Artykuł sponsorowany
Firma spedycyjna, podobnie zresztą jak jakiekolwiek inne przedsiębiorstwo, potrzebuje dobrej reklamy, która zachęci nabywców do korzystania z ich usług, pomoże zbudować markę i jej rozpoznawalność. Jednak każda branża ma swoją specyfikę, oferuje nieco inne produkty czy usługi, w związku z tym może przyjąć różne strategie promocji. W jaki sposób reklamować usługi logistyczne i spedycyjne?
Responsywna strona internetowa
W chwili obecnej trudno jest znaleźć dobrze prosperującą firmę, która nie ma strony internetowej lub chociażby swojego profilu w social media. Nie ma zatem nic zaskakującego w tym, że poprzeczka w zakresie tworzenia stron również idzie w górę. Jeśli firma spedycyjna chce wybić się na tle konkurencji, powinna przedstawić swoją ofertę na stronie w sposób jak najbardziej czytelny i zrozumiały. Ważne żeby podkreślić swoje atuty, pokazać społeczny dowód słuszności skorzystania z usług – jak referencje czy portfolio obsługiwanych firm. Wszystkie treści należy zredagować używając języka korzyści.
Badania wskazują, że znakomita większość osób, które nie potrafią odnaleźć się na stronie internetowej i napotykają na duże trudności jeśli chodzi o wyszukiwanie niezbędnych informacji – po prostu opuszcza witrynę. Dlatego też jednym z działań marketingowych, jakie warto prowadzić, jest stworzenie płynnie działającej, czytelnej strony internetowej, która będzie zapewniała doskonałe doświadczenia dla użytkowników.
Pozycjonowanie stron i kampanie ADS
Dobrze zaprojektowana strona internetowa to podstawa wszelkich działań w internecie. Nie będzie ona jednak miała dużego znaczenia jeśli użytkownicy nie będą na nią trafiać. Warto zatem przygotować i wdrożyć strategię pozycjonowania strony i kampanie ADS. Przy działaniach SEO można pomyśleć również o wdrażaniu content marketingu.
Content marketing
Spedycja jest tematyką, w której objaśnienie zawiłości prawnych związanych z przewozem towarów, procedurami celnymi, zawieraniem odpowiednich umów itd. może mieć kluczowe znaczenie. Klienci oczekują kompleksowego wsparcia, w tym również merytorycznego, gdyż często nie posiadają odpowiedniej wiedzy. Prowadząc działania content marketingowe w połączeniu z SEO, można szeroko dotrzeć z ciekawostkami, wiedzą, czy odpowiedziami na pytania nurtujące wielu klientów. Zacznij się pokazywać jako ekspert w branży! Warto przy tym pamiętać, że pozycjonowanie jest działaniem, które wymaga sporo czasu – nie zobaczysz efektów od razu, jednak z czasem będą one postępowały jak kula śniegowa.
Zakup mediów
Dobrą metodą jest także inwestowanie w zewnętrzne artykuły reklamowe. Przykładowo, jeśli firma świadczy usługi magazynowe, może stworzyć zgodny z regułami SEO artykuł i opublikować go na lokalnym (lub krajowym, w zależności od zakresu działalności) portalu zewnętrznym. W artykule powinien znajdować się link kierujący do strony firmy spedycyjnej, co sprawi, że choć część czytelników przejdzie na stronę i zapozna się z dostępnymi usługami. W zakupie dopasowanych powierzchni reklamowych i artykułów sponsorowanych pomoże agencja mediowa.
Pozycjonowanie lokalne
Nie można zapominać także o odpowiednim budowaniu pozycjonowania lokalnego, zwłaszcza jeśli działania firmy ograniczają się na przykład do jednego województwa. W takiej sytuacji warto zamieszczać na stronie treści takie jak np. “usługi magazynowe“, ale również frazę związaną ze swoją lokalizacją “Warszawa” (lub miasto czy województwo, w którym działa przedsiębiorstwo). Dzięki temu, firma będzie pojawiać się w wynikach wyszukiwania lokalnych odbiorców, co znacząco zwiększa szansę na to, że skorzysta on z usługi.
Choć pozycjonowanie lokalne teoretycznie jest kierowane do firm działających na określonym terenie, w przypadku usług spedycyjnych nie jest to takie proste. Przedsiębiorstwo spedycyjne może działać na terenie całej Polski lub nawet Europy, a mimo to warto tworzyć również pozycjonowanie lokalne, gdyż szanse, że potencjalny klient wybierze firmę z siedzibą w okolicy – są znacznie większe niż dobór przedsiębiorstwa z drugiego końca kraju. Wielu z klientów mimo wciąż panującej pandemii, preferuje osobiste spotkania z przedstawicielami firmy.