Artykuł sponsorowany
To jedno z tych social mediów, które szczególnie upodobali sobie młodzi. To przestrzeń nastolatków, w którym tak zwani boomerzy są po prostu nienaturalnie śmieszni, a z drugiej strony popularność tego kanału powoduje, że wykorzystywanie na nim sposoby komunikacji przekładają się też na inne media społecznościowe. Z punktu widzenia marketingu i rozpoznawalności w sieci warto się więc zainteresować tym, w jaki sposób zwiększyć ilość wyświetleń na TikToku.
Co pojawia się na tik toku?
Teoretycznie nie należy się tu spodziewać poważnych treści. To medium społecznościowe bazuje na rozrywce – śmiesznych wyzwaniach, tańcach, dowcipach, filmikach z różnych okazji. Oczywiście w tym całym ogromie materiałów znaleźć można też te ciekawe i edukacyjne, ale tu trzeba się nieco postarać. Z marketingowego punktu widzenia tik tok nie będzie więc odpowiednią platformą dla każdej marki, ponieważ niekoniecznie znajdziemy tam odbiorców produktów, usług czy treści. Jeśli natomiast chcesz trafić do tego target, warto w taki sposób budować profil, by mieć coraz większe obserwacje na TikToku, zwiększać zasięg, budować rozpoznawalność. Jak w każdym innym wypadku chodzi oczywiście o algorytmy.
Jak zwiększyć zasięgi?
W sieci znaleźć można rozmaite sposoby na to, by zaistnieć w mediach społecznościowych i zdobyć like na TikTok. Oczywiście zawsze najważniejszy jest czas, który odbiorcy zajmiemy, ponieważ największe zasięgi mają te materiały, które ogląda się najdłużej. Dlatego zawsze planując TikToka warto wykorzystać maksymalną długość filmu – czyli przynajmniej 15 sekund, zwracając uwagę na fakt, że kluczowe znaczenie mają pierwsze trzy. To one służą do tego, by przyciągnąć uwagę odbiorcy, zaciekawić, zaintrygować, zaskoczyć, a tym samym zachęcić do tego, by przejść do kolejnego video na twoim koncie. Natomiast pamiętaj o tym, by idealnie dostosować długość tekstu do czasu czytania – więc czasem mniejsza ilość treści po prostu się lepiej sprawdza. TikTok oczywiście umożliwia publikowanie dłuższych nagrań, ale warto potrenować na krótszych oraz popularność zdobyć właśnie na szybkich materiałach.
Poza tym TikTok wyświetlenia generuje o odpowiednich godzinach, z konkretnymi hasztagami, gdy treści są adresowane do założonej grupy odbiorców. Teoretycznie nic w tym dziwnego, ponieważ takim mechanizmom podlegają wszystkie media społecznościowe, a algorytmy i zasady zmieniają się też dość dynamicznie. Przy prowadzeniu profili oczywiście trzeba być kreatywnym i zaangażowanym, ale sukces w dużej mierze zależy po prostu od tego, jaki pomysł na siebie w social mediach się ma. Warto odwiedzać inne strony i zostawiać tam reakcje, czy komentarze tak jak dobrze jest zachęcać swoich obserwujących do interakcji. To wszystko sprawia, że profil żyje, jest atrakcyjny, a tym samym przyciąga kolejne osoby. Oczywiście są też tacy, którzy szczególnie na początku przygody z TikTokiem decydują się na to, by kupić obserwujących i lajki, a taka inwestycja z pewnością się opłaci i będzie dobrym prognostykiem na późniejsze miesiące, gdy profil już się dobrze rozhula i będziemy mieć dużo treści, którą będziemy się chcieli z innymi podzielić. Podobnie działają różnego rodzaju kolaboracje, duety czy nadawanie na żywo. W wielu momentach wsparciem będą zaczerpnięte wprost z Instagrama hasztagi. Warto je dopasować do tematyki profilu, by trafiać faktycznie do tych odbiorców, którzy danymi materiałami mogą być zainteresowani. I na końcu – trzeba obserwować trendy. TikTok się zmienia jak cały Internet i ktoś, kto nie jest na bieżąco, po prostu wypada z gry.