Artykuł partnera
Promowanie swojej firmy w internecie to obecnie jeden z najlepszych sposobów na dotarcie do nowych klientów. Informacje o prowadzonej działalności mogą znajdować się na branżowych stronach, ale pierwszym miejscem, do którego trafiają internauci, są opinie zamieszczane w Google. Z kolei osoby poszukujące pracy i chcące poznać firmę, do której aplikują, często kierują się wpisami zamieszczonymi na przykład na GoWork. Aby zadbać o swój internetowy wizerunek, wiele osób zastanawia się, jak usunąć komentarze z Google i GoWork.
- Jak usunąć opinie z Google?
- Jak radzić sobie z negatywnymi opiniami na GoWork?
- Korzyści z moderowania i usuwania komentarzy
Negatywne komentarze pojawiające się na tak popularnych witrynach jak Google czy GoWork spędzają sen z powiek wielu przedsiębiorcom. Internauci często pod wpływem impulsu zamieszczają negatywne komentarze, które mogą narazić ich nawet na konsekwencje prawne. Do odosobnionych przypadków nie należy również sytuacja, w której wpisy powstają, by celowo zaszkodzić konkurencji. Wówczas najlepiej z pomocą profesjonalnej firmy zadbać o usuwanie bezprawnych i obraźliwych komentarzy, które wprowadzają w błąd potencjalnych klientów lub pracowników.
1. Jak usunąć opinie z Google?
Ilość komentarzy pojawiających się codziennie na stronach Google Maps skutecznie utrudnia wyłapywanie i weryfikację negatywnych wpisów, które mogą przełożyć się na ilość klientów i osiągane zyski. Monitorowanie pojawiających się komentarzy to działanie bardzo istotne z marketingowego punktu widzenia, bo pozwala lepiej odpowiadać na oczekiwania klientów, ale też kontrolować, czy nie jesteśmy ofiarami nieuczciwej konkurencji. Jeśli mamy podejrzenia, że wystawiony komentarz nie jest prawdziwy, warto wiedzieć, jak usunąć opinie z Google. Dzieje się to na podstawie zgłoszenia w panel zarządzania wizytówką firmy lub poprzez bezpośrednie zgłoszenie kierowane do lokalnego oddziału Google. Aby uzyskać pomoc, należy przedstawić swoją sytuację, zwracając uwagę na złamanie zasad znajdujących się w regulaminie publikowania komentarzy w Google. Z pewnością usunięte zostaną opinie, które mają charakter ataku spamera lub są wynikiem wewnętrznych konfliktów pomiędzy pracownikiem a firmą. Google zabrania również publikacji treści obraźliwych, nawołujących do nienawiści lub zawierających groźby.
2. Jak radzić sobie z negatywnymi opiniami na GoWork
GoWork należy do największych portali służących wymianie doświadczeń związanych z procesem rekrutacji i kulturą organizacyjną w firmach. Zamieszczane tam opinie są ważną wskazówką dla osób rozważających wysłanie CV lub mających wziąć udział w rozmowie kwalifikacyjnej. Dlatego wielu przedsiębiorców śledzi pojawiające się komentarze i niejednokrotnie zastanawia się, jak usunąć opinie z GoWork. Jeśli treść wpisu nosi znamiona hejtu, publikujący używa obraźliwych sformułowań, nawołuje do nienawiści, stosuje groźby lub w inny sposób łamie prawo, warto walczyć o swoje dobre imię. Komentarz powinien zostać zgłoszony do administratora GoWork, w tym celu najlepiej posłużyć się screenem zamieszczonej opinii.
3. Korzyści z moderowania i usuwania komentarzy
Dopóki naszej firmy nie dotknie problem pomówień i oszczerstw publikowanych w internecie, usuwanie komentarzy może wydawać się zjawiskiem negatywnym. Niestety postępowanie nieuczciwej konkurencji lub hejterów sprawia, że moderowanie komentarzy staje się koniecznością i wyrazem dbałości o wizerunek w sieci. Tego rodzaju działania nie mogą być bezrefleksyjne i motywowane nieumiejętnością przyjęcia krytyki, każdy negatywny wpis warto rozpatrywać indywidualnie i reagować, gdy jest to konieczne.