Artykuł sponsorowany
Kolorowe gazetki reklamowe to świetny sposób na promocję naszej działalności. Jest to drukowana reklama w formie kilkustronicowej gazetki. Poręczna forma pomaga w szybkim rozpowszechnianiu wśród potencjalnych klientów. W łatwy sposób możemy wyprodukować gazetkę korzystając z drukarni internetowej.
Odbiorcy chętnie sięgają po treści reklamowe, skuszeni ciekawą grafiką, nieskomplikowaną treścią, a przede wszystkim promocjami i nowościami przedstawionymi w efektowny sposób. Na co zwrócić uwagę przy sporządzaniu gazetki reklamowej? Drukarnia internetowa Kolumb porusza kilka aspektów, na które warto zwrócić uwagę.
Tworząc graficzne dzieło istotna jest estetyka wykonania. Bardzo ważne jest zachowanie umiaru w prezentowanej gazetce. Grafika powinna współgrać z treścią, być kreatywna, a jednocześnie epatować prostotą. Należy unikać pstrokacizny i przeładowania treścią. Projekt powinien być skonstruowany tak, by przyciągać jak największą ilość klientów. Oryginalny krótki tekst plus czytelna forma to klucz do sukcesu.
Kolorystyka ulotki powinna współgrać z logiem marki oraz branżą w jakiej działa. Dlaczego jest to tak istotne? Kolory mają ogromne znaczenie w komunikacji i bezpośrednio wpływają na odbiór marki przez potencjalnych klientów. Wykorzystanie odpowiednich tonacji składa się na elementy rozpoznawalności. Dzięki odpowiednim zabiegom kolorystycznym nasza marka może podświadomie kierować emocjami klientów i wpływać na ich reakcje.
Warto podpatrzeć jakimi barwami posługują się znane firmy i jakie powszechne znaczenie mają poszczególne barwy. Jak dopasować odpowiedni kolor do marki i branży, w której się rozwijamy? Przede wszystkim sprawdźmy jakie cechy kojarzą się z poszczególnymi odcieniami. Na przykład kolor zielony oznacza nadzieję, stabilność, bezpieczeństwo. Dlatego można wykorzystać go w branży, która polega na zaufaniu i stabilnych rozwiązaniach. Gdy rozwijamy na przykład salon spa, warto użyć koloru różowego, kojarzonego z troską, miłością i kobiecością. Prowadząc przedszkole, zarówno w logotypie jak i w ulotce reklamowej powinny się znaleźć kolory żywe, symbolizujące zabawę i energię. Idealnym wyborem będzie kolor żółty.
Co zrobić, by nasza gazetka przyciągała nabywców, a nie lądowała od razu w koszu? Oprócz oryginalnej, wizualnej formy warto umieścić w gazetce element, który nie pozwoli odbiorcy jej wyrzucić. Może to być na przykład bon rabatowy na końcu gazetki, dzięki któremu zakupimy wybrany produkt w promocyjnej cenie. Konsument bardzo szybko ocenia atrakcyjność ulotki, dlatego by przykuć jego uwagę musimy wykazać się pomysłowością. Przekaz powinien być przejrzysty i czytelny.