• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS

W Polsce funkcjonuje już ponad 70 aktywnych portali zakupów grupowych. Obok tych serwisów pojawiają się agregatory, które gromadzą rozrzucone po sieci oferty w jednym miejscu. Od niedawna proponują również coraz ciekawsze rozwiązania i mechanizmy ułatwiające dostęp do pożądanych kuponów.

Zakupy grupowe mają w Polsce niespełna dwuletnią historię, a od kilku miesięcy można zaobserwować ich wyraźny rozkwit. Na rynku debiutują coraz to nowi gracze, czyli oferenci. Wśród nich pojawiają się wyspecjalizowane serwisy skupione na pozyskiwaniu ofert w małych miastach lub konkretnej branży. Na swoich stronach prezentują, konkurencyjne w odniesieniu do dużych portali, oferty adresowane do mieszkańców mniejszych miast lub określonej branży np. turystycznej. Dzięki temu rynek staje się bardzo konkurencyjny. Rywalizacja oferentów wprawdzie daje konsumentom większy wybór, ale z drugiej strony stanowi swego rodzaju klęskę urodzaju. Z uwagi na dużą ilość tego typu serwisów, dla konsumenta korzystającego z kilku portali jednocześnie, wyselekcjonowanie tych najbardziej interesujących propozycji jest coraz trudniejsze i niezwykle czasochłonne.
Trzeba natomiast pamiętać, że cała koncepcja zakupów grupowych z perspektywy konsumenta jest tym bardziej atrakcyjna, im większy jest wybór ofert. Dlatego istnieje potrzeba tworzenia systemów będących lekarstwem na zaistniałą sytuację.

Agregatory

Na szczęście kiedy pojawia się popyt zaraz za nim podąża podaż. Rynek nie znosi pustki. Obok serwisów zakupów grupowych pojawiły się podmioty pochodne, których propozycja polega na porządkowaniu rynku i ułatwianiu konsumentom poruszanie się po serwisach z ofertami. Takimi produktami wychodzącymi na przeciw potrzeb klientów są agregatory, czyli serwisy zbierające oferty z poszczególnych portali. Agregatory są dla zakupów grupowych tym czym dla Internetu wyszukiwarki. Teraz pojawia się tylko pytanie, który z portali agregujących stanie się dominującym, niekwestionowanym liderem. Wydaje się, że wszystko zależy od rozwiązań i mechanizmów ułatwiających dostęp do pożądanych kuponów. Jednym z takich rozwiązań jest wprowadzenie przez WeSave.pl systemu hierarchizowania ofert. System nosi nazwę DealClicks i może być stosowany przez inne portale agregujące oraz oferentów.
WeSave.pl to agregator, który funkcjonuje na rynku od niespełna 7 miesięcy i już teraz, w dużej mierze dzięki systemowi DealClicks, gromadzi oferty z 44 polskich portali zakupów grupowych. Co miesiąc odwiedza go średnio 150 tys. użytkowników generując ponad pół miliona wyświetleń ofert. To pokazuje jak bardzo potrzebne są serwisy upraszczające dostęp do dużego zbioru ofert. Z końcem 2011r. WeSave.pl wdrożył nowatorskie na polskim rynku narzędzie o nazwie DealClicks. Podobny system działa z sukcesem tylko w Czechach, które w branży zakupów grupowych są jednym ze światowych liderów.
W ostatnich miesiącach zostały uruchomione także inne systemy próbujące ułatwić odbiorcom dotarcie do ofert, jednak są to raczej systemy reklamowe. Działają one na zasadzie ułatwiania oferentom zakupów grupowych umieszczanie swych propozycji w formie reklamy na portalach tematycznych, blogach, czy forach internetowych, wyrażających na to zgodę. To działanie jest raczej odwrotne wobec idei działania agregatorów, które powinny gromadzić w jednym miejscu oferty i skupiać się na prezentowaniu ich w przejrzysty sposób.

Jak działa DealClicks?

DealClicks porządkuje w przyjazny dla konsumenta sposób oferty pochodzące z wielu serwisów zakupów grupowych gromadząc je w jednym miejscu. System integruje konkurujące ze sobą agregatory, oferentów oraz konsumentów. Platforma znosi bariery dla nowych, wchodzących na rynek oferentów i daje wszystkim uczestnikom rynku równe szanse w promowaniu swoich ofert, co jest przede wszystkim wygodne dla użytkowników, którzy regularnie dokonują zakupów.
– DealClicks, nad którym pracowaliśmy przez ostatnie pół roku, daje największe możliwości ofertom najlepszej jakości, które bardzo często można znaleźć na małych wyspecjalizowanych, ale jeszcze niewypromowanych portalach. Te małe, wchodzące na rynek serwisy gromadzą niejednokrotnie lepszej jakości oferty niż rynkowi potentaci, ponieważ bliskość rynku lokalnego to ich główna przewaga konkurencyjna nad wielkimi graczami. – mówi Szymon Niemczura z WeSave.pl – Staramy się proponować takie narzędzia, które będą łączyć interesy konsumentów, oferentów i agregatorów, co bardzo korzystnie wpływa na jakość rynku zakupów grupowych – dodaje Szymon Niemczura.
Oferenci publikują oferty jednocześnie na swoich stronach oraz automatycznie w sieci DealClicks. Jest to relatywnie łatwe do wdrożenia. System co kilka minut automatycznie importuje od oferentów pliki XML z ofertami wg. standardów WeSave/DealClicks.
Kolejno w systemie DealClicks oferty zostają skategoryzowane przez algorytm analizujący tytuł i treść oferty. Uporządkowane oferty otrzymują odpowiedni ranking i są przekazywane do wydawców w prostym pliku XML. Wydawcami są portale agregujące, porównywarki ofert i portale tematyczne (np. turystyczne). W tej chwili z systemu DealClicks oprócz agregatora WeSave.pl korzysta już 6 niezależnych wydawców.

System bierze pod uwagę jakość oferty, którą jest w stanie określić po statystykach wyświetleń i klików oferty. W ten sposób mechanizm rankingu ‘uczy się’ jak lepiej rangować oferty, tak by jednocześnie maksymalizować zysk dla oferentów, wydawców oraz finalnych użytkowników kupujących oferty. System dodatkowo automatycznie określa rangę dla każdej oferty w oparciu o jej stawkę CPC (ang. Cost Per Click), czyli za kliknięcie na ofertę przez użytkownika. Przygotowywana jest także opcja CPA (ang. Cost Per Action), czyli stawki za sprzedaż. Rozliczenia wyglądają podobnie jak systemy Google AdWords i Facebook Ads. W przypadku płatnych kampanii CPC lub CPA oferent musi wpierw zasilić konto kwotą jaką przeznacza na działania promocyjne. Codziennie w nocy system przelicza zrealizowane kliki oraz sprzedaż i rozlicza konto oferenta odpowiednio ujmując z niego środki i przekazując je na konto wydawcy. Zarówno wydawcy jak i oferenci mają pełny dostęp do informacji o transakcjach, klikach czy sprzedaży.

  • Tags
  • agregator
  • biznes
  • internet
  • press-release
  • programowanie
  • zakupy grupowe
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis Liderzy protestów przeciw ACTA bojkotują debatę u Premiera
Poprzedni wpis Kolejne zwycięstwo Motoroli w wojnie z Apple

Warto przeczytać

Najlepszy Internet w Gdańsku? Jak wybrać dobrą ofertę Technologie

Najlepszy Internet w Gdańsku? Jak wybrać dobrą ofertę

Warsztaty programowania dla dzieci - czy warto ? Technologie

Warsztaty programowania dla dzieci - czy warto ?

Zaprogramowani.com. Szkoła programowania dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Technologie

Zaprogramowani.com. Szkoła programowania dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym.

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy Linux media microsoft mobile mozilla open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon Smartfony software standardy Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.
  • Home
  • Technologie
  • Kryptowaluty
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał wpisów
  • Kanał komentarzy
  • WordPress.org

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2023. All rights reserved.