Od teraz użytkownicy Androida będą mogli zwracać wszystkie gry i aplikacje przed upłynięciem dwóch godzin od ich zakupu.
Kilka lat temu, gdy systemy mobilne dopiero raczkowały, a w smartfonach pojemność dysków wewnętrznych liczono w megabajtach a nie gigabajtach, 15 minut w zupełności wystarczyło do przetestowania aplikacji i zwrócenia jej, jeśli nie okazała się dla nas przydatna. Google już miesiąc temu zaczęło zmieniać ten stan rzeczy i nieoficjalnie wydłużyło okres testowania niektórych programów z Google Play do dwóch godzin. Teraz zmiana dokonała się w całym serwisie, Google zaktualizował swoją politykę zwrotów i każda aplikacja ze sklepu Play może być zwrócona w czasie do dwóch godzin od zakupu.
Jeśli nie jesteśmy zadowoleni z programu, wystarczy przed upłynięciem dwóch godzin od jego zakupu wejść na jego stronę w Google Play i kliknąć „Zwrot środków”. Zwrotu można dokonać również z poziomu aplikacji mobilnej sklepu. Warto przy okazji napisać autorom oprogramowania, jaki jest powód naszego niezadowolenia, być może natrafimy akurat na wydawcę, który słucha swoich klientów i w przyszłości wprowadzi pożądane zmiany.
Przy okazji Google informuje, że nawet jeśli minie dwugodzinny termin testowy, możemy spróbować odezwać się do dewelopera, być może uda się dogadać w sprawie zwrotu środków.
Oficjalne wydłużenie czasu na reklamację do dwóch godzin to świetny i długo wyczekiwany ruch ze strony Google. Na Androida powstaje coraz więcej aplikacji, które zajmują mnóstwo miejsca w pamięci telefonu, dlatego te 15 minut coraz częściej nie wystarczało nawet na odpalenie zakupionego programu. Teraz nawet najbardziej wymagające produkcje będziemy mogli swobodnie przetestować.