Artykuł partnera
CTR (click through rate) to nic innego jak współczynnik klikalności powszechnie stosowany w marketingu internetowym, określający stosunek liczby kliknięć do wyświetleń reklamy. W przypadku newslettera CTR pozwala określić, ile osób, które otworzyły wiadomość, kliknęło w zamieszczony w niej link. Zatem im wyższy CTR, tym lepiej. W jaki więc sposób możemy poprawić ten współczynnik w przypadku newslettera? Oto kilka sprawdzonych pomysłów.
- Nagłówek mówiący o zawartości
Każdy, kto zajmuje się tworzeniem newslettera doskonale wie, że nagłówek wiadomości to jeden z najważniejszych elementów skutecznego e-maila. Przede wszystkim powinien on być interesujący dla odbiorcy. Jednak tylko wtedy będzie przyczyniał się do zwiększenia CTR, jeśli jednocześnie będzie informował o tym, co czytelnik znajdzie w wiadomości. Zadbaj więc o to, aby tytuł wiadomości był adekwatny do treści, którą odbiorca znajdzie po otwarciu maila.
- Zawartość dopasowana do odbiorcy
Warto również pamiętać o tym, aby w odpowiedni sposób dzielić swoją bazę subskrybentów, na przykład pod kątem wieku, płci, zainteresowań. Treść newslettera powinna być wówczas dopasowana do danej grupy w taki sposób, aby odbiorcy łatwo mogli utożsamić się z komunikatem.
- Wygląd i estetyka
Zadbaj o to, aby Twój newsletter był czytelny, nie odwracał uwagi odbiorcy zbędną grafiką oraz aby nie przytłaczał zbyt dużą ilością informacji i komunikatów. Pamiętaj również o tym, aby w każdym newsletterze pojawiło się logo lub nazwa Twojej marki. Nie zapomnij dostosować wyglądu newslettera do różnych urządzeń, zarówno stacjonarnych, jak i mobilnych.
- Umieść CTA
CTA, czyli call to action to komunikat zachęcający użytkownika do wykonania pożądanej przez nas akcji, np. kliknięcia w link, wypełnienia formularza etc. CTA powinno być zatem umieszczone w widocznym miejscu, a jego treść musi być zrozumiała dla odbiorcy. Najkorzystniej będzie, jeśli w jednej wiadomości umieścisz tylko jedno CTA – w ten sposób odbiorca nie będzie musiał zastanawiać się, co ma dalej zrobić.
- Współpracuj ze specjalistami
Przygotowanie profesjonalnego newslettera, który osiągnie wysoki CTR to zadanie dość trudne i czasochłonne, gdyż wymaga nie tylko fachowej wiedzy, ale również doświadczenia i stałego analizowania danych oraz testowania kampanii. Aby nie tracić czasu oraz pieniędzy na tworzenie newsletterów na “chybił-trafił”, warto skorzystać z profesjonalnego wsparcia, jakie oferuje platforma Newsletterit. Za jej pośrednictwem można szybko i wygodnie zlecić przygotowanie strategii kampanii newsletteringowej od początku do końca, wraz ze szczegółową analizą jej efektów.
W obecnych czasach newsletter stanowi bardzo ważny i zarazem niezwykle skuteczny kanał marketingowy. Aby w pełni wykorzystać jego potencjał, należy stale optymalizować kampanie newsletteringowe i dostosowywać je do zmieniających się potrzeb oraz oczekiwań odbiorców.
Źródło: Newsletterit.org