Artykuł partnera
W natłoku coraz to większej ilości stron WWW ciężko jest czasem przebić się na sam szczyt, nawet jeśli oferowane treści są wysokiej jakości. Szczególnie na początku przygody z działalnością w Internecie – czy to pod postacią sklepu online, bloga, czy jeszcze czegoś innego – budżet na marketing nie jest szczególnie duży. Da się temu jednak zaradzić, a darmowe sposoby na wypromowanie strony WWW nigdy się nie wyczerpują!
Social media — potęga XXI. wieku
Jedną z pierwszych dróg zupełnie darmowej promocji, o jakiej można pomyśleć, jest pokazanie swojej strony WWW w mediach społecznościowych. Choć na Facebooku raczej ciężko się przebić, portale takie jak Instagram czy TikTok to prawdziwy skarb dla małych i średnich firm, które nie posiadają zbyt dużego budżetu na marketing.
Odpowiednio kierując swoje działania na tych platformach, masz szansę stosunkowo niskim kosztem (którym będzie kilka chwil dziennie, poświęconych przez ciebie) trafić do nowych użytkowników, a także dobrze zakorzenić się w myślach tych obecnych. Pamiętaj, że ważne jest też budowanie wizerunku marki, niezależnie od tego, jaki jest jej klient docelowy.
SEO — niezwykle ważny aspekt w sieci
Dla każdego, kto choć trochę obcował ze światem internetowego marketingu, może wydawać się, że działania w kwestii SEO pochłaniają wielotysięczne budżety i „mali gracze” nie mają szans na to, by na tej płaszczyźnie coś zdziałać.
Owszem, portale takie jak mr.bet posiadają budżety opiewające na tysiące złotych, jednak możesz też wziąć sprawy w swoje ręce! Skorzystaj z darmowych programów, które pomogą ci dobrać słowa kluczowe, spójrz, jak wygląda to u konkurencji i samodzielnie optymalizuj treści. Nawet jeśli nie będzie to zrobione niczym przez profesjonalnego marketingowca, na pewno zadziała, choć w małym stopniu!
Pamiętaj też o tym, by w miarę możliwości rozwijać na swojej stronie WWW sekcję blogową. Ta nie tylko będzie świetnym narzędziem optymalizacji, ale może też zwieść na stronę użytkowników, którzy zasięgając informacji na dany temat, zainteresują się też innymi dostępnymi treściami.
Promocje, rabaty, akcje specjalne!
Jeśli twoja strona WWW promuje świadczenie usług lub sprzedaż towarów, dobrym sposobem na to, by dowiedziało się o niej większe grono osób, jest utworzenie jakiejś akcji specjalnej – może to być rabat, promocja czy gratisy, dodawane do zamówienia.
Możesz też przeprowadzić konkurs, jednak tutaj trzeba już zgłębić się w aspekty polskiego prawa, bowiem ten musi być oczywiście w pełni legalny. To jest jednak jeden z lepszych sposobów na to, by przyciągnąć do siebie duże grono odbiorców, którzy mogą zostać z marką na dłużej.
Newsletter, który nie pozwoli zapomnieć o stronie
Nie zatracaj się tylko w poszukiwaniu nowych klientów! Ci, którzy są z tobą od dawna również liczą na atrakcyjne dla nich treści czy promocje. Jeśli masz nieco czasu, zainteresuj się tematem newslettera – uruchom go, sporządź schemat działania oraz plan na najbliższe treści.
W newsletterze możesz zawrzeć na przykład spersonalizowane promocje, linki do konkretnych produktów czy wpisów blogowych, a także tzw. call to action, które nakłoni użytkownika do kliknięcia w to, co od ciebie otrzymał.