Artykuł sponsorowany
Uruchomienie nowoczesnych narzędzi na uczelniach wyższych to proces, który trwa od kilku lat, ale niewątpliwie pandemia przyspieszyła wdrażanie zdalnych rozwiązań, które mają przyjazną formę i służą zarówno studentom, jak i wykładowcom oraz innym pracownikom. W epoce nauki zdalnej także administracja i zarządy uczelni musiały się dostosować do nowych warunków i większość swojej pracy przenieść do internetu. Obecnie wystarczy wpisać login (zazwyczaj numer pesel) oraz hasło, by mieć dostęp do szeregu funkcji. A to sprawia, że z każdego miejsca można załatwić szereg spraw.
Gdzie sprawdza się edziekanat?
Wiele uczelni postawiło na edziekanat. To narzędzie, które pozwala zarządzać uczelnią i systemem edukacji zdalnie. A to daje możliwości organizowania struktur szkolnictwa wyższego. Przede wszystkim to rozwiązanie ma przyjazną formę. To funkcjonalny interfejs sprawia, że aplikacja dostępna na urządzeniach mobilnych oraz w przeglądarce jest bardzo łatwa w obsłudze oraz przyjemna. Dzięki temu nawet osoby, które nie mają doświadczenia w obsłudze internetowych rozwiązań poradzą sobie z zadaniem. Wystarczy wpisać login/pesel oraz podać hasło, by uzyskać dostęp do swojego panelu.
Rozwiązanie dla studentów i wykładowców – wystarczy login i hasło
Z zasady edziekanat działa analogicznie do tego stacjonarnego i zdalnie można załatwić wszystkie sprawy, które do tej pory były świadczone przy tradycyjnym biurku. Można złożyć niezbędne dokumenty, korzystać z raportów, kontrolować wyniki oraz mieć wgląd w przyznane stypendia naukowe lub też socjalne. Szereg narzędzi ułatwia zarządzanie wszystkimi procesami administracyjnymi, a także oszczędza czas, który do tej pory spędzało się na wypełnianiu podań i formularzy oraz staniu w kolejce. Okazuje się, że forma zdalna jest po prostu dla wszystkich łatwiejsza i bezpieczniejsza. Edziekanat to także swoista tablica ogłoszeń, więc w jednym miejscu można znaleźć wszystkie niezbędne wiadomości – dotyczące na przykład zmian w organizacji pracy uczelni. Sama struktura aplikacji ułatwia natomiast studentom i pracownikom poruszanie się po infrastrukturze administracyjnej.
Nowoczesne narzędzia
Każdy po zalogowaniu się do aplikacji (login/pesel i hasło) otrzymuje dostęp do swojego panelu. Tu można kontrolować swoje sprawy, korzystać z dokumentacji czy też mieć wgląd w niezbędne narzędzia. Poza tym edziekanat także ułatwia komunikację między studentami i wykładowcami. Dzięki temu w jednym miejscu wszystkie strony mogą znaleźć rozwiązania szyte na miarę indywidualnych potrzeb. To oszczędność czasu i nerwów oraz minimalizowanie konieczności fizycznego kontaktu. Nie w każdej sytuacji wizyta w dziekanacie okazuje się obowiązkowa. Sama aplikacja również na bieżąco aktualizuje dane związane zarówno z procesem nauczania, jak i ze statusem studenta. To świetne narzędzie do administrowania danymi. Warto zwrócić uwagę także na fakt, że jest bezpieczne, a proces logowania sprawia, że osoby trzecie nie będą mieć dostępu do naszego konta. Niemalże wszystko można więc załatwić zdalnie, co niewątpliwie zapewnia komfort wszystkim stronom i sprawia, że zarządzanie staje się bardzo przejrzyste. I dlatego właśnie tak wiele uczelni postawiło już na ten model obsługi interesantów. I być może szybsze zmiany wymusiła pandemia, to z pewnością jest to jedno z tych rozwiązań, które doskonale sprawdzają się w XXI wieku i zostaną już na stałe. Można wygodnie przesyłać i pobierać dokumenty, zapisywać się na zajęcia czy wybierać promotorów i zajęcia dodatkowe. Poza tym w jednym miejscu spotkają się wirtualnie administracja, dydaktycy i studenci, więc przepływ informacji jest szybki i sprawny.