Dwa tygodnie temu (18 lutego) wydana została pierwsza wersja kandydująca do stabilnego wydania 0.12 ciekawej, a mało znanej gry open source – FreedroidRPG.
Gra FreedroidRPG to kolejny przykład (choćby po GNU Robbo) na ciekawą historię projektu na licencji GPL. Jej początki sięgają bowiem roku 1994!
Gracz wciela się w postać Linarianina – pingwina pochodzącego z innej planety, który, wybudzony z kilkudziesięcioletniej hibernacji, musi stawić czoła zbuntowanym robotom. Okazuje się bowiem, że sterowane systemem operacyjnym firmy MegaSys automaty zbuntowały się przeciwko swoim panom.
FreedroidRPG pod wieloma względami przypomina Diablo – sterowanie odbywa się za pomocą point & click, podobnie wygląda zbieranie przedmiotów czy rozwój bohatera. Unikatowymi elementami tej gry są: specyficzny humor, liczne odniesienia do świata komputerów (do Free Software w szczególności), a także możliwość przejmowania kontroli nad botami poprzez rozgrywanie minigier. Po więcej szczegółów odsyłam do prezentacji z konferencji FOSDEM 2009. Wideo można pobrać stąd (92MB, w języku angielskim).
Nowości w wersji 0.12 rc1 to samouczek, przemodelowanie świata, nowe motywy muzyczne, dodanie obsługi lua przy tworzeniu dialogów i znacznie ulepszony edytor poziomów. Szczegóły tu. Jak widać twórcy kładą szczególny nacisk na narzędzia do rozbudowy świata i fabuły gry.
Chciałbym z tego miejsca (a raczej niusa) zaapelować o zaangażowanie czytelników w projekt poprzez testowanie najnowszej wersji (do pobrania z repozytorium subversion) bądź nawet przyłączenie się do zespołu jako programistka/programista, grafik, projektant(ka) poziomów czy nowych przygód zabójczego pingwina.
Trwają także prace nad tłumaczeniem gry na język polski. Jeśli chcesz mi pomóc, proszę o kontakt na adres tremorx małpa interia kropka pl.