• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS
Ile kosztuje reklama w telewizji?
Home
Marketing

Ile kosztuje reklama w telewizji?

osnews Marketing 0 comments

Artykuł sponsorowany

Telewizyjne reklamy mają to do siebie, że albo się je kocha, albo nienawidzi – nie ma stanu pośrodku. Jednak czy zastanawiało Cię kiedyś, ile kosztuje spot reklamowy wyświetlany w przerwie Twojego ulubionego filmu lub serialu?

Koszt reklamy telewizyjnej – od czego zależy?

Reklama w telewizji z całą pewnością nie należy do tanich. Nie ma w tym zresztą nic dziwnego: pomimo ogromnego wzrostu popularności mediów społecznościowych i Internetu w ogóle – szerokie grono osób wciąż ogląda telewizję bardzo często. Największą popularnością cieszy się tzw. wielka czwórka, czyli TVP1, Polsat, TVP2 i TVN i to właśnie na tych kanałach trzeba zapłacić za reklamę najwięcej.

Koszt reklamy jest uzależniony od pory jej emisji, programu który poprzez bądź po którym następuje, a nawet od dnia tygodnia. Specjaliści od lat zgłębiają zwyczaje Polaków, dzięki czemu są w stanie wskazać godziny, w których przed telewizorami zasiada najwięcej obywateli i czas, kiedy zainteresowanie oglądaniem telewizji jest zdecydowanie mniejsze.

Ile kosztuje reklama w telewizji?

Reklama w TV różni się pod względem kosztów w zależności od tego, kiedy spot reklamowy będzie puszczony. Przykładowo, reklama w TVN tuż przed emisją Faktów w niedzielę będzie zdecydowanie droższa od emisji spotu w godzinach porannych. Koszt wykupienia reklamy waha się od kilkuset złotych w czasie, kiedy oglądalność jest najniższa, do kilkudziesięciu (a nawet kilkuset) tysięcy złotych w czasie, kiedy oglądalność jest wysoka.

Odpowiadając zatem na pytanie, ile kosztuje reklama w TV, trzeba wskazać, że to kwestia zależna od wielu czynników. Na szczęście, najpopularniejsze telewizje co miesiąc publikują cennik emisji reklam na nadchodzące tygodnie, co pozwala nie tylko zaplanować budżet reklamowy, ale również ocenić, która z opcji jest najbardziej opłacalna.

Gdzie sprawdzić koszt reklamy?

Koszty emisji reklam można znaleźć na stronach poszczególnych kanałów telewizyjnych. Najlepsze ceny często znajdziemy jednak w agencjach mediowych, które zajmują się hurtowym zakupem czasu antenowego z dużymi rabatami, które następnie odsprzedają. W większości przypadków mamy do czynienia z wielopozycyjną tabelą, w której rozpisane są koszty emisji spotów reklamowych o wskazanych godzinach, określonej długości. Stawki różnią się w zależności od tego, czy chcemy wyemitować spot o długości 5 lub 10 sekund, czy dłuższy.

Dzięki bardzo dokładnej rozpisce wskazującej m.in. czy reklama będzie wyświetlona przed czy po programie, jej długość i dokładną datę nadania, można wybrać najlepiej dopasowaną do odbiorców porę emisji. Przykładowo, jeśli celem emitowanej reklamy jest trafienie do odbiorców w wielu 20-kilku lat, dobrym wyborem są godziny popołudniowe lub wieczorne, gdyż rankiem i przed południem są oni w pracy. Sytuacja jednak może być zgoła odmienna, gdy target danego przedsiębiorstwa stanowią osoby 60+, które z reguły dzień rozpoczynają od spokojnego śniadania i ulubionego programu telewizyjnego.

Dlaczego warto inwestować w reklamy telewizyjne?

Rozwój social mediów i internetowych komunikatorów czy platform z filmami lub serialami budzi uzasadnioną wątpliwość: czy warto inwestować w reklamy w telewizji? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta.

Podczas gdy rzeczywiście dla Polaków (i nie tylko) dostępne są inne rozrywki poza telewizją, statystyki wyraźnie pokazują, że przeciętna osoba zamieszkująca nasz kraj spędza przed telewizorem około 4 godziny dziennie. Co za tym idzie, reklamy wyświetlane w telewizji mogą spełnić swoje zadanie, zaznajamiając szeroką rzeszę osób z określonym produktem. Wszystko zależy jednak od tego kto jest naszym klientem docelowym.

Co reklamować w telewizji?

Choć teoretycznie reklamowany może być dowolny produkt czy usługa, można łatwo zauważyć, że najwięcej telewizyjnych reklam jest poświęconych preparatom farmaceutycznym sprzedawanym bez recepty (OTC). Niewiele mniej reklam promuje żywność czy napoje, a także usługi finansowe, a w następnej kolejności w telewizji można zobaczyć reklamy samochodów, czy usług bankowych. To właśnie produkty lub usługi z powyższych kategorii najbardziej opłaca się reklamować w telewizji, choć nie oznacza to, że spoty reklamowe przedsiębiorstw z innych branż są skazane na porażkę.

  • Tags
  • reklama
  • social media
  • telewizja
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis Czy reklama zewnętrzna jeszcze się opłaca?
Poprzedni wpis Jakie korzyści dla firmy daje platforma Infinite SFA?

Warto przeczytać

Kampanie Google Ads - czym są? Jakie mają zalety? Technologie
29 marca 2022

Kampanie Google Ads - czym są? Jakie mają zalety?

Allegro Ads, czyli jak skutecznie wspierać sprzedaż na Allegro Technologie
16 stycznia 2022

Allegro Ads, czyli jak skutecznie wspierać sprzedaż na Allegro

Obsługa social media - powierz to specom! Technologie
17 grudnia 2021

Obsługa social media - powierz to specom!

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy Linux media microsoft mobile mozilla open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon Smartfony software standardy Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.
  • Home
  • Technologie
  • Kryptowaluty
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał wpisów
  • Kanał komentarzy
  • WordPress.org

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2019. All rights reserved.