Artykuł partnera
Internet daje nieograniczone możliwości zdobywania potencjalnych klientów i obserwatorów. W związku z tym powstają coraz to nowsze blogi firmowe, pozwalające na rozreklamowanie firmy. Podstawą dobrego bloga jest odpowiedni i wartościowy content.
Prowadzenie bloga nie jest taką prostą sprawą. Nie wystarczy stworzyć tylko wysokich jakościowo treści przykuwających uwagę, należy również regularnie je publikować. Każda branża i każda dziedzina jest dobra, aby prowadzić bloga. Gdzie zatem szukać inspiracji?
Po pierwsze Social Media
To właśnie media społecznościowe są kopalnią wiedzy dotyczącą aktualnych zainteresowań, oczekiwań i potrzeb czytelników. Przeglądając wpisy i komentarze, można wyłapać ciekawe tematy, które mogłyby znaleźć się także na blogu firmowym. Warto również sprawdzić, które kanały YouTube mają dużą oglądalność – jeżeli masz wrażenie, że jakiś temat może przyciągnąć uwagę odbiorców, to wykorzystaj to i stwórz własną wartościową treść.
Komentarze
Pod artykułami i filmikami, bardzo często zamieszczane są komentarze. To właśnie one potrafią być bardzo wartościowym źródłem informacji, a co za tym idzie również inspiracji.
Aktualności
Dobrym sposobem na szukanie tematów na bloga jest wykorzystywanie do tego aktualności. Sprawdź co dzieje się na świecie, co jest na topie i postaraj się przedstawić swoje stanowisko na dany temat.
Pracownicy
Osoby, z którymi pracujesz, są idealnym źródłem do szukania inspiracji. A w szczególności te, które mają bezpośredni kontakt z klientem, ponieważ to one najlepiej wiedzą, czego poszukują odbiorcy.
Inne Fora i Blogi
Pomocne są również blogi branżowe i fora internetowe, zarówno te polskie, jak i zagraniczne. Znajdziesz tam wiele interesujących tematów poruszanych przez różne osoby, a zagraniczny blog może Cię zainspirować do napisania o czymś nowym, ciekawym i ważnym.
Czytelnicy
Twoi czytelnicy i wierni fani są bardzo dobrym źródłem na pozyskanie tematów – wystarczy się ich zapytać, o czym chcieliby czytać.
Stare artykuły
Jeżeli nie masz pomysłu na nowy temat i brakuje Ci czasu na poszukiwania, to przejrzyj po prostu swoje stare artykuły. Całkiem możliwe, że potrzebują aktualizacji i odświeżenia. A może Ty zmieniłeś już opinię na poruszony wcześniej temat i napiszesz o tym samym w zupełnie inny sposób.
Wyszukiwarka Google
Google jest bardzo dobrym narzędziem do wyszukiwania słów i haseł kluczowych najczęściej wyszukiwanych przez internautów. Wystarczy wpisać początek interesującej nas frazy, którą chcemy zgłębić, a Google celnie wskaże powiązane wyrazy.
Systematyczność i kalendarz blogowania
Prowadzenie bloga nie jest rzeczą łatwą, a przede wszystkim wymaga dużej systematyczności. Bardzo dobrym sposobem jest planowanie tematów z dużym wyprzedzeniem i prowadzenie w związku z tym plannera. Takie rozwiązanie pozwala nie tylko na zaoszczędzenie czasu, ale również na zorientowanie się i zapisanie, czy gdzieś w okolicy nie odbywają się branżowe wydarzenia, na które warto pójść, aby potem opisać je na swoim blogu.
Dlaczego blog firmowy jest ważny?
Ponieważ ciekawe i wartościowe teksty przyciągają więcej czytelników, zwiększają liczbę odwiedzanych strony, sprawiają, że użytkownicy częściej wracają na bloga i co najważniejsze wpływają na wzrost liczby potencjalnych klientów. Blog pozwala również na stanie się ekspertem w swojej dziedzinie, a to daje duże możliwości marketingowe.
Systematyczne prowadzenie bloga firmowego pomoże zebrać grono wiernych i lojalnych czytelników. Ponadto dzięki dobremu wypozycjonowaniu strona zyskuje dużą wartość oraz wysoką pozycję w wyszukiwarce.
Jeżeli nie masz czasu żeby zająć się prowadzeniem i pozycjonowaniem bloga firmowego, możesz skorzystać z usług agencji interaktywnej. Będziesz mieć wtedy pewność, że twój blog zostanie dopieszczony w każdym elemencie.