Intel zdradził nam więcej szczegółów na temat kości Larrabee, która ma konkurować z procesorami graficznymi ATI i Nvidii. Larrabee będzie samodzielnym układem scalonym opartym na architekturze Pentium. Nie jest to rdzeń graficzny wbudowany w chipset. Koncern jest obecnie największym producentem wbudowanych rdzeni graficznych.
Larrabee ma obsługiwać zarówno DirectX i OpenCL od Apple. Kość będzie radziła sobie z różnymi typami obliczeń równoległych a jej system kolejkowania zadań będzie zależał od oprogramowania, a nie od wbudowanych obwodów logicznych. To da programistom większą swobodę pracy, gdyż będą mogli oni dostosować zasoby sprzętowe do wymagań każdej aplikacji.
Larrabee nie będzie typową jednostką GPU. Intelowi zapragnął wyprodukować łatwo programowalny układ o dużej wydajności. Kość będzie korzystała z rdzeni x86, których liczba, w zależności od segmentu rynku, na jaki będzie skierowana, ma się wahać od 8 do 48 (!). Każdy z rdzeni Larrabee będzie w stanie wykonać cztery wątki, z osobnym rejestrem dla każdego z nich. Kość wykorzystuje też 1024-bitową, dwukierunkową sieć pierścieniową.
Według danych John Peddie Research, 98% rynku należy w tej chwili do firm NVidia i AMD (ATI). Czy Intel odnajdzie się na trudnym rynku dedykowanych układów graficznych?