Google idzie śladem wytyczonym przez Foursquare i ostatnio Facebooka i tworzy system oceniania i rekomendacji lokalnych atrakcji: restauracji, barów, kafejek i zapewne w przyszłości innych obiektów.
Dzięki nowej usłudze (zintegrowanej z innymi produktami Google jak Places, Latitude czy Maps) możemy ocenić miejsca, które często odwiedzamy, sprawdzić jak oceniają i komentują je inni, w obietnicy dostając spersonalizowane rekomendacje w skali globalnej — Google podpowie nam gdzie powinniśmy się stołować, gdziekolwiek nas poniesie. Sugestie te dostępne będą przy przeszukiwaniu Google Places.
Hotpot dostępny jest jako usługa www oraz aplikacja Androida. Wersja na iPhone ma się pojawić wkrótce.
Przed chwilą jeszcze na stronie www.google.com/hotpot można było znaleźć komunikat, że serwis nie jest dostępny w Polsce, ale firma zachęca do skorzystania z wersji anglojęzycznej. Ta wersja jednak przekierowywała pod każdym łączem na niedziałającą wersję polską i zapewne dlatego zdecydowano się ją wyłączyć.