Artykuł sponsorowany
Każda dbająca o wizerunek firma inwestuje w swoich pracowników. Organizuje dla nich szkolenia hr lub o innym profilu, które poprawiają kwalifikacje jednostek a nawet całego działu. Pracodawca ma świadomość, że zainwestowane pieniądze przyniosą korzyść firmie, pracownik z kolei zyskuje kolejny, cenny wpis do zawodowego CV.
Edukacja na własną rękę
Coś, co obecnie jest codziennością w wielu firmach, czyli szkolenia hr, jeszcze ćwierć wieku temu praktycznie nie istniało. Były znane konferencje oraz wyjazdy służbowe, ale nikt nie słyszał o w miarę regularnych szkoleniach dla pracowników. Jeśli któryś z nich chciał poszerzyć swoją wiedzę, wybierał się na studia zaoczne lub podyplomowe. Wielu pracodawców z dużym zrozumieniem podchodziło do takich planów. Część z nich ułatwiała edukację, dostosowując godziny pracy do planu zajęć. Bywali nawet tacy, którzy do płatnych studiów dobrze rokującego pracownika dokładali część kwoty lub jej połowę. Tym sposobem wiele osób uczyło się zagadnień, których nie mieli w ramach zajęć w szkole lub na uczelni a które okazały się pomocne w pracy, jak kwestie, dotyczące windykacji.
Po co szkolenia?
Pomysł z organizowaniem szkoleń hr i innego typu przywędrował do Polski wraz z zagranicznymi filiami znanych firm. Nagle pracownicy zostali włączeni w tryby pracy, jakie na zachodzie Europy były już znane. To wyjazdy dla poprawienia kompetencji, spotkania integracyjne i wiele innych aktywności, które mają na celu skonsolidować zespół. Wszystko po to, aby sprawniej działał. W szkoleniach największą nadzieję pokładały osoby, które chciały się czegoś nauczyć. Mniej ufnie na taki pomysł zapatrywali się pracownicy o długim stażu. Dla nich ich kompetencje bronią się same i nie ma potrzeby, aby poszerzać je jeszcze bardziej. Tymczasem szkolenia nie kwestionują dotychczasowej wiedzy. Poszerzają ją jedynie tam, gdzie wymagają tego współczesne trendy. Uczą technik efektywnej współpracy, lepszego komunikowania się w zespole jak również w kontakcie z klientem.
Lepsze CV
Największe korzyści ze szkoleń hr i innego typu odnoszą pracownicy. Uczą się nowości, które mogą przydać się na dotychczasowym stanowisku, jak również pokrewnych. Z tego powodu niektórzy z nich po skorzystaniu z oferty pracodawcy decydują się na zmianę miejsca pracy na posadę bardziej lukratywną. Ponieważ takie działanie jest odbierane jako przejaw nielojalności, część szefów firm stara się zabezpieczyć przed czarnym scenariuszem. Bywa, że pracownik przed szkoleniem jest poproszony o podpisanie dokumentu, w którym zobowiązuje się do pozostania w dotychczasowej firmie na konkretny czas. Ważne, aby przeszkolony pracownik miał nieco większe kompetencje niż wcześniej. Dzięki temu zyska świadomość, że jego wysiłek nie poszedł na marne.
Spośród licznych, dostępnych szkoleń za cenne uważa się te, związane z umiejętnościami negocjacji i technik sprzedaży. Podobnie jest w przypadku szkoleń hr pomagających w sprawnym zarządzaniu zespołem, jak również kursy, które aktualizują wiedzę już nabytą. W tej ostatniej kategorii mieszczą się zwłaszcza szkolenia, obejmujące zawiłości prawa, często zmienionego lub znowelizowanego.