Minął rok od kiedy wystartowała pomysłowa inicjatywa Microsoftu, w ramach której użytkownicy generowali pieniądze na cele charytatywne za każdym razem gdy wpisali w okienku komunikatora zwrot “I’m”. Od czasu startu zebrano 1,3 mln dolarów.
O tym fakcie poinformował na swoim blogu Dharmesh Mehta, menedżer programu Windows Live Messenger (dawniej MSN). Zapewnił też, że inicjatywa będzie kontynuowana, a do programu przystąpi być może więcej organizacji charytatywnych.
Do tej pory udział w programie brały: Amerykański Czerwony Krzyż, Boys and Girls Clubs of America, Humane Society of the United States, Narodowy Fundusz AIDS, Narodowe Stowarzyszenie MS, NineMillion.org, Sierra Club, StopGlobalWarming.org, Susan G. Komen for the Cure i UNICEF. Każda z organizacji otrzymała co najmniej 100 tysięcy dolarów. Dodatkowo “I’m Initiative” zasponsorowało program Cause Effect w sieci MTV Networks, traktujący o aktywności obywatelskiej (social action).