokowane przez wszystkich operatorów w skali kraju.

Tego ranka, tak jak oczekiwano, prawo zostało ratyfikowane przez senat, ale niespodzianką dla wszystkich było odrzucenie go w zebraniu narodowym po dwóch godzinach dyskusji. Z informacji pochodzących z wczesnych raportów wynika, iż, partia socjalistyczna zmieniła swoje wcześniejsze nastawienie do ustawy po dostrzeżeniu ogromnego sprzeciwu francuskiej publiki.

Jeden z francuskich socjalistów miał stwierdzić, że „W kraju wieje wiatr rewolucji, który wpłynął na zgromadzenie i sprawił, iż przesunęliśmy się z opozycji do większości”, po czym dodał, że „Rząd będzie miał teraz kłopoty”.

Trzeba jednak zaznaczyć, że nowa ustawa nie została całkowicie zarzucona. Jak twierdzą członkowie UMP – jednej z popierających ją partii, będzie ponownie poddana pod głosowanie 27 kwietnia.

Więcej informacji: http://torrentfreak.com/france-rejects-a...aw-090409/

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

26 komentarzy

zwiń wątek m4dm3n  9 kwietnia 2009 o godz. 17:29 #
Gravatar

<code>Jak twierdzą członkowie UMP – jednej z popierających ją partii, będzie ponownie poddana pod głosowanie 27 kwietnia.</code>

…a jak i tym razem sie nie uda, to za miesiac/dwa/rok i tak do skutku.

pzd.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Sparrow1  9 kwietnia 2009 o godz. 18:07 #
Gravatar

Czyli oby przegranej w wyborach. Chyba żadna partia nie odważy się tak otwarcie przeciwstawić woli wyborców.

 
zwiń wątek bLiNd  9 kwietnia 2009 o godz. 18:28 #
Gravatar

A to tam nie ma tak jak u nas, że aby ponownie poddać ustawę pod głosowanie, to musi ona się znacząco różnić od tej odrzuconej?

 
zwiń wątek AK-105  9 kwietnia 2009 o godz. 19:03 #
Gravatar

To nie takie proste. Francuzi jak się wkurzą to wywiozą ich na taczkach. W sumie to dobrze że potrafią walczyć o swoje.

zwiń wątek noone  9 kwietnia 2009 o godz. 21:16 #
Gravatar

francuzi walczyc? jedno pojecie wyklucza drugie ;>

zwiń wątek marcinsud  10 kwietnia 2009 o godz. 7:22 #
Gravatar

niby ostatnio tak, ale były czasy gdzie gilotyny szły w ruch

 
 
zwiń wątek R  9 kwietnia 2009 o godz. 21:20 #
Gravatar

Cóż chce służalczy tłum i zmowy

Ludzi, co zdradę wszędzie ślą,

I łańcuch hańby już gotowy,

Czyjże kark skrępować chcą?

Czyjże kark skrępować chcą?

Wstyd nasz, Francuzi, czy czujecie?

Czy wasza krew nie burzy się,

Że tyran wolnych wtłoczyć chce

Pod jarzmo, co niewolnych gniecie?

Do broni, bracia dziś!

Zewrzyjmy szyki wraz!

I marsz, i marsz!

By ziemię krwią

napoić, przyszedł czas!

[La Marseillaise - hymn Francji, fragment w przekładzie Wikipedii - wolnej encyklopedii.]

zwiń wątek mikołaj  10 kwietnia 2009 o godz. 14:50 #
Gravatar

Toż to nawoływanie do terroryzmu!!!

 
zwiń wątek (A)  11 kwietnia 2009 o godz. 1:52 #
Gravatar

Niedługo strajk będzie aktem terroryzmu.

 
 
 
zwiń wątek Piotrek  14 listopada 2009 o godz. 13:31 #
Gravatar

Mnie podoba sie to co sie dzieje w naszym kraju- wystarczy wejsc na strone- oni-nielegalni.pl zeby sie przekonac jak w naszym kraju sciga sie piratów.

 
 
zwiń wątek trasz  9 kwietnia 2009 o godz. 17:43 #
Gravatar

Drogi autorze niusa – stwierdzenie "Zakładała między innymi stałe monitorowanie aktywności użytkowników internetowych, wymuszone instalowanie oprogramowania szpiegowskiego na komputerach użytkowników" to zwyczajne klamstwo.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek mby7930  10 kwietnia 2009 o godz. 1:58 #
Gravatar

"Zakładała między innymi stałe monitorowanie aktywności użytkowników internetowych, wymuszone instalowanie oprogramowania szpiegowskiego na komputerach użytkowników”

Pierwsze, czyli monitorowanie MUSIAŁO (i oczywiście miało) być zrealizowane, o drugim nie słyszałem.

zwiń wątek trasz  10 kwietnia 2009 o godz. 11:40 #
Gravatar

@mby7930: Nie, monitorowanie nie jest do niczego w przypadku tej ustawy potrzebne. Nakaz zablokowania nastepuje na wniosek zauwazenia piracenia. Zauwazenie piracenia dzialaloby tak samo, jak teraz – ot, zapuszcza sie sciaganie torrenta i patrzy, kto seeduje. Nie wymaga to zadnego monitorowania.

zwiń wątek ef  12 kwietnia 2009 o godz. 19:05 #
Gravatar

trasz: a czy przypadkiem sprawdzanie kto seeduje nie jest monitorowaniem? ;) jeżeli nie jest monitorowaniem to czym?

 
zwiń wątek trasz  13 kwietnia 2009 o godz. 17:38 #
Gravatar

@ef: Uzywaniem. "Monitorowanie" sugeruje, ze ktos bedzie sprawdzal ruch miedzy uzytkownikami, bez ich wiedzy.

 
 
 
zwiń wątek Sparrow1  10 kwietnia 2009 o godz. 8:37 #
Gravatar

Drogi autorze komentarza-to zwyczajnie twoja niewiedza. <a href="http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=pl&js=n&u=http%3A%2F%2 Fwww.numerama.com%2Fmagazine%2F12221-Big-Brother-Albanel-confirme-le-spyware-de-l-Hadopi.html&sl=fr&tl=en” target=”_blank”>Tutaj i tu masz dowody. Następnym razem poszukaj, zanim zgłoszisz newsa do zakopania, albo zaczniesz siać FUD. Oczywiście możesz powiedzieć, że nikt nikogo nie zmusza-ale jeśli internauta będzie chciał udowodnić swoją niewinność to bez tego oprogramowania znajdzie się z ręką w nocniku.

zwiń wątek trasz  10 kwietnia 2009 o godz. 11:38 #
Gravatar

@Sparrow1: Tak, tak. A w polsce beda strzelac do emerytow, w Fakcie pisali.

zwiń wątek Sparrow1  11 kwietnia 2009 o godz. 6:54 #
Gravatar

@trasz: nie wiedziałem, że promujesz własną wersję rzeczywistości. Jeśli uważasz, że to kłamstwa, to może to udowodnij?

 
zwiń wątek trasz  11 kwietnia 2009 o godz. 10:46 #
Gravatar

@Sparrow1: Ale co udowodnic – ze twoja teoria, jakoby konieczne bylo bylo instalowanie jakiegos oprogramowania szpiegujacego, zeby udowodnic swoja niewinnosc, nie ma pokrycia nie tylko w faktach, ale nawet w zacytowanym przez ciebie artykule? Przeciez kazdy moze sam przeczytac, wystarczy kliknac na link, ktory podales.

 
 
 
 
zwiń wątek Golem  9 kwietnia 2009 o godz. 20:19 #
Gravatar

Taka inwigilacja jesli nawet by weszla to szybko staly by sie popularne tzw tunele szyfrowane, wiec urzytkownik ktory chcialby uniknac bycia monitorowanym puscil by sobie swoj ruch internetowy przez szyfrowany tunel ktory by sie konczyl w kraju ktory nie wspulpracuje z UE. Efekt byl by taki ze ten kto piraci to by dalej byl bezpieczny a ludziska co od czasu do czasu cos nawet nieswiadomie sciagna byli by w strachu i na celowniku.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek mby7930  10 kwietnia 2009 o godz. 1:57 #
Gravatar

"w kraju ktory nie wspolpracuje z UE. "

Wystarczy w kraju, który nie nazywa się Francja, gdyż innych krajach EU (poza Szwecją) nie ma takich rozwiązań (i raczej nie będzie).

 
 
zwiń wątek Gunther  9 kwietnia 2009 o godz. 21:19 #
Gravatar

Jak rozumiem, to pomysł gabinetu tego małego facecika cierpiącego na ADHD i manię wielkości? Jak pokazuje historia, nie ma nic gorszego od małych Francuzów, z kompleksem obcokrajowca… no może jeszcze mali Niemcy z takim kompleksem i duzi Rosjanie (czytaj Gruzini)…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek AK-105  9 kwietnia 2009 o godz. 22:16 #
Gravatar

Nie od dziś wiadomo, że mali ludzie mają problemy ;)

Sorry za OT

 
zwiń wątek mby7930  10 kwietnia 2009 o godz. 1:55 #
Gravatar

"duzi Rosjanie (czytaj Gruzini)"

Chodzi o Saakashviliego czy Stalina, gdyż ten pierwszy jest wysoki, a ten drugi z kolei był niskim kolesiem (ok.160 cm).

zwiń wątek Thar  10 kwietnia 2009 o godz. 2:43 #
Gravatar

O Berię ;>

 
 
 
zwiń wątek Cheap ugg snow boots  14 września 2011 o godz. 13:00 #
Gravatar

it really is my own fantastic satisfaction to consider your internet site also to take pleasure in the fantastic content the following. I prefer that quite definitely. I am aware which you set significantly consideration regarding these kinds of posts, since these sound right and so are invaluable.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia