• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Mobilny trojan bankowy Faketoken szyfruje dane i atakuje ponad 2 000 aplikacji

      Mobilny trojan bankowy Faketoken szyfruje dane i atakuje ponad 2 000 aplikacji

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Jak i czy warto uruchomić własny portal internetowy?

      Jak i czy warto uruchomić własny portal internetowy?

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS
Jak wybrać dobrą agencję reklamową?
Home
Marketing

Jak wybrać dobrą agencję reklamową?

osnews Marketing 0 comments

Artykuł partnera

Agencja reklamowa odpowiada za kampanię produktów, usług i marek. Wzajemne zaufanie oraz ustalenie szczegółów współpracy jest czasochłonne i może zająć nawet długie miesiące. Uzależnione jest to od złożoności zadania jakie ma zrealizować agencja oraz zaangażowania klienta we współpracę. Czym w takim razie kierować się przy wyborze agencji?

Agencja reklamowa – od czego zacząć

Wchodząc w kontakt z agencją należy uważnie słuchać i analizować komunikaty, które do nas docierają. Przede wszystkim należy sprawdzić doświadczenie i dotychczasowe realizacje agencji (m.in. poprzez informacje w sieci, mediach społecznościowych i skontaktowanie się z firmami, które agencja obsługiwała). Istotna może okazać się także informacja o czasie realizacji zleceń, pracy w trybie zaliczkowym czy o siedzibie firmy. Informacje na temat pracy potencjalnego partnera możemy również znaleźć na portalach specjalistycznych (np. grupa STGU, Klub BrandDesign). Przede wszystkim należy potwierdzić, czy agencja reklamowa zrealizowała projekty, którymi chwali się w portfolio.

Ważną kwestią jest również poruszanie się w widełkach cenowych odpowiadających tym obowiązującym na rynku oraz czy oczekiwane wynagrodzenie odpowiada wielkości realizowanego projektu. Aby to sprawdzić, wystarczy wysłać zapytanie do firm będących na podobnym poziomie rozpoznawalności i posiadających podobne jakościowo realizacje w swoim portfolio. Warto zwrócić uwagę, że niektóre agencje oczekują większych pieniędzy od bardziej rozpoznawalnych marek, pomimo że za tę samą usługę biorą od mniejszego biznesu niższe wynagrodzenie.

Inny istotny element, to komunikacja z pracownikami agencji – czy potrafią słuchać, potrafią powiedzieć nie i dać do zrozumienia, że nasz pomysł nie sprawdzi się w aktualnych warunkach rynkowych? Pracownicy, którzy tylko przytakują naszym pomysłom i wymyślają kreacje w pełni zgodne z naszymi oczekiwaniami, prawdopodobnie bardziej skupieni są na budżecie i korzyściach finansowych dla ich firmy, niż na powodzeniu i zrealizowaniu celów biznesowych naszego projektu.

Agencja reklamowa – na co zwrócić uwagę

Podczas współpracy dobrą praktyką jest zwrócenie uwagi na kilka istotnych elementów, które wyznaczają jakość realizowanych usług i świadczą o profesjonalizmie agencji.

Trzymanie się terminów, to jeden z elementów pozwalających na zbudowanie zaufania i wzajemnego szacunku. Podając datę, zawiązujemy umowę i oczekujemy, że druga strona dotrzyma słowa. Jeśli pojawią się konkretne ramy czasowe, należy ich pilnować, wymagać ich dotrzymania oraz oczekiwać informacji o ewentualnych opóźnieniach. To ponowne nawiązanie do przejrzystej i precyzyjnej komunikacji, dzięki której obie strony mogę w pełni wywiązać się ze swoich obowiązków.

Drugi element to kreatywność. Agencja reklamowa z założenia ma tworzyć wyróżniające się, zapadające w pamięć treści. Jednak nie zawsze co wyróżniające się jest dobre. Niektóre kampanie warto realizować w ogólnie przyjętych ramach, ponieważ właśnie tego oczekują odbiorcy, dlatego bardzo ważne jest, aby wysiłki agencji szły w kierunku, który zadowoli Ciebie, jak i Twoich klientów. Kreatywność powinna obracać się wokół tego co jest marce w danej chwili najbardziej potrzebne i jest to klucz do sukcesu w tym zakresie.

Zaufanie pomiędzy firmami budują eksperci, którzy wykonują swoje zadania z najwyższą starannością i jakością. To pracownicy agencji powinni przekonać Cię twardymi argumentami do słuszności danej strategii. Ważna jest również wymiana wiedzy i doświadczeń (choćby dotyczących analizy konkurencji i grupy docelowej).

Ostatni ważny element to stopień specjalizacji. Poszukujesz agencji, która zrealizuje Twoje projekty kompleksowo, czy skupi się na ich wycinku (np. komunikacji w mediach społecznościowych)? Sprawdź, czy agencja jest zakorzeniona w działaniach dla jednej branży, czy jest otwarta na świeże pomysły i nowe rozwiązania w różnych dziedzinach. Dobrze rozumiana wszechstronność, poparta interesującymi realizacjami, może świadczyć o tym czy znalazłeś wartościowego partnera do działań marketingowych swojej marki.

Współpraca między marką a agencją to bardzo złożony proces opierający się nie tylko na doświadczeniu, ale także zaufaniu i odpowiednio dobranych metodach działania. Oprócz realizacji zadań, równie istotna okazuje się komunikacja i zrozumienie własnych oczekiwań. Wybór odpowiedniej agencji to przede wszystkim wnikliwa obserwacja i porównywanie dostępnych na rynku możliwości współpracy.

Tak jak zdarzają się szczęśliwe, długoletnie małżeństwa, tak samo związek z agencją oparty na dobrej komunikacji i wzajemnym szacunku ma szansę na powodzenie.

  • Tags
  • agencje reklamowe
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis Usługi informatyczne - Jak wybrać właściwą firmę?
Poprzedni wpis Jak bitcoin może zmienić świat finansów?

Warto przeczytać

Agencja interaktywna czy software house? Jaka jest między nimi różnica oraz jaką wybrać? Marketing
22 października 2020

Agencja interaktywna czy software house? Jaka jest między nimi różnica oraz jaką wybrać?

Co oferuje agencja interaktywna Warszawa? Technologie
20 października 2019

Co oferuje agencja interaktywna Warszawa?

Startuj z agencją - to naprawdę działa! Marketing
10 lutego 2019

Startuj z agencją - to naprawdę działa!

Oś czasu

20 Sty 09:54
Technologie

Najlepsze telefony do 1000 zł

13 Sty 09:19
Technologie

Co nowego w Linux Magazine w styczniu?

18 Gru 13:41
Technologie

Coraz więcej cyberataków dotyczy firm produkcyjnych

08 Gru 16:04
Technologie

Co nowego w Linux Magazine w grudniu?

08 Gru 16:00
Technologie

Wybieramy słuchawki – TOP 4

Technologiczny cytat tygodnia

Wydaliśmy wiele, ale ciągle wiele mamy... I prawdę mówiąc jest to więcej niż potrzebujemy, by prowadzić firmę.

Tim Cook na spotkaniu udziałowców Apple odnosząc się do kwestii zasobów gotówki Apple na poziomie 100 mld USD

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy media microsoft mobile mozilla nokia open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon software standardy sun Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia
  • Home
  • Technologie
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2019. All rights reserved.