Artykuł sponsorowany
Nawet najbardziej zadbany iPhone kiedyś ulega awarii. Wówczas kluczowy jest wybór odpowiedniego serwisu Apple. W tym artykule dowiesz się, czym kierować się przy wyborze serwisu Apple jeśli chcesz, aby twoje oczekiwania zostały spełnione.
Wybierając serwis zwróć uwagę na szyld pod którym się reklamuje. Już sama obecność znaków i certyfikatów Apple, świadczy, że firma działa od dłuższego czasu. Po jakości strony i częstotliwości aktualizacji można ocenić poziom informacji zwrotnych od serwisu. Jeśli na stronie, w dziale kontakty, jest tylko numer telefonu, ale brakuje adresu, a zamiast tego proponuje się naprawę iPhone’ów w domu lub dostawę kurierem, to ryzyko oszustwa znacznie wzrasta. A ryzyko nie polega nawet na tym, że iPhone może nie zostać zwrócony klientowi, ale że w razie problemów po prostu nie będzie gdzie kierować reklamacji.
Bardzo ważne dla ciebie jako klienta jest to jak szybko działa serwis Apple. Kraków, Warszawa, w każdym punkcie powinieneś otrzymać informacje co do terminu wykonania naprawy. To zaś wymaga, aby punkt serwisowy miał dostęp do wszystkich niezbędnych komponentów i wysokiej jakości części zamiennych. W skrajnych przypadkach powinna być możliwa ich dostawa, co świadczy o dobrych relacjach logistycznych firmy z dostawcami i mówi wiele o wizerunku serwisu.
Czym zajmuje się serwis Apple?
Obecnie dostępnych jest wiele usług naprawczych Apple. A prostemu użytkownikowi bardzo trudno jest wybrać ten właściwy. W niektórych serwisach mogą pracować nieprofesjonaliści, można tam dostać nieoryginalne części zamienne do sprzętu, a same usługi mogą być zbyt kosztowne w kontekście do skali uszkodzenia.
Przyzwoity serwis Apple, przed podaniem ceny naprawy iPhone’a / iPada, najpierw diagnozuje stan urządzenia, a dopiero potem, zgodnie z ustaleniami, przystępuje do naprawy iPhone’a lub iPada. Zwróć uwagę na certyfikaty. Potwierdzają, że ten punkt specjalizuje się w naprawie właśnie iPhone’a. Okres gwarancji uzależniony jest od stopnia uszkodzenia. Sprawdź też dostępność rabatów, bonusów, prezentów i pamiątek. Wydawałoby się, że to drobiazg, żeby w prezencie otrzymać folię ochronną na iPhone’a przy wymianie szkła lub kartę rabatową na naprawę gadżetów. Ale ten drobiazg wskazuje, że serwis Apple ceni sobie klientów i jest gotowy do długoterminowej współpracy.
Poniższe kryteria pomogą ci wybrać właściwy serwis:
- Przede wszystkim profesjonalne centrum serwisowe prowadzi bezpłatną diagnostykę produktu Apple.
- Biuro serwisowe Apple powinno być czyste, schludne i przyjazne. Pracownicy muszą zachowywać się w stosunku do klienta w sposób uprzejmy i przyjazny.
- W przypadku napraw wszystkie niezbędne części zamienne i komponenty muszą być dostępne.
- Niedopuszczalne jest naruszenie warunków naprawy określonych w umowie.
Jak wybrać serwis, który spełni oczekiwania?
Wybierając centrum serwisowe do naprawy i diagnozowania produktów Apple, ważne jest, aby kierować się następującymi zasadami:
- Jeśli urządzenie jest już po gwarancji, to w przypadku awarii należy skontaktować się z wyspecjalizowanym serwisem, który przeprowadzi bezpłatną diagnostykę i w razie potrzeby dokona wymiany części.
- Pod żadnym pozorem nie należy oddawać urządzeń technologii Apple w ręce samouków lub zwykłych serwisów, gdzie najpewniej naprawy będą tańsze, ale jednocześnie mogą spowodować nowe usterki w urządzeniach.
- Ważna jest dostępność oryginalnych komponentów.
- Wykwalifikowani technicy.
- Bezpłatna diagnostyka.
- Umowa przedwstępna o kosztach naprawy.
- Szybkość pracy.
- Bezpłatne konsultacje telefoniczne.
Najczęściej problem z gadżetami Apple wynika z nieostrożnego podejścia. Najczęstszą awarią jest uszkodzenie wyświetlacza i obudowy po upadku lub uderzeniu. Drugą najczęstszą awarią jest dostanie się wody, lub innego płynu do wnętrza urządzenia. Wszystkie inne problemy z Apple także wymagają natychmiastowej profesjonalnej i terminowej naprawy. Jeśli problem dotyczy sprzętu, który jest jeszcze na gwarancji, użytkownik powinien skontaktować się z autoryzowanym serwisem. Po zakończeniu naprawy gwarancyjnej lub uszkodzenia spowodowanego wodą, lub wstrząsem warto skontaktować się z zaufanym niezależnym serwisem.
Serwis Apple w Krakowie – jaki wybrać?
Certyfikowane naprawy i serwis Apple są dostępne u Autoryzowanych Serwisów Apple. Ich technicy są szkoleni przez Apple. Zapewniają wysokiej jakości serwis przy użyciu oryginalnych części Apple. Wiele autoryzowanych serwisów Apple wykonuje naprawy tego samego dnia. Jeśli pojawi się konieczność wysłania twojego iPhone do centrum napraw Apple, otrzymasz powiadomienie, kiedy będzie możliwy jego odbiór.
Po sprawdzeniu iPhone’a, powinieneś poznać pełen koszt napraw lub jeśli to możliwe – wymiany części. Czasami naprawa jest objęta gwarancją Apple.