Google kontynuuje serię wykupień mniejszych firm technologicznych. Ostatni nabytek giganta — Jaiku — to fińska firma działająca w sektorze mikro-blogging.
Ideą Jaiku jest “bardziej inteligentne zbieranie informacji o użytkowniku”. Brzmi groźnie? Nie bez powodu. Petteri Koponen, jeden z dwóch założycieli Jaiku, opisał swój serwis jako “holistyczna wizja życia danej osoby”. Nie chodzi więc jedynie (jak np w przypadku Twittera) o krótkie wiadomości wysyłane z komórki bezpośrednio na bloga.
Już teraz możemy uzyskać wiele informacji automatycznie, szczególnie z telefonów komórkowych. Taka zebrana informacja składa się na większy obraz tego co dana osoba myśli i co robi.
Spekuluje się, że zakup Jaiku podyktowany jest w dużej mierze planami Google dotyczącymi wydania własnego telefonu komórkowego. Już teraz ludzie zastanawiają się dlaczego korzystając np z Google Earth przez komórkę muszą wpisywać informację o swoim aktualnym położeniu. “Czemu Google nie może samo się tego dowiedzieć?” Wkrótce będzie mogło o wiele więcej niż “tylko” to.