Ukazała się nowa wersja Pythonowego wrappera na SDL: Pygame 1.8.1. Pygame to biblioteki do Pythona, które umożliwiają tworzenie gier i szeroko rozumianych aplikacji multimedialnych. Ten sam kod można uruchomić w systemach Windows, MacOS oraz różnych odmianach *niksów i dystrybucjach Linuksa.
Pygame można również używać jako uzupełnienie gier, których silnik jest napisany w języku C. Lista nowości, jak na Pygame, nie jest imponująca, gdyż z niemal z dnia na dzień pojawiają się zmiany w repozytorium i deweloperzy przymierzają się już do wydania 1.9 oraz powoli zbliżającego się Pythona 3.
Jeszcze kilka miesięcy temu na blogach i forach (ot chociażby na oddthinking) trwały spekulacje, czy w ogóle warto poświęcać czas dla projektu, który nie wypuścił stabilnego wydania przez trzy lata. Na stronie głównej Pygame pod terminem wydania nowej wersji pojawił się nawet wpis
edit: we needed an extra few centuries
Zwłoka była początkowo spowodowana przedłużającym się oczekiwaniem na SDL 1.3, ale tymczasem okazało się, że Pygame traci styczność nawet z wersją 1.2.x i pojawiały się coraz to nowe problemy.
Pygame 1.8.0 powstawał więc w niemałych bólach, a pod sam koniec okazało się, że brakowało ludzi do testowania pod Windows Vista, co dodatkowo przesuwało termin wydania.
Nowy Pygame jest, jak zawsze, kompatybilny wstecz. Niemała kolekcja darmowych gier będzie działać na wersji 1.8.1. Najważniejsza zmiana w stosunku do wersji 1.7 polega na (wreszcie) mniejszym zapotrzebowaniu na siły procesora – wystarczy ograniczyć liczbę FPS, co czyni Pygame używalnym na komputerach służących nie tylko do grania. Pełna lista nowości znajduje się w pliku WHATSNEW.
Źródła (do skompilowania za pomocą distutils, również w Pythonie 2.6), jak i nowy instalator MSI dla Windows czekają na stronie www.pygame.org/download.shtml.
Miłej zabawy!