Artykuł sponsorowany
Jesteś blogerem i szukasz sposobów, aby wreszcie móc zarabiać na swojej pasji? Jedną z popularnych i skutecznych metod jest dołączenie do sieci afiliacyjnej i zarabianie na programach partnerskich.
Dla kogo jest program partnerski i jakie warunki należy spełnić, aby przyniósł oczekiwane rezultaty?
Wielu blogerów rozważa zapisanie się do programu partnerskiego, lecz nie do końca wie, czym się kierować podczas ich wyboru. Istotne są tu przede wszystkim kwestie takie jak:
- spójność tematyczna z blogiem – programy partnerskie wtedy przynoszą największe korzyści, gdy dobrze wpisują się w tematykę bloga; z listą dostępnych programów partnerskich można zapoznać się, wchodząc na stronę https://solutions4ad.com/programy-partnerskie/;
- odpowiadanie na potrzeby grupy docelowej – każdy bloger, który korzysta z narzędzi analitycznych, między innymi Google Analytics, doskonale wie, kim są odbiorcy jego treści; program partnerski powinien być jak najlepiej dobrany pod konkretną grupę docelową, aby przynieść korzyści zarówno samemu blogerowi, jak i jego czytelnikom;
- wysokość prowizji – to istotna kwestia, która pozwala kalkulować, jakie przychody można osiągnąć;
- próg wypłaty – dzięki temu parametrowi bloger wie, ile środków musi uzbierać, aby móc je wypłacić; zazwyczaj próg wypłaty w programach partnerskich wynosi 200 złotych;
- kreacje reklamowe do wykorzystania – wśród najpopularniejszych kreacji reklamowych wykorzystywanych w programach partnerskich znajduje się baner czy skrypt ułatwiający odbiorcom zakupy; więcej informacji na temat dostępnych kreacji reklamowych można znaleźć na stronie https://solutions4ad.com/.
Jak działa program partnerski?
Program partnerski to narzędzie marketingu internetowego, które w ciągu ostatnich kilkunastu lat zyskało dużą popularność. Mechanizm ich funkcjonowania jest prosty i przejrzysty. Wydawca, czyli w tym przypadku bloger, ma zgromadzoną wokół siebie określoną społeczność. Cieszy się zaufaniem i sympatią swoich odbiorców, dlatego łatwiej mu polecać konkretne produkty i zachęcać do ich zakupu. Sieć afiliacyjna działa w następujący sposób: bloger zaprasza odbiorców do sieci afiliacyjnej zaprzyjaźnionego partnera poprzez zamieszczenie na blogu linka. Za każdy zakup dokonany za jego pośrednictwem otrzymuje prowizję od reklamodawcy.
Modele naliczana prowizji w programach partnerskich
W zależności od konkretnych zasad programu partnerskiego, blogerzy mogą spotkać się z następującymi formami naliczania prowizji:
- CPS – prowizja naliczana jest w momencie dokonania zakupu produktu/usługi;
- CPC – w tym modelu bloger otrzymuje prowizję za każde kliknięcie w link afiliacyjny lub kreację reklamową;
- CPA – prowizja jest naliczania w momencie, gdy użytkownik dokona pewnej akcji, na przykład zalajkuje wpis lub też założy konto na platformie reklamodawcy;
- CPL – w tym modelu bloger otrzymuje wypłatę od każdego pozyskanego kontaktu, więc rozliczany jest na podstawie liczby formularzy kontaktowych, wypełnionych przez użytkowników.