Flurry, analitycza firma zajmująca się rynkiem mobilnym, powiedziała w końcu głośno to o czym rynek szepcze od tygodni: Nexus One, wielki rywal iPhone od Google, okazał się porażką.
W ciągu pierwszych 74 dni sprzedaży, Motorola Droid i oryginalny iPhone sprzedały się w milionie egzemplarzy. Nexus One zyskał tylko 135 tysięcy nabywców, aż 17 tysięcy mniej niż iPad w trzy dni sprzedaży online.
Faktycznie porównanie z iPadem jest sensowniejsze, ponieważ Nexus sprzedawany jest tylko w Internecie i tylko u jednego dostawcy – T-Mobile. Liczby mówią jednak same za siebie. Jak na “telefon Google”, ten który miał zawojować rynek i przechylić szalę na korzyść Androida, jest bardzo mizernie.
Czy to oznacza że Nexus to zły telefon? Niekoniecznie. Na pewno jednak widać, że albo to Google nie przyłożyło się do kampanii reklamowej swojego produktu, albo po prostu ludzie wolą kupować telefony w tradycyjny sposób, w miejscowym sklepie u aktualnego dostawcy GSM.