Google udostępnił w końcu publicznie swojego konkurenta Wikipedii — serwis Knol. Każdy może już bez przeszkód założyć swojego własnego “knola” i produkować się w nim na tematy, w których uważa, że jest ekspertem.
O serwisie pisaliśmy już w grudniu 2007 w artykule Knols, czyli Wikipedia w wydaniu Google’a. Wtedy Knol był jeszcze w fazie prywatnych testów.
Knol to w założeniu miejsce dla ekspertów, gdzie mogą oni dzielić się wiedzą. Ma być wyposażony w wiele narzędzi społecznościowych jak możliwość oceny artykułu, sugestii wprowadzenia zmian czy też wspólnej pracy nad tekstem.
Główną cechą odróżniającą Knol od Wikipedii jest to, że każdy artykuł jest tu podpisany przez konkretną osobę (lub osoby). Knol promuje indywidualizm, Wikipedia zbiorowość.
Na Knolu można też zarobić. Jeśli autor zdecyduje się umieścić przy swoim artykule reklamę AdSense, część zysków z reklam będzie przelewanych na jego konto.
Serwis dostępny jest pod adresem knol.google.com.