Powstaje nowa polska międzyplatformowa gra strategiczna pod nazwą Global Epidemic. Twórcy zapowiadają oryginalną i realistyczną fabułę, skupiającą się na zwalczaniu rozrastającej się epidemii.
Oto co pisze o grze Marcin Janik, kierownik projektu:
Global Epidemic jest grą strategiczną w której przedstawiono apokaliptyczną wizję świata nękanego przez śmiertelne epidemie. Global Epidemic to pierwsza gra na świecie, gdzie główną osią rozgrywki jest walka z niewidocznym przeciwnikiem, który z bezwzględnością prymitywnego i bezdusznego mikroorganizmu uśmierca całe miasta, kraje, kontynenty, a ostateczną stawką jest przetrwanie gatunku ludzkiego.
Gra składa się z szeregu misji, w których gracz zmierzy się z najgroźniejszymi patogenami jakie poznał człowiek, wirusem Ebola, dżumą, czarną ospą i wieloma innymi. Pojawią się również misje, gdzie gracz stanie w obliczu jeszcze groźniejszego przeciwnika, skrywanymi w tajnych laboratoriach wytworami inżynierii genetycznej. Równie przerażające jest to, co ukrywa się w najbardziej mrocznych i wilgotnych zakątkach równikowej dżungli. Wraz z postępem gry, cywilizacja jaką znamy powoli chyli się ku upadkowi, jedynie od gracza zależy, czy ludzkość ostatecznie przetrwa tą próbę.
Główne cechy gry:
- Realistyczny model rozprzestrzeniania się epidemii
- Zarządzanie sytuacją epidemiologiczną z poziomu mapy świata
- Opracowywanie nowych leków i szczepionek
- Przeprowadzanie kwarantann i dezynfekcji
- Możliwość zmierzenia się z najgroźniejszymi patogenami (gorączka krwotoczna Ebola, wąglik, dżuma, ptasia grypa i inne)
- Zagrożenia związane z atakami bioterrorystycznymi, epidemiami naturalnymi, wypadkami w laboratoriach, mutacjami i wytworami inżynierii genetycznej
- Rozbudowane drzewo technologii związanych m.in. z mikrobiologią,
inżynierią genetyczną, inżynierią społeczną oraz wojskowością- Szereg misji o zróżnicowanym charakterze i trudnymi dylematami moralnymi
do rozstrzygnięcia- Wygodny system sterowania upływem czasu
- Klimatyczne i przejmujące ilustracje
- Wersje pod systemy Windows, Linux oraz Mac
Jak również dowiedzieliśmy się od Marcina Janika, w grze wykorzystany będzie silnik Open Layer, który jest silnikiem 2D opartym na OpenGL, dzięki czemu grafika, mimo iż jest 2D, będzie akcelerowana i przede wszystkim filtrowana (co ma znaczeniu w przypadku różnych rozdzielczości gry). Jednym z głównych kryteriów przy wyborze biblioteki graficznej była
obsługa Linuksa 🙂 Natomiast obsługa dźwięku jest w OpenAL.
Obecnie trwają prace nad tech-demem, czym zajmują się programiści pracujący w Częstochowie oraz zdalnie w Polsce. Wersja końcowa gry planowana jest na grudzień 2009.
Zwykle nie publikujemy podobnych informacji prasowych w głównym dziale OSnews, ale wieloplatformowość gry (dostępna ma być na trzy najważniejsze platformy niekonsolowe) oraz fakt, że jest tworzona w Polsce wydały nam się na tyle interesujące, że zdecydowaliśmy się na publikację. I trzymamy kciuki za udany projekt!