Artykuł sponsorowany
Stało się: otwierasz swój własny biznes, chcesz sprawić sobie profesjonalne portfolio, albo z jakichkolwiek innych powodów potrzebujesz swojej własnej strony internetowej. Jest jeden problem: nie posiadasz umiejętności graficznych. Co teraz?
Profesjonalna usługa
Najprostszą opcją jest skorzystanie z usług specjalisty, który zajmie się stroną, serwerem oraz domeną. Jeśli znasz kogoś w rodzinie, kto lubi robić strony internetowe, też możesz zaoferować mu tę pracę, jednak przestrzegamy: znamy wiele przypadków, w których zlecano tworzenie strony siostrzeńcom czy wnukom, bo „są biegli w Internecie”; jednak wyniki ich pracy nie były uznawane za zbytnio profesjonalne. Czasami lepiej zapłacić specjaliście i upewnić się, że nasza strona będzie doskonała, a zarazem wpasowywała się we współczesne trendy na rynku stron internetowych (responsywność, minimalizm, itd.).
Gdzie szukać specjalistów?
Informatycy w zasadzie są wszędzie. Wielu ludzi tworzy strony internetowe: Warszawa, Kraków czy Wrocław, w każdym większym polskim mieście znajdzie się spora grupka specjalistów z tego zakresu. Można ich znaleźć chociażby na grupach na Facebooku czy też na portalach typu „tablica”. Znajdowanie informatyków w mediach społecznościowych ma ten walor, że możesz szybko obejrzeć profil danej osoby i zdecydować o tym, czy jest ona godna zaufania. Dobrze jest też pamiętać o tym, że jeśli zamieścisz ogłoszenie na Facebooku, powinno ono zawierać możliwie najwięcej szczegółów odnośnie do zlecenia, tak aby każdy mógł zdecydować, czy jest w stanie poświęcić na to czas i oszacować wycenę swojej pracy.
Jak wybrać dobrego specjalistę?
W odpowiedzi na Twoje ogłoszenie na pewno otrzymasz mnóstwo zgłoszeń. Te najbardziej profesjonalne powinny zawierać parę słów o wykonawcy i portfolio, na którym będziesz mógł zapoznać się z przykładami jego prac. To dosyć istotna część, ponieważ niektórzy wykonawcy mają swój stały styl tworzenia stron, który niekoniecznie może Ci przypaść do gustu. Wielu z nich także od razu poda swoją stawkę za całość, więc będziesz miał pogląd na to, jaki budżet będziesz musiał przygotować na to zlecenie. Zwróć także uwagę na to, w jaki sposób pisze dana osoba: jeśli wykonawca jest uprzejmy, zaczyna konwersację od „dzień dobry” i pisze w sposób staranny oraz z dbałością o język, to statystycznie rzecz biorąc, prawdopodobnie będzie równie profesjonalnie wykonywał zlecone przez Ciebie zadanie. Dobrego wykonawcę poznasz także po tym, że zadaje pytania: o to, do kogo jest kierowana strona, o styl, o preferowaną kolorystykę…
A gdy już wybierzesz osobę, która Ci najbardziej przypadła do gustu, możemy życzyć tylko powodzenia.