Branża IT rozwija się nieustannie i dynamicznie, charakteryzując się pojawianiem się z dnia na dzień nowych rozwiązań, innowacji i ulepszeń. Nadążyć za tym stanem rzeczy nie jest łatwo – wymaga to bowiem maksymalnego skupienia oraz równoczesnej współpracy z wieloma partnerami biznesowymi, tak, aby innowacyjne rozwiązania wdrażać szybko i efektywnie. W obecnych czasach prowadzenie biznesu wymaga od partycypujących nawiązywania i pielęgnowania kontaktów biznesowych, by móc dalej rozwijać przedsiębiorstwo. O istocie spotkań biznesowych „Face – to – face” opowiada dr nauk ekonomicznych, praktyk zarządzania i coach Mirosław Tarasiewicz.
W skomputeryzowanym świecie kontakt telefoniczny i mailowy jest tak powszechny, że niemal niemożliwym jest osobiste poznanie wszystkich swoich partnerów biznesowych. Pomimo tego, że pomocne są elektroniczne kanały komunikacji, nie należy umniejszać wartości spotkań indywidualnych. Kontakt osobisty jest niezastąpiony, wsparcie przekazywanego komunikatu mimiką twarzy oraz gestykulacją jest bardzo istotne, nie tylko wtedy, gdy w grę wchodzą rozmowy negocjacyjne. Zmniejszenie dystansu pomiędzy rozmówcami często ułatwia przyszłą współpracę, a bezpośrednie spotkania budują też wzajemne zaufanie.
Na świecie organizowanych jest wiele spotkań i konferencji dla specjalistów branży IT, aby w jednym miejscu mogło zebrać się grono ekspertów, którzy przez większość roku współpracują ze sobą wirtualnie. Konferencje takie często są jedyną szansą na spotkanie twarzą w twarz.
Często słyszy się o końcu ery branżowych targów i konferencji. Nie jestem do końca przekonany, przykładem sukcesu takiego wydarzenia może być chociażby organizowany cyklicznie CeBIT. To świetna okazja na promocję swojego biznesu, zapoznanie się z technologicznymi ciekawostkami oraz spotkanie z ekspertami w dziedzinie IT i nowych technologii. Większość przedsiębiorców korzysta z okazji, żeby nie tylko dotrzeć z produktem do odbiorców, ale też porozmawiać z innymi wystawcami i nawiązać nowe kontakty. W kwestii rozwijania sieci kontaktów dużą szansą dla firm jest również formuła spotkań ”Jeden-na-Jeden”, wykorzystywana przez eventy na całym świecie, a zakładająca spotkania z kolejnymi partnerami biznesowymi w krótkich blokach czasowych – mówi Mirosław Tarasiewicz.
Taka konwencja wykorzystana jest między innymi przez wydarzenie Poland IT Meeting, które odbędzie się 24-26 września we Wrocławiu. Jest to pierwsze wydarzenie w takiej formule, zorganizowane w tej części Europy. Dla polskich biznesmenów oznacza to możliwość wyjścia na rynki europejskie. Zwrócić należy uwagę, że w branży IT, w której ogromne znaczenie ma networking, czyli budowanie sieci kontaktów, odchodzi się od formuły jeden prelegent – wielu słuchaczy. Znacznie efektywniejsze wydają się bezpośrednie spotkania z wybranymi partnerami, które będzie można odbyć w trakcie Poland IT Meeting. Z ciekawością przyjrzę się temu wydarzeniu z bliska – dodaje.
Konferencje organizowane na zasadzie prelekcji i wystąpień są świetną opcją, jeśli chodzi o przekazywanie wiedzy z danego zakresu albo prezentowanie nowych rozwiązań. Formuła spotkania zakłada prelekcje ekspertów – i właśnie taka konwencja wydarzenia skupia się na edukowaniu słuchaczy. Jednak budowaniu sieci kontaktów sprzyjają spotkania w konwencji „Jeden-na-Jeden”, która została wykorzystana przy organizacji Poland IT Meeting. Wydarzenie, które będzie miało miejsce 24-26 września 2015 roku we Wrocławiu umożliwi uczestnikom maksymalizacji efektów networkingu i pogłębiania współpracy z zagranicznymi partnerami. Rejestracja na to unikalne spotkanie branży IT jest już możliwa na stronie www.polanditmeeting.com.
Informacja prasowa