Artykuł partnera
Cena produktu ma ogromne znaczenie podczas dokonywania decyzji konsumenckiej przez klientów e-commerce. Jak ustalić właściwą, która na tle konkurencji będzie dla klientów atrakcyjna, a jednocześnie nie narazi sprzedaży na brak opłacalności? Najszybciej i najskuteczniej jest bazować na danych pozyskanych z automatycznego monitoringu cen e-commerce – dowiedz się, jak działają takie narzędzia i jakie korzyści przynoszą dla e-sklepów.
Jakie dane dostarczy monitoring cen e-commerce?
Ustalenie ceny produktów w sklepach internetowych na poziomie, który przynosi opłacalne zyski, a jednocześnie jest atrakcyjny dla klientów, którzy szukają możliwie najtańszej oferty, wymaga zebrania danych na temat cen i promocji konkurencji, a także liczby podobnych ofert i dostępności tych samych produktów w konkurencyjnych e-commerce’ach. Zautomatyzowany monitoring cen sklepów internetowych na bieżąco będzie dostarczał Ci aktualne informacje na temat:
- liczby podobnych ofert na rynku;
- najniższej ceny danego produktu na rynku e-commerce;
- pozycji Twoich ofert na rynku porównywarek cenowych;
- obniżkach cen i działaniach promocyjnych konkurencji.
Czy nie można tego zrobić ręcznie?
Liczba danych do przeanalizowania jest ogromna, a dynamika ich zmian niestety nie daje gwarancji, że po sporządzeniu raportu będą one aktualne. Ponadto zawsze istnieje ryzyko popełnienia błędu przez człowieka. Zbieranie danych za pomocą algorytmów, które są wspierane pracą specjalistów z zakresu analityki cen w e-commerce’ach, to gwarancja otrzymywania zawsze aktualnych danych, które pozwolą Ci podejmować działania na bieżąco.
Zbieraj dane i optymalizuj cenę
Jednym z działań, jakie możesz podjąć po zebraniu niezbędnych danych, jest obniżka ceny. Klienci sklepów internetowych szukają jak najtańszych ofert – robią to, odwiedzając strony różnych sklepów, jak również korzystając z porównywarek cenowych. Im niższa jest cena w danej ofercie, tym wyższą pozycję w rankingu zajmuje dana oferta, a w związku z tym generuje więcej odwiedzin potencjalnych klientów. Aby wyprzedzić konkurenta w rankingu porównywarki cenowej, nierzadko wystarczy obniżyć cenę nawet o kilka groszy.
Podnoś ceny bez utraty klientów i pozycji w rankingach porównywarek
Optymalizacja polityki cenowej ma na celu zwiększenie zysków, co można osiągnąć np. poprzez podniesienie marży, a nie jedynie przez zwiększenie wolumenu sprzedaży wskutek obniżenia cen. Cenę możesz podnieść bez ryzyka utraty klientów, gdy:
- nie masz konkurencji lub u konkurencji występuje chwilowy brak towaru;
- pomiędzy Twoją ofertą, a kolejną pozycją w rankingu istnieje różnica, która pozwala na podniesienie marży i zachowanie ceny wciąż niższej niż konkurent.
Przekonaj się, co możesz zyskać dzięki monitoringowi
Jeśli chcesz przekonać się, jak szerokie pole do działania w zakresie polityki cenowej daje monitoring cen konkurencji, darmowa analiza sklepu w firmie Dealavo przyniesie Ci odpowiedź na wiele pytań dotyczących zarówno Twojego sklepu, jak i konkurencji.