Artykuł sponsorowany
Obecnie coraz łatwiej jest stworzyć wyjątkowe materiały reklamowe – w sieci dostępne są szablony ulotek i wiele cennych porad, zupełnie za darmo. Jak stworzyć spójną i wyjątkową ulotkę reklamową?
Szablony ulotek – przepis na nieszablonową ulotkę?
Czy wiesz, że nieszablonowa ulotka może powstać z gotowych wzorów? Jeśli chcesz wydrukować skuteczną ulotkę, a przy tym nie zbankrutować, to prawdopodobnie spodobają Ci się darmowe wzory ulotek. Szablony ulotek to obecnie ogromne ułatwienie, pozwalające rozbudzić kreatywność, bez zagłębiania się w projektowe zakamarki. Dzięki darmowym wzorom ulotek zaoszczędzisz nie tylko pieniądze, ale też czas. Szablon ulotki może być mianownikiem kreatywności – wystarczy wybrać gotowy wzór i wypełnić go swoimi pomysłami. Oczywiście pod warunkiem, że wybierzesz stylowy, profesjonalny szablon, a nie ten z masowych generatorów. Ulotka z szablonu wcale nie musi być szablonowa – to po prostu profesjonalna baza, którą możesz po brzegi wypełnić swoimi pomysłami, kolorami i kreatywnością.
Czy warto korzystać z szablonów ulotek?
Odpowiedź brzmi: to zależy. Zależy od tego, jaki masz cel, budżet i od tego, jakie szablony zamierzasz zastosować. Jeśli chcesz stworzyć wyjątkowe ulotki w klasycznej formie – na pewno znajdziesz ciekawe wzory. Szablony ulotek możesz dowolnie personalizować, uzupełniając swoją grafiką i – co najważniejsze – tekstami. To zdecydowanie opłacalne rozwiązanie, bo odciąża Cię z konieczności szukania grafika, opłacenia go i kontrolowania tego, czy plik został poprawnie przygotowany do druku. Jeśli za to Twój projekt wymaga nieco bardziej skomplikowanej formy, lepiej rozważyć zatrudnienie profesjonalisty – choćby po to, by zweryfikował Twoją pracę.
Jak tworzyć teksty na ulotki?
Zanim napiszesz pierwsze zdanie, zatrzymaj się i dobrze zastanów. Wyobraź sobie potencjalnego odbiorcę. Zastanów się, kim jest, jak wygląda, jak spędza czas i w jakiej sytuacji otrzymuje Twoją ulotkę. Te przemyślenia zajmą Ci chwilę, a mają ogromny wpływ na powodzenie całej kampanii. Postaw się w sytuacji potencjalnych odbiorców tego przekazu i pomyśl, czego oczekują. Spisz wnioski, nakreśl obraz kilku potencjalnych odbiorców (najkonkretniej jak się da), a potem zacznij tworzyć treść ulotki do i dla nich.
Dopasuj treść ulotki do odbiorcy
Jeśli ulotka będzie wręczana na ulicy, zadbaj o krótki, przyciągający uwagę komunikat. Jeśli zamierzasz ją umieścić np. w poczekalni lub na stoliku w restauracji czy barze – możesz nieco rozwinąć treść i dokładniej omówić swoją ofertę. Nie zapominaj też o efektownych grafikach – powinny się wyróżniać doskonałą jakością, a przy tym być sugestywne i estetyczne.
Jak napisać treść na ulotkę?
Przede wszystkim tak, aby zainteresować odbiorcę, wzbudzić jego zaufanie i zachęcić do kontaktu. Masz kilka sekund, by zawalczyć o uwagę czytelników – nie zmarnuj ich! Zadbaj o to, aby ulotka zachęcała do kontaktu już od pierwszej chwili. Wybierz taki szablon ulotki, który aż chce się chwycić w dłoń i bliżej mu przyjrzeć – a takich nie brakuje. A potem? Potem wypełnij go poprawną i dopasowaną treścią. O czym warto pamiętać, pisząc treść na ulotkę?
- Nie przesadzaj z treścią umieszczoną na ulotce – pisz zwięźle, stosuj krótkie zdania z przewagą strony czynnej i czasowników.
- Stosuj czytelny, optymalny rozmiar i krój czcionki, nie zapominając o odpowiedniej interlinii i odstępach między częściami tekstu.
- Stosuj wypunktowania, ramki i pogrubienia, które ułatwią szybkie przyswojenie treści. Zbite bloki zostaw lepiej na osiedlach.
- Pamiętaj o stosowaniu języka korzyści, czyli pisz o tym, co może zyskać odbiorca.
- Używaj konkretów, zapomnij o abstrakcji i ogólnikach.
- Przed wysłaniem ulotki do druku przeczytaj ją kilkukrotnie, w różnych porach dnia. Daj ją też do przejrzenia co najmniej 2 osobom. Literówki nie śpią i tylko czekają, aby wkraść się między Twoje wersy. Bądź czujny!
- Dodaj do ulotki jakiś gratis – darmowy kod na zakupy, specjalny kupon rabatowy lub zaproszenie na darmową degustację (po okazaniu danej ulotki). Zawalcz o to, by odbiorcy nie tylko przeczytali, ale też zachowali Twoją ulotkę.
- pamiętaj, że nawet tworząc ulotkę z szablonu, możesz być nieszablonowy. Zabawna grafika, przewrotne teksty i rebusy – tak naprawdę całą przestrzeń ulotki możesz wypełnić ciekawymi treściami. Możesz wykorzystać swoją ulotkę np. na rozwiązanie zadania konkursowego – dokończenie zdania, narysowanie laurki, opinii o Twojej ofercie lub cokolwiek podpowie Ci wyobraźnia. Baw się dobrze, a Twoi odbiorcy prawdopodobnie zarażą się Twoim entuzjazmem.