• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS
[IP]: Marketing bezpośredni – prawda i mity
Home
TechBiz

[IP]: Marketing bezpośredni – prawda i mity

osnews Marketing, TechBiz 0 comments

Jak zmieniało się postrzeganie marketingu bezpośredniego i jak sprawdza się on dzisiaj?

Marketing bezpośredni to sposób komunikacji prowadzący do stworzenia bezpośredniej relacji między firmą a jej obecnymi oraz potencjalnymi Klientami. Firma wychodzi z propozycją, a od odbiorcy zależy czy podejmie interakcję. Wielu osobom ten rodzaj marketingu kojarzy się z namolnym akwizytorem, tymczasem takie osobiste spotkania to tylko jedno z wielu możliwych działań.

Historyczne początki

Historia marketingu bezpośredniego zaczęła się pod koniec dziewiętnastego wieku – wtedy amerykańska firma Sears wydała pierwszy katalog wysyłkowy. Było to rozwiązanie innowacyjne, które ułatwiało dotarcie z ofertą do farmerów mieszkających z dala od większych miast, których nie sposób było zaktywizować inaczej. Sears jako pierwszy przestał biernie czekać na pojawienie się Klienta w punkcie handlowym czy skorzystanie przez niego z reklamy w gazecie. Marketing bezpośredni ma to do siebie, że przekazuje informacje, ale jednocześnie pokazuje możliwość reakcji zwrotnej ze strony odbiorcy. Po katalogach wysyłkowych pojawiły się osobiste prezentacje produktów oraz telemarketing, a obecnie wśród narzędzi marketingu bezpośredniego wymieniane są głównie poczta tradycyjna i elektroniczna, internet czy spotkania osobiste, jednak tak naprawdę wyznaczona granica jest dość płynna. Podstawą pozostaje tu fakt, że Klient nie musi udać się do sklepu, by poznać ofertę i dokonać zakupu, czyli dostaje informacje ofertowe i możliwość nawiązania kontaktu zwrotnego. Jednocześnie marketing bezpośredni jest ściśle powiązany z koncepcją poznania i zaspokojenia indywidualnych potrzeb konkretnego nabywcy, a taka personalizacja jest w pełni możliwa dopiero współcześnie.

Maksymalne dopasowanie przekazu

Kierowanie przekazu reklamowego do masowego odbiorcy ma swoje zalety, jednak nigdy nie przyniesie takiego efektu jak personalizowane oferty. Adresowanie reklamy do konkretnej osoby może opierać się o dane socjodemograficzne, ale też o przyzwyczajenia, upodobania i zachowania danego człowieka. Dopiero Internet sprawił, że tak głęboka analiza Klienta jest w ogóle możliwa. Wcześniej pozyskiwane dane najczęściej kończyły się na płci, adresie czy wieku odbiorcy, dziś personalizacja wykorzystuje o wiele bardziej konkretne informacje, maksymalnie dopasowując się do Klienta. Dostosowany przekaz przyczynia się do zbudowania więzi z Klientem, przekonaniem Go, że promowana oferta to właśnie to, czego akurat potrzebuje. Personalizacja dotyczyć może zarówno formy kontaktu, jak i treści przekazu czy jego wizualnej prezentacji. Analiza cech grupy docelowej jest podstawą działań na każdym etapie powstawania reklamy – grafik musi dopasować styl wizualny to oczekiwań potencjalnego odbiorcy, a firma taka jak Dystrybucja Polska ma za zadanie wytypować obszar kolportażu, na którym z największym prawdopodobieństwem kampania przyniesie oczekiwane efekty.

Marketing bezpośredni prowadzi do stworzenia złożonej relacji, takiej, w której firma rozpoznaje preferencje konsumenta, a jednocześnie rozbudza w nim konkretne potrzeby. Wartością wytworzonej więzi jest przede wszystkim lojalność Klienta, której pozytywne efekty firma odczuwa przez długi czas.

Materiał sponsorowany

  • Tags
  • biznes
  • firma
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis [IP]: Głośniki przenośne do smartfona – jakie kupić?
Poprzedni wpis [IP]: Jedna firma – jedna sieć. O wdrożeniach SharePoint

Warto przeczytać

Jakie korzyści dla firmy daje platforma Infinite SFA? Technologie

Jakie korzyści dla firmy daje platforma Infinite SFA?

Przeniesienie biznesu do Internetu – ważniejsze niż kiedykolwiek Technologie

Przeniesienie biznesu do Internetu – ważniejsze niż kiedykolwiek

Prawnik w firmie Technologie

Prawnik w firmie

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy Linux media microsoft mobile mozilla open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon Smartfony software standardy Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.
  • Home
  • Technologie
  • Kryptowaluty
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał wpisów
  • Kanał komentarzy
  • WordPress.org

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2023. All rights reserved.