Kategorie:
35

Francuskie prawo antypirackie niezgodne z konstytucją

Długo nie trwała radość firm fonograficznych i odcinania “piratów muzycznych” od Internetu. Francuski odpowiednik “Trybunału Konstytucyjnego” uznał niedawno uchwaloną ustawę za niezgodną z ustawą zasadniczą.

Jak czytamy w Dzienniku Internautów:

Francuska Rada Konstytucyjna (odpowiednik naszego Trybunału Konstytucyjnego) uznała, że ustawa stoi w sprzeczności z podstawami państwa prawa i tradycji prawnej Francji. Omija bowiem jedną z naczelnych zasad sądownictwa, która mówi, że każdy jest niewinny, dopóki nie zostanie mu udowodniona wina prawomocnym wyrokiem sądu. Rada odwołała się przy tym do Deklaracji Praw Człowieka i Obywatela z 1789 roku, jednego z kluczowych osiągnięć rewolucji francuskiej – informuje Ars Technica.

Ciekawe co teraz wymyśli pan Sarkozy? Zmiana konstytucji? A może zmiana składu Trybunału?

Aktualizacja: jest już w tej sprawie komentarz Piotra Waglowskiego opublikowany w serwisie VaGla.pl: Dlaczego niektóre przepisy ustawy HADOPI uznano za niezgodne z francuską konstytucją.

Więcej informacji: http://di.com.pl/news/27232,1,0,Francja_...tucja.html

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

19 komentarzy

zwiń wątek vries  11 June 2009 o godz. 14:55 #
Gravatar

HADOPI było zwyczajnie głupie. Bardzo dobrze się stało.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek cofko  11 June 2009 o godz. 15:27 #
Gravatar

W końcu, zacząłem tracić nadzieję na to, że we Francji są normalnie myślący ludzie.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Magnes  11 June 2009 o godz. 15:31 #
Gravatar

Pokazuje to, że konstytucja to fajny wynalazek, już często – także w Polsce – chroniła przed głupimi zmianami prawa.

zwiń wątek oO  11 June 2009 o godz. 22:17 #
Gravatar

Akurat w Polsce konstytucja chroni także przed mądrymi zmianami w prawie.

Nie przez przypadek postkomuniści pisali ją 5 lat.

zwiń wątek LM  12 June 2009 o godz. 8:00 #
Gravatar

Tak, konstytucja to na pewno spisek.

 
zwiń wątek sadi  12 June 2009 o godz. 8:24 #
Gravatar

Demokracja działa jak agresywny filtr spamowy – próbuje zablokować wszystko co złe, ale przez to blokuje też część tego, co dobre ;)

 
zwiń wątek oO  12 June 2009 o godz. 8:30 #
Gravatar

A czytałeś ją?

Jest napisana tak, żeby przede wszystkim bronić interesu jednostki. Nawet przestępcy czy zdrajcy, bo zupełnie nie ma w niej interesu państwa czy społeczeństwa.

Do tego napisana jest tak, aby ułatwić swobodną interpretację przez towarzyszy w trybunale konstytucyjnym.

 
zwiń wątek LM  12 June 2009 o godz. 8:47 #
Gravatar

Zgadzam się, że w interesie wszystkich byłoby lepiej, gdyby niektórzy jednak byli odcinani od Internetu :)

 
zwiń wątek norbert_ramzes  12 June 2009 o godz. 12:13 #
Gravatar

Masz na myśli Trasza?

 
zwiń wątek Tomasz Woźniak  12 June 2009 o godz. 18:50 #
Gravatar

@LM: a czy wiesz, że dokładnie taka sytuacja jak we Francji w Polsce była by niemożliwa. Konstytucja nie jest czymś złym, ale silnie niedopracowanym w tej chwili- potrzeba jej poprawy jest znana od lat.

 
 
 
 
zwiń wątek oO  11 June 2009 o godz. 22:15 #
Gravatar

Wreszcie głos normalności.

Tylko teraz żądam od mediów ostrej krytykę lobby "antypirackiego" za ich próby przeforsowania niehumanitarnych i łamiących podstawowe prawa człowieka ustaw.

Czy też kolejny raz sprawa zostanie przemilczana przez "nasze", "obywatelskie", prawdomówne i nieprzekupne media?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek vries  11 June 2009 o godz. 22:35 #
Gravatar

@oO: Oczywiście, że sprawa zostanie przemilczana, bo nasze media mają to gdzieś. I w sumie nie dziwię się im, bo nijak nas to nie dotyczy i nie jest to żaden nośny temat.

zwiń wątek oO  12 June 2009 o godz. 0:11 #
Gravatar

Mówiąc o tych mediach miałem na myśli również media francuskie.

A nas jak najbardziej to dotyczy. U nas też wbrew prawu odcina się od internetu, prześladuje, przeszukuje, itd. Warto by pokazać, że narusza to prawa człowieka. Może skończyłby się wreszcie ten proceder.

 
zwiń wątek oO  12 June 2009 o godz. 8:35 #
Gravatar

PS:

Od kiedy "informacyjne", "polskie" media zajmują się jedynie nośnymi tematami, zamiast tymi ważnymi dla społeczeństwa?

A no tak. Od czasu, gdy PO zmieniła w świadomości ludzi definicję mediów informacyjnych. Mają pluć na PiS i wychwalać PO. Wtedy są "nasze". Inne są złe, i należy je zniszczyć (w imię wolności słowa). Zapomniałem :)

zwiń wątek Ark  12 June 2009 o godz. 12:25 #
Gravatar

hmm ale jak do tej definicji mediów (słusznej poniekąd) dopasujesz pana Farfała ? jawny pioneczek pro-LPR owy i były członek bojówek wszechpolskich ?

 
zwiń wątek Tomasz Woźniak  12 June 2009 o godz. 19:00 #
Gravatar

@Ark: sorki- ale nie wszyscy Wszechpolacy to zadymiarze- śmiem z autopsji przypuszczać, że zdecydowana mniejszość.

Co śmieszne- twoja odpowiedź pasuje dokładnie do teorii spisku jaką wygłosił oO- jako odpowiedź prawidłowo wychowanego fanboja PO.

Serio- poczytanie wypowiedzi konkurencji poglądowej, a nie tylko ich streszczeń w propagandowych szczekadłach poszerza horyzont.

 
zwiń wątek lordmorgul  13 June 2009 o godz. 13:29 #
Gravatar

@Oo: Folię aluminiową nosisz na głowie zawsze, czy tylko wychodząc z domu?

 
zwiń wątek mario  13 June 2009 o godz. 21:04 #
Gravatar

@lordmorgul: folię aluminiową to TV bardzo skutecznie nakłada większości Polaków. Nie widzą świata takim jaki jest naprawdę, tylko takim jaki TV im przedstawia …. czy aby na pewno taki jest naprawdę?

 
 
 
 
zwiń wątek mario  13 June 2009 o godz. 21:00 #
Gravatar

Co ich to obchodzi, że nie zgodne? Zmienią konstytucję jeżeli będzie trzeba! W Polsce też niezgodna z konstytucją była ekstradycja polskiego obywatela, a mimo to 6 osób wydalono z kraju i oddano w obce ręce, pół roku później Kaczki usunęły ten zapis z konstytucji. Traktat konstytucyjny już 2 razy nie przeszedł (za drugim nazwali go lizbońskim), a mimo to nadal go forsują na siłę.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia