Google skonkretyzował nieco plany związane z uruchomieniem Android Marketplace, miejsca gdzie łatwo będzie zaopatrzyć się w aplikacje dla telefonów działających na platformie Android.
Google nie nazywa swojego serwisu sklepem, a raczej bazarem, sugerując mniej restrykcyjne podejście do tego co znajdzie się w Android Marketplace (porównaj: “I Am Rich” — Aplikacja za $999, która nie robi nic usunięta z App Store) i większą kontrolę dla twórców aplikacji.
Android Marketplace — widok z komórki
Wrzucenie aplikacji na Marketplace ma być równie proste jak dodanie filmu na YouTube — wystarczy rejestracja, upload zawartości i dodanie opisu. Programy na “bazarze” będą oceniane przez użytkowników gwiazdkami, co ma promować najlepsze z nich. Użytkownicy będą też mogli komentować aplikacje.
W wersji Marketplace, która jako beta dostępna będzie na pierwszych urządzeniach z Androidem, możliwe będzie wystawienie jedynie darmowych aplikacji. Niedługo potem pojawić ma się obsługa płatności oraz wiele innych funkcjonalności przydatnych dla twórców programów, jak statystyki, wersjonowanie, czy różnicowanie oferty zależnie od docelowego modelu telefonu.