Artykuł partnera
Influencer marketing to jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych. Zobacz, jakie są zasady influencer marketingu i zacznij je stosować.
Współpraca z influencerami rządzi się swoimi prawami. Przede wszystkim musi być przemyślana, aby mogła odnieść sukces. Aby influencer marketing mógł być skutecznym narzędziem do promowania swojej marki, potrzeba określić cel kampanii, według którego będzie się postępowało.
Influencer marketing – cel kampanii
Określ zatem na początku, czy Twoja kampania ma cel wizerunkowy, czy sprzedażowy. Jeśli ten pierwszy, to na pewno będzie dużo tańsza i prostsza do przeprowadzenia. Ma także pewien minus – nie da się jednoznacznie określić, jak wpłynie na efekty sprzedażowe. Jeśli jednak nie potrzebujesz takich informacji, z powodzeniem możesz ją przeprowadzić. Wykorzystaj do tego zarówno dużych, jaki małych oraz średnich influencerów, bo ich zadaniem będzie tylko promowanie Twojej marki.
Kampania wizerunkowa to dobre rozwiązania także w przypadku, gdy dopiero zaczynasz swoją przygodę z influencer marketingiem. Będzie stanowić dobrą rozgrzewkę i będzie zapowiedzią kolejnych działań.
Kampanie sprzedażowe z kolei to trochę więcej pracy. Musisz na początku określić, w jaki sposób chcesz mierzyć realne efekty. Aby to zrobić, wykorzystuje się następujące sposoby: wpinanie w stronę influencera kodów monitorujących, linki afiliacyjne, kody promocyjne i narzędzia monitorujące źródła ruchu. Influencer marketing zakłada, że kampanie sprzedażowe są droższe niż te wizerunkowe.
Influencer marketing – kolejne kroki
Następny krok przy realizowaniu influencer marketingu to określenie budżetu, który pozwoli stwierdzić, ile kampanii będziesz mógł przeprowadzić. Bardzo ważne jest również określenie grupy docelowej, do której będzie kierowany przekaz. Na tej podstawie będziesz mógł dobrać odpowiednich influencerów, którzy pomogą Ci zrealizować cel.
Na tym etapie musisz odpowiedzieć sobie na dwa pytania: do jakiej grupy docelowej się zwracam i w jaki sposób chcę zaprezentować swoją markę? Chodzi o to, aby dobrać influencerów do osób, do których chcesz mówić. Na przykład jeśli zwracasz się do nastolatków niech przekonują ich równolatkowie. Dorosły raczej nie przekona nastolatka do zakupu danego kremu do twarzy. Podobnie w przypadku starszych – rodziców do zakupu biurka gamingowego raczej nie przekona nastolatek, zatem potrzeba influencera-równolatka rodzica.
Staraj się dobierać influencerów tak, aby ich poglądy i sposób prezentacji, a także prezentowana filozofia była w zgodzie z tym, co sprzedajesz. Estetyka, którą wyznajecie, powinna być tożsama lub przynajmniej podobna, a już na pewno nie wykluczająca się.
Influencer marketing może Ci przynieść wiele korzyści. Musisz jednak umiejętnie posługiwać się tym narzędziem.