Yahoo! dalej od Microsoftu niż kiedykolwiek w historii. Firma pana Yanga podpisała umowę na dzierżawę powierzchni reklamowej przy wynikach wyszukiwania dla Google Adsense.
To rozwinięcie umowy testowej podpisanej podczas gorących negocjacji Microsoft-Yahoo! w sprawie przejęcie tego drugiego przez giganta z Redmond. Wydaje się, że po podpisaniu umowy, w której Yahoo! właściwie poddaje się na rynku reklamy dla wyszukiwania liderowi rynku, Google, wartość firmy dla Microsoft znacznie spadnie (por. Microsoft chce kupić tylko Yahoo! Search?)
Yahoo! chce zarobić (zwiększyć przychód) na umowie 800 mln USD podczas pierwszego roku. Dodatkowo, umowa Google-Yahoo! ma poprawić interoperacyjność protokołów komunikacji obu firm (chodzi o sprawienie, że użytkownicy Google Talk będą mogli wysyłać wiadomości do użytkowników Yahoo! Messenger i odwrotnie).
Microsoft będzie zapewne składał skargę na umowę w związku z podejrzeniem działalności monopolistycznej do odpowiednich urzędów w Stanach Zjednoczonych i Europie.