Kategorie:
17

Internet Explorer uniemożliwia korzystanie z Windows Update

Okazuje się, że niedawno opublikowana wersja rozwojowa Microsoft Internet Explorer 8 beta 1 uniemożliwia korzystanie z witryny Windows Update.

Wszyscy użytkownicy nowej przeglądarki podczas próby połączenia się z witryną Windows Update otrzymywali komunikat, że do korzystania ze strony konieczny jest Internet Explorer 5 lub nowszy.

W celu obejścia problemu użytkownicy Internet Explorer 8 beta 1 muszą skorzystać z opcji emulacji Internet Explorer 7. Należy kliknąć na przycisk „Emulate IE7″. Niestety, do przełączenia się w tryb zgodności ze straszą wersją konieczne jest ponowne uruchomienie przeglądarki.

Czyżby według Microsoft Internet Explorer 8 był starszy niż 5?

Więcej informacji: http://www.computerworld.com/action/arti...Id=9067399

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

23 komentarzy

zwiń wątek cypr1nus  12 marca 2008 o godz. 12:38 #
Gravatar

buehehehe … takie rzeczy to tylko w Microsoft :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek autumnlover  13 marca 2008 o godz. 1:27 #
Gravatar

Nie tylko w Microsoft. Polecam najnowszą alphę Ubuntu 8.04. Ma się ukazać za miesiąc. IE 8 też ma się ukazać pod koniec kwietnia ?

 
 
zwiń wątek Kas  12 marca 2008 o godz. 13:12 #
Gravatar

Po prostu oni dbają o użytkowników. Więcej problemów: więcej wrażeń.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Memphis  12 marca 2008 o godz. 13:28 #
Gravatar

Wybaczcie, ale ten news jest już poniżej poziomu krytyki. Windows Update ma problemy z identyfikacją wersji przeglądarki, która jest w fazie beta testów. Wiecie, co znaczy słówko beta? Czy może zacząć wrzucać newsy na temat każdego błędu w rozwojowych wersjach każdej przeglądarki?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek robert  12 marca 2008 o godz. 14:58 #
Gravatar

Zgadzam się. Gdyby to ostateczna wersja (a nie beta) IE 8 nie współpracowała z Windows Update, to można by robić sensację.

 
zwiń wątek bies  12 marca 2008 o godz. 20:40 #
Gravatar

Oczywiście. Bo każda informacja nt. błędu w rozwojowej wersji programu przyczynia się do usunięcia tego błędu w wersji finalnej. Full disclosure — to działa. I to jest właśnie celem wersji beta.

 
 
zwiń wątek Kas  12 marca 2008 o godz. 13:46 #
Gravatar

To nie jest wina przeglądarki. To witryna Windows Update jest tak przygotowana, że współpracuje z Internet Explorer 5, 6 i 7. Zamiast tego powinno być wyższe lub równe 5. Kiedy jeszcze pracowałem @ Windows nigdzie na stronie Windows Update nie znalazłem słówka beta. Poza tym produkty jednej firmy, na jeden system operacyjny powinny być ze sobą kompatybilne.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek tomek  12 marca 2008 o godz. 15:03 #
Gravatar

Racja – to że strona Windows Update nie działa z IE 8 to jest tylko wina tego, że ta strona jest napisana pod konkretną przeglądarkę (IE 5, 6, 7) zamiast zgodnie ze standardami, do których nieco zbliżył się IE 8.

zwiń wątek Memphis  12 marca 2008 o godz. 16:53 #
Gravatar

Rozchodzi się o to, że IE8 nie jest jeszcze produktem finalnym. Jako beta jest udostępniona do testów i wynajdywania błędów, dlatego nie powinno nikogo dziwić ich znajdowanie. Poza tym, nie dziwne też, jeśli zablokowali umyślnie możliwość korzystania z Windows Update za pomocą IE8, właśnie ze względu na potencjalną niestabilność tej przeglądarki, żeby nie użerać się potem z masą userów skarżących się na to, że coś im się zepsuło. Bo Ci którzy używają bety powinni być przygotowani, a właściwie powinni spodziewać się błędów i być nastawionymi na ich wyłapywanie.

zwiń wątek tomek  13 marca 2008 o godz. 18:40 #
Gravatar

Ale ja wcale nie krytykowałem IE 8, tylko stronę Windows Update, że jest napisana niezgodnie ze standardami internetowymi – gdyby była napisana zgodnie ze standardami, to nie wymagałaby do działania IE 5, 6 albo 7.

 
 
 
 
zwiń wątek tomek  12 marca 2008 o godz. 15:06 #
Gravatar

Teraz już wiadomo dla czego Microsoft tak się bronił przed domyślną obsługą standardów w IE – po prostu wtedy jego własne strony internetowe przestają działać.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Treadstone  12 marca 2008 o godz. 21:57 #
Gravatar

Też mi news, z niczego robicie sensacje tylko dlatego, że chodzi o Microsoft. Ciekawe gdyby to najnowsza beta Firefoksa czegoś nie umożliwiała, pewnie nie odbiłoby się to żadnym echem.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek abc  12 marca 2008 o godz. 22:02 #
Gravatar

Najnowsza beta Firefoxa (a także Opery) również uniemożliwia korzystanie z Windows Update!!

Nadaje się na newsa? Bo wychodzi na to że Windows Update nie wspierają nowe przeglądarki… :|

 
zwiń wątek tomek  12 marca 2008 o godz. 22:10 #
Gravatar

no nie da się ukryć – są ludzie, którzy nie lubią Microsoftu :P

 
zwiń wątek Jolly Roger  12 marca 2008 o godz. 22:17 #
Gravatar

Przynajmniej trochę śmiechu jest :P

 
zwiń wątek autumnlover  13 marca 2008 o godz. 1:29 #
Gravatar

Albo Ubuntu. Ale jak czepiasz bugów w testowej wersji Ubuntu którego wersja finalna ma się ukazać za miesiąc, wtedy jesteś trolem i masz się zamknąć :)

 
zwiń wątek !  13 marca 2008 o godz. 9:38 #
Gravatar

W dużym stopniu świadczy to o złej architekturze systemu: co właściwie wspólnego ma update z przeglądarką? I to konkretną?

zwiń wątek tomek  13 marca 2008 o godz. 18:38 #
Gravatar

no właśnie – w tej całej sprawie z IE 8 i Windows Update nie chodzi o to, że coś jest nie tak z przeglądarką, ale właśnie z Windows Update.

To, że Windows Update nie działa pod IE 8 świadczy dobrze o tej przeglądarce (stara się wspierać standardy)

 
 
 
zwiń wątek Loombago  13 marca 2008 o godz. 0:08 #
Gravatar

W tytule przydało by się dodać, że chodzi o betę IE8.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Jarek  13 marca 2008 o godz. 8:18 #
Gravatar

Nihil novi! IE8 uniemożliwia normalne korzystanie z Internetu z powodu jej niekompatybilności ze jego standardami. Serwis Windows Update nie jest w tym względzie wyjątkiem. Właściwie, w wiadomościach należałoby opisywać że "IE8 potrafi potrafi otworzyć serwis taki a taki", choć nie najlepiej mogłoby to świadczyć o twórcy takiego serwisu (bo złamał standardy) i takich wiadomości byłoby, niestety wciąż dużo.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek niedzwiedz_2  13 marca 2008 o godz. 8:26 #
Gravatar

Generalnie MS nie lubię i jego produktów (oprócz najnowszego Office'a) też, ale jak dla mnie jakikolwiek FUD – czy to w stronę MS czy alternatyw – jest rzeczą złą. Więc, drogi Jarku, najpierw może dowiedz się co nieco w tym temacie a potem się wypowiadaj :)

Bo z tego co wiem to IE8 zdaje test Acid2 co jest naprawdę ogromnym krokiem jak na MS. A to, że WU nie działa pod IE8 może być spowodowane tym:
http://osnews.pl/internet-explorer-uniemozliwia-k

zwiń wątek Jarek  13 marca 2008 o godz. 15:47 #
Gravatar

Zanim nazwiesz czyjąś wypowiedź FUDem, sam najpierw dowiedz się co nieco w temacie. Dowiedz się również, co to jest FUD, bo wydaje mi się, że nie rozumiesz znaczenia tego pojęcia.

Zdany test Acid2 jest oczywiście pewnym postępem (być może, jak na Microsoft "ogromnym") na drodze do uzyskania kompatybilności ze standardami sieciowymi, ale jest to dopiero początek drogi. Za pomocą IE nie otworzysz nawet najprostszego dokumentu xhtml serwowanego ze standardowym typem application/xhtml+xml. Brak lub nieprawidłowe działanie niektórych funkcjonalności wynikających z kardynalnych podstaw XHTML lub HTML każe mi powątpiewać w sensowność nazywania IE przeglądarką. Pisałem już o tym wielokrotnie w komentarzach OSnews.

Takie jest moje zdanie na ten temat i nie wynika bynajmniej z jakichś irracjonalnych resentymentów dotyczących IE, lecz z chęci rzetelnej oceny jej jakości. Osobiście, będę skakał z radości, jeśli ten program uzyska funkcjonalności (wynikające ze wsparcia standardów) typowe dla współczesnych przeglądarek internetowych, gdyż zależy mi na jakości technicznej sieci www (a nie dominacji takiej czy innej przeglądarki), na razie jednak mogę tylko żałować że ich nie ma. Możesz się z moim zdaniem nie zgodzić, ale nie nazywaj go z tego powodu FUDem. Niewiedza lub różnica poglądów nie upoważnia Cię do tego.

 
zwiń wątek tomek  13 marca 2008 o godz. 18:46 #
Gravatar

to, że WU nie działa z IE 8 jest spowodowane tym, że WU jest po prostu źle napisane. (każda strona, która jest pisana "pod konkretną przeglądarkę" zamiast według standardów W3C, jest źle napisana, a jak ktoś tu zauważył – WA nie działa także pod FF ani Operą)

 
 
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia