Artykuł sponsorowany
W marketingu internetowym słowa kluczowe odgrywają istotną rolę. To, jakie wybierzemy dla naszej firmy, będzie miało największy wpływ na to, czy będziemy wysoko w wyszukiwarce.
Zanim dowiesz się jak dobierać słowa kluczowe, wypadałoby dowiedzieć się, czym one w ogóle są. Frazy, frazy kluczowe, czy słowa kluczowe, to nic innego jak słowa, które wpisujemy w wyszukiwarkę, gdy szukamy konkretnej wiedzy, produktów usług. Chcemy kupić zegarek, wpisujemy w Google słowo kluczowe „zegarek”. I pojawia nam się długa lista wyników.
Podział słów kluczowych
Możemy wymienić dwie grupy fraz kluczowych. Pierwsze to ogólne słowa kluczowe, drugie zaś to słowa kluczowe long-tail. Te pierwsze składają się zazwyczaj z jednego, góra dwóch bardzo ogólnych słów. Użytkownik wpisuje je, gdy wie czego szuka, jednak nie wie, kto może mu to dać. Przykładem będzie wspomniany już w tekście zegarek.
W kontekście pozycjonowania mówimy również o słowach kluczowych long-tail. Są to dłuższe frazy (z reguły na trzy słowa), które zawierają bardziej precyzyjne informacje. Wpisują je osoby, które wiedzą jakiego konkretnie produktu bądź usługi potrzebują. Np. „skórzany zegarek męski”.
Najczęstsze błędy
Wiele osób na początku popełnia kilka ważnych błędów. Wystrzegaj się ich, by poprawić swoją pozycję w wyszukiwarce Google. Przede wszystkim unikaj fraz jednowyrazowych. Słowo „zabawki”, czy „laptopy” jest niesamowicie popularne. Wypozycjonowanie takich fraz zajmie bardzo dużo czasu i potrzeba na nie dużych nakładów finansowych.
Właśnie dlatego bądź precyzyjny. Sprzedajesz zabawki? Rozszerz frazę o konkretne zabawki: np. „drewniane zabawki”, „zabawki dla dzieci”, itp. Pamiętaj, by nie popełnić przy tym drugiego błędu, czyli użycia zbyt złożonych fraz. Pamiętaj, że o pozycjonowanie twojej strony będzie dbał copywriter. Nie ułatwisz mu pracy, gdy dostarczysz frazę „gry planszowe i zabawki dla dzieci”. O wiele lepiej ułożyć z tej frazy dwa osobne słowa kluczowe.
Mów po polsku. To, wydawałaby się prosta zasada, o której jednak nie każdy pamięta. Fraza „dzieci zabawki” jest niegramatyczna i jej pozycjonowanie mija się z celem.
O Tym musisz pamiętać
Skoro wiemy, czym są słowa kluczowe, czas na ich odpowiednie dobranie. Wszystko zależy od tego, czym zajmuje się nasza firma. Po prostu usiądź z długopisem w ręku i wypisz wszystkie usługi lun produkty, jakie masz w ofercie. Jest to najprostszy sposób na wybranie fraz kluczowych do pozycjonowania. Jeżeli twoja firma działa tylko lokalnie dobrze jest dopisać nazwę regionu, np.: „zegarmistrz Grudziądz”, „naprawa zegarków Grudziądz”.
Jeżeli kończą ci się pomysły na nowe frazy kluczowe, warto skorzystać z narzędzia do ich tworzenia, czyli Keyword mixer. Pomoże on w wydłużeniu listy fraz kluczowych. Odwraca ich kolejność oraz układa w porządku alfabetycznym, czym zdecydowanie ułatwia pracę.
Mając długą listę odpowiednich słów kluczowych, czas na ich selekcję. Tutaj nieocenionym pomocnikiem będzie planer słów kluczowych Google AdWords. W tym celu logujemy się do swojego konta Google i, korzystając z planera, wybieramy opcję „pobierz prognozy natężenia ruchu dla listy słów kluczowych”. Następnie wklejamy listę fraz, które wymyśliliśmy i otrzymujemy prognozy dla nich. Jeżeli podamy kwotę, jaką planujemy wydać, wygenerowany zostanie szczegółowy raport.
Dowiemy się z niego, jak często wybrane przez nas frazy były wyszukiwane i jak duża jest konkurencja. Oczywiście im więcej wyszukań dla danej frazy, tym lepiej, jednak te bardzo popularne to najczęściej ogólne słowa, które nie koniecznie dadzą pożądany efekt. Warto zwrócić uwagę na naszą konkurencję. Im większa, tym pozycjonowanie będzie trudniejsze.
Jeśli potrzebujesz pomocy w dobraniu najefektywniejszych fraz kluczowych, napisz do www.the-first.pl pozycjonowanie stron gdzie specjaliści w krótkim czasie dopasują najefektywniejsze dla Ciebie frazy kluczowe.