Artykuł partnera
Wybór domeny internetowej wydaje się łatwym zdaniem, ale jest takim tylko z pozoru. Tak naprawdę to bardzo ważny element całej strony www, który będzie na zawsze kojarzony z Twoją marką. Dobra nazwa wpływa bowiem na rozpoznawalność i wizerunek firmy w Internecie, dlatego jej wybór nie powinien być kwestią przypadku. Jak wybrać idealną firmową domenę? Poznaj kilka naszych wskazówek.
Łatwa do zapamiętania
Dobra domena internetowa powinna być krótka, chwytliwa i przede wszystkim łatwa do zapamiętania. Pomyśl o sytuacji, w której dyktujesz klientowi nazwę strony www np. przez telefon – czy będzie ona łatwa do przekazania i zostanie poprawnie zapamiętana? Wszystkie zwroty trudne do wymówienia, dwuznacznie brzmiące, długie i skomplikowane – zdecydowanie odpadają. Przy wyborze nazwy domeny internetowej warto postawić na oryginalność lub atrakcyjną konstrukcję słowną.
Unikaj polskich znaków
Jak pewnie dobrze wiesz, większość domen internetowych nie zawiera polskich znaków. Na rynku dostępne są jednak domeny z polskimi słowami, które bez problemu można wykupić. Tylko czy jest to dobry pomysł? Nie do końca. Wprawdzie może być to sposób na wyróżnienie się w Internecie, jednak większość użytkowników przyzwyczajona jest do domen internetowych pozbawionych znaków diakrytycznych, co może skutkować pomyłkami przy wpisywaniu firmowej domeny w wyszukiwarkę.
Zrezygnuj z cyfr i myślników
Zarówno cyfry, jak i myślniki w nazwie firmowej domeny to znaki, których powinno się raczej unikać. Po pierwsze, niepotrzebnie wydłużają całą nazwę. Po drugie, sprawiają, że staje się ona trudna do zapamiętania. Po trzecie, mogą być powodem pomyłek przy wpisywaniu nazwy strony www. Co w przypadku, jeśli wybrana domena internetowa jest zajęta, a dostępna jest tylko opcja z cyfrą lub myślnikiem w nazwie? Lepiej zastanów się nad inną propozycją.
Wykorzystaj nazwę marki
Umieszczanie w domenie internetowej nazwy marki jest dobrym wyborem, jeżeli Twoja firma jest rozpoznawalna także w świecie offline. Taka witryna od razu zostanie skojarzona z marką, jest unikatowa i pozwala wyróżnić się spośród licznej konkurencji. Można mnożyć przykłady firm, których nazwa domeny internetowej jest jednocześnie nazwą marki.
Pomyśl o rozszerzeniu
Na rynku istnieje wiele rozszerzeń domen internetowych, z których można dowolnie wybierać. Są jednak takie, które cieszą się większą popularnością wśród internautów – należą do nich rozszerzenia .pl i .com.pl. Dobrym pomysłem jest też wykupienie domen z wszystkimi rozszerzeniami – mamy wtedy gwarancję, że nikt na domenie z innym rozszerzeniem nie będzie zamieszczał treści, których byśmy sobie nie życzyli. Jeżeli działalność Twojej firmy wykracza poza granice naszego kraju lub myślisz, że stanie się tak w przyszłości, warto zawczasu wykupić domeny internetowe z zagranicznymi rozszerzeniami.
Sprawdź dostępność
Dostępność to tak naprawdę jeden z kluczowych czynników przy wyborze domeny internetowej. Możemy bowiem mieć świetny pomysł na nazwę dla strony www lub głowić się nad nią godzinami, ale co z tego, jeżeli nazwa będzie już zajęta. Dlatego najlepiej równolegle do prac nad wyborem firmowej domeny sprawdzać, czy aby na pewno dana nazwa jest jeszcze dostępna.
Poradę przygotowała agencja interaktywna Intellect.