Kategorie:
81

Java w końcu wolna i otwarta

W maju 2006, Sun Microsystems ogłosił plany uwolnienia Javy na licencji GPL. W listopadzie pierwsze jej elementy ujrzały światło dzienne, a w maju 2007 uruchomiono projekt OpenJDK. Dzisiaj Java w końcu jest całkowicie wolna.

Na Javę składa się 6,5 miliona linii kodu, dlatego prace trwały tak długo. Miesiąc temu wydano OpenJDK jednakże pomimo starań, nadal około 5% kodu było zamknięte. Dlatego w czerwcu Red Hat rozpoczął projekt IcedTea, którego celem było uniezależnienie OpenJDK od jakiegokolwiek zamkniętego kodu, dzięki temu w takiej wersji Java mogłaby trafić do dystrybucji Linuksa bez żadnych ograniczeń.

W tym tygodniu projekt IcedTea osiągnął ważny etap. Najnowsza wersja OpenJDK dołączona do Fedory 9 przechodzi bardzo rygorystyczny test kompatybilności Javy. Oznacza to, że OpenJDK dostarcza wszelkie API oraz zachowuje się dokładnie tak samo jak każda inna implementacja Javy SE 6.

Otwartość OpenJDK spowodowała to, że Red Hat planuje dołączyć ją do dystrybucji RHEL 5.3.

Więcej informacji: http://www.jboss.org/feeds/post/java_is_...e_and_open

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

351 komentarzy

zwiń wątek soda2  20 czerwca 2008 o godz. 0:45 #
Gravatar

to dobrze, do grona open dołączył naprawde potężny gracz, czyż nie? ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek quechucha  23 czerwca 2008 o godz. 16:24 #
Gravatar

Z tego co pamiętam to java zawsze była i chyba zawsze będzie wolna.

 
 
zwiń wątek Ponton  20 czerwca 2008 o godz. 1:27 #
Gravatar

Skoro Java jest wolna, to może zrobić jakiegoś forka, który wyeliminuje jakieś zbędne archaizmy z Javy, doda to, czego brakuje i stworzy coś na kształt Java++? Wtedy C# stałby się zbędny.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek .  20 czerwca 2008 o godz. 2:06 #
Gravatar

Java i C# to poza skladnia i paroma drobiazgami praktycznie to samo. Za cene paru bajerow "out of the box" dostajesz wieloplatformowosc, tony kodu i mase narzedzi. Zreszta Java tez sie rozwija wiekszosc bajerow z C# jest juz zaimplementowana lub bedzie w kolejnej wersji. A ze ludziom wystarcza czesto jdk-1.4? Tym lepiej.

To czego _mi_ brakuje to lepsza wspolpraca programow w Javie ze wspolczesnym linuxowym desktopem. Wsparcie standardow freedesktop.org, skorki (wiem, "robia sie"), runtime dla jezykow skryptowych, wrappery do roznych bibliotek, obsluga dbus, nie mowiac juz o takich drobiazgach jak lepsza wspolpraca z managerami okien. Java moze byc dla desktopowego Linuksa tym czym chcialo byc Mono.

zwiń wątek Ponton  20 czerwca 2008 o godz. 4:59 #
Gravatar

Tak, mi chodziło o oczyszczenie, odświeżenie Javy. Generyczność czy inne rzeczy znane z C# są już zaimplementowanie, ale trochę musieli panowie z Sun kombinować, żeby zachować kompatybilność wstecz. I tak kompatybilność zaczyna moim zdaniem powoli hamować rozwój tej platformy (stare GUI, stare kontery, stara obsługa wątków, to wszystko wciąż jest w bibliotekach).

zwiń wątek dPeS  20 czerwca 2008 o godz. 7:54 #
Gravatar

@Ponton nie bardzo rozumiem Twoje argumenty – po co usuwac stare rzeczy skoro tracisz w ten sposob kompatybilnosc? przyklad – owszem java.io nie bylo idealne ale na tamte czasy nie moglbys zaimplementowac na wszystkich systemach rozszerzen znanych z java.nio, podobnie z dbus – jak chcesz wprowadzic dbus do api java skoro nie ma go na wszystkich systemach – ba! w linuxie to bardzo swieza rzecz, ktora nie jest nawet czescia jadra! Nalezy pamietac ze przenosnosc java nie bierze sie z widzimisie jej projektantow ale z przekroju mozliwosci wszystkich systemow na ktore jest wydawana. Jesli zas chodzi o GUI to postepy sa olbrzymie w ostatnich latach – warto zobaczyc mozliwosci swing generowanego przez Netbeans6 lub tez wykorzystac SWT

 
zwiń wątek Livio  20 czerwca 2008 o godz. 8:59 #
Gravatar

Co z tego, że DBus nie jest w jądrze? Xorg też nie jest, a się go używa.

 
zwiń wątek wiktorw  20 czerwca 2008 o godz. 12:26 #
Gravatar

@dPeS: piszesz

> po co usuwac stare rzeczy skoro tracisz w ten sposob kompatybilnosc?

1. Nowocześniej

2. Szybsza praca

3. Mniej bajtów do pobierania

4. Lepiej (tu zawsze można dyskutować ;-) )

Zresztą inne projekty otwarte też tak robią. Przykład: PHP5 -> PHP6

Java też jest otwarta, więc też w końcu wolno – a przecież i tak zostaje zawsze możliwość instalacji wielu bibliotek (starsze dla starszych programów).

Mnie np. najbardziej irytuje stare AWT i Swing. Tym bibliotekom naprawdę należy się odświeżenie. Do tego rozszerzenia języka typu LINQ – no, byłoby naprawdę fajnie po ich dodaniu.

 
zwiń wątek bies  20 czerwca 2008 o godz. 13:17 #
Gravatar

PHP to są fistaszki. Java to język nr 1 na świecie. A Ty tak po prostu chcesz rozwalić kompatybilność wsteczną. Nie, dzięki…

 
zwiń wątek zawir  20 czerwca 2008 o godz. 13:29 #
Gravatar

@wiktorw

Proces rozwoju PHP a Javy to w moim odczuciu rozne inne bajki, PHP to w tym porownaniu amatorski projekt, w ktorym od poczatku popelniano powazne bledy projektowe, co skutkowalo w pozniejszych koniecznych zmianach – jak pokazuje historia, niemalze co wersja PHP, to niekompatybilna wstecz.

O jakich innych projektach mowimy? O nadchodzacym Pythonie? Tutaj tak drastyczna zmiana rzeczywiscie nadejdzie, choc jezyki skryptowe to chyba troche inny swiat…

Uczynienie API niekompatybilnym wstecz na poziomie jakiejs biblioteki (np. QT3 vs QT4) a na poziomie jezyka lub jego podstawowego API – to inny poziom klopotow. W szczegolnosci w jezyku ktorego aplikacje z zalozenia maja dzialac na kazdej JVM bez rekompilacji.

Co nalezaloby odswiezyc w AWT/Swing? I czy nie daloby sie tego zrobic pozostawiajac stare API dzialajace?

Czy np. domkniec i jezyka zapytan w stylu LINQ(?) nie da sie zaimplementwowac zachowujac dzialanie starego kodu?

IMO zeby zerwac wsteczna kompatyiblnosc w Javie, trzeba miec do tego powazane powody. Mozna bylo rozwazac to np. w momencie wprowadzania typow generycznych, ktore sa po kompilacji zamazywane zeby wlasnie zachowac wsteczna kompatybilnosc. To bywa upierdliwe, ale wydaje mi sie znosne.

Czy sa jakies sensowne powody na horyzoncie?

 
zwiń wątek arturz.blogspot.com  20 czerwca 2008 o godz. 13:40 #
Gravatar

Nie porównuj PHP do Javy bo to są dwie różne bajki jak już ktoś napisał. Nie widziałem jeszcze firmy która by napisała jakiś korporacyjny system w PHP.

W Javie się pisze małe programiki okienkowe jak i aplikacje korporacyjne a one mają działać a nie być przepisywane w kółko na nowe wersje co generuje nie rzadko ogromne koszta.

Dobrym przykładem jest tu też Linux, z wersji na wersję rzeczy które są rozwijane poza jądrem nie działają ze starszą wersją bo zmieniło się API czegoś.

 
zwiń wątek Ponton  20 czerwca 2008 o godz. 15:39 #
Gravatar

Dlatego chodzi mi o forka, gdzie stara Java byłaby rozwijana z numerkami 1.x, a nowa np. z 2.x.

 
zwiń wątek arturz.blogspot.com  20 czerwca 2008 o godz. 15:46 #
Gravatar

Aktualnie mamy 6.0 już :-) Taki fork by nie miał racji bytu bo dla piszących w Javie stabilność API to podstawa. Wychodzi nowa wersja, uruchamiasz stary kod bez problemu na niej i dostajesz możliwość używania rzeczy z nowej wersji a nie marnujesz czasu na przepisywaniu czegoś na nowe API by użyć nowych rzeczy które oferuje nowa wersja. Stare API wcale nie ciąży – widać to na przykładzie stare IO a NIO – jak już ktoś już z resztą wspomniał.

 
zwiń wątek zawir  20 czerwca 2008 o godz. 18:35 #
Gravatar

@POnton: jakie widzisz konkretnie powody zeby zrywac to kompatybilnosc i tworzyc oddzielna galaz?

 
zwiń wątek wiktorw  20 czerwca 2008 o godz. 19:24 #
Gravatar

@zawir

Jakiś czas temu przy testowaniu możliwości "odchudzenia" Javy było słychać o czymś takim jak "Java BVrowser Edition". Pełne JRE wypadło około 15.5 MB, zaś odchudzone wersje ok. 2.6-3.5 MB. Skoro od Suna i tak najwięcej teraz słychać o JavaFX, to możliwość uruchamiania "małej" Javy w przeglądarce jest bardzo kusząca. Mały download, szybki start – akurat konkurencja dla Flash-a.

Czego mi brakuje w Swing? Łatwego sięgania do elementów niektórych kontrolek (np. JList) – żeby coś modyfikować w trakcie pracy aplikacji, trzeba robić drugi obiekt z modelem. Inne szanowane biblioteki tak nie mają (VCL, WinForms, GTK#, WxWidgets). Brakuje mi łatwego sortowania list, combo i tabel – dotąd posiłkowałem się niestandardowymi GlazedLists. Brakowało mi frameworku do robienia aplikacji typu desktop – zarządzanie dokumentem, itp. (NetBeans 6 wspiera już coś takiego). Brakowało mi łatwego wiązania kontrolek z danymi (jak w .NET czy w Delphi), chociaż od niedawna jest już Beans Binding. Wygląd nie zgadzający się w 100% z systemowym, nie najlepsze wsparcie dla GTK2, nieprzetłumaczone okienka Otwórz/Zapisz plik (tylko angielski), czas domyślnego dwukliku myszą w X pod Linuksem ustawiony na 100ms (ja używam w GNOME 400-600ms). I jeszcze kilka takich uciążliwości, do których trzeba przywyknąć pisząc w Javie+Swing.

Żeby nie było nieporozumień – nauczam Javy, jestem bardzo za tym rozwiązaniem, ale Java jest dla specjalistów. Da się to opanować, ale ciężko się tego uczy porównując np. z Delphi+VCL. A jaki jest szok kulturowy gdy się okazuje, że w Visual Studio łatwe rzeczy (jak większość projektów na studiach) pisze się bardzo łatwo… To mi się robi smutno.

 
zwiń wątek zarazek  20 czerwca 2008 o godz. 20:13 #
Gravatar

Trudno nazwać bibliotekę WxWidgets "szanowaną", gdyż jest mocno wzorowana na MFC, które z punktu widzenia zasad projektowania obiektowo zorientowanego jest koszmarkiem. Jeśli chodzi o ddzielenie modelu od widoku w Swingu, to jest ono jak najbardziej ideologiczne poprawne :-) . Osobiście uważam Swing za jedną z przyjemniejszych bibliotek GUI, lepsze może jest tylko Qt 4.

 
zwiń wątek zawir  21 czerwca 2008 o godz. 15:54 #
Gravatar

@wiktorw:

Hm, nie slyszalem o takich planach dla przegladarek. Prawde mowiac nie specjalnie interesuje sie tematem, bo Jave uzywam gdzie indziej.

Swing rzeczywiscie nie zawsze bywa najlatwiejszy w uzyciu, ale wydaje sie elastyczny i sensownie zaprojektowany.

Co do brakujacego frameworku i tego czego nie ma Swing, to moze warto zerknac na spojrzec na SWT/JFace, albo lepiej cale Eclipse RCP? W Eclipse, SWT nie ma tez problemu niepelnej natywnosci aplikacji, np. wspomnianego problemu dwukliku (nie zwrocilem nigdy uwagi).

Tak czy inaczej, nawet jesli mialaby powstac odchudzona wersja browser (byloby J2SE, J2ME i J2BE?), albo cos mialoby sie zmienic w Swingu, to chyba nie potrzeba do tego rewolucji na poziomie jezyka?

 
zwiń wątek wiktorw  21 czerwca 2008 o godz. 16:27 #
Gravatar

"Tak czy inaczej, nawet jesli mialaby powstac odchudzona wersja browser (byloby J2SE, J2ME i J2BE?), albo cos mialoby sie zmienic w Swingu, to chyba nie potrzeba do tego rewolucji na poziomie jezyka?"

I tu trafiłeś w sedno. Język na dzień dzisiejszy jest wystarczający, kuleją biblioteki i (trochę) środowisko wykonawcze. Mechanizm kompilacji Just In Time, maszyna wirtualna z mechanizmem HotSpot – to są świetne rzeczy. Ale np. zimny start appletu czy uruchomienie aplikacji przez Java WebStart są wyraźnie odczuwalne.

Szybsze, wygodniejsze rozwiązania powodują przyzwyczajenie deweloperów. Większość problemów przy ostatecznym kończeniu systemów przed wdrożeniem odbywa się w wielu powtarzających się cyklach poprawka-kompilacja-debugowanie. Jak kto przywyknie do Javy (i np. NetBeans, Eclipse, JDeveloper, czy JBuilder/Code Gear) to super. Jak przywyknie do Visual Studio (a jest to bardzo skuteczne narzędzie dla programistów) – no cóż, w efekcie dołoży cegiełkę do imperium MS.

Platforma Java EE wymiata na serwerach. Chociaż dużo sensu ma wykorzystanie backend-u napisanego w Javie (logika biznesowa) a frontend-u napisanego w czymś skryptowym, jak np. PHP (szybkie prototypowanie, łatwość zmian, brak rekompilacji, szybki wynik końcowy). Rzeźbienie webowego GUI w JSF jest owszem, rewelacyjne pod względem ideowym, ale koszmarne do nauczenia i kłopotliwe przy wdrożeniu (te ciągłe compile-undeploy-deploy). Ze smutkiem stwierdzam, że nawet już ASP.NET jest w tym lepsze.

Szybkość niezmiernie się liczy w dzisiejszych czasach, konkurencja nie śpi. Szybciej = taniej, czyli można prowadzić skuteczniejszy marketing i taniej (niestety? właśnie?) zatrudniać programistów. Słyszałem takie słowo w telewizji: komodyzacja, może warto je znać?

 
zwiń wątek wiktorw  21 czerwca 2008 o godz. 16:31 #
Gravatar

Artykuły na temat Java+PHP w sieci:

PHP on Java: Best of Both Worlds?
http://www.infoq.com/news/2007/10/php-java-stack

Caucho Resin adds PHP (PHP pages are compiled in the background to byte-code, and the resulting performance is six times that of Apache mod_php)
http://www.theserverside.com/news/thread.tss?thre

PHP and Java Technology Integration (Gutmans presents a live demo on how to use a J2EE back-end system application server and a Zend platform as a PHP/Java technology bridge to achieve optimal interoperability)
http://developers.sun.com/learning/javaoneonline/

 
zwiń wątek .  22 czerwca 2008 o godz. 0:31 #
Gravatar

@wiktorw

Czego mi brakuje w Swing? Łatwego sięgania do elementów niektórych kontrolek (np. JList) – żeby coś modyfikować w trakcie pracy aplikacji, trzeba robić drugi obiekt z modelem

Nie rozumiem. Do JList jest gotowy DefaultListModel – do prototypowania i prostych zastosowan spokojnie wystarczy.

 
zwiń wątek wiktorw  22 czerwca 2008 o godz. 8:02 #
Gravatar

"Do JList jest gotowy DefaultListModel"

Właśnie. I pisząc kod "z palca" pamięta się o tym, że trzeba: 1. stworzyć kontrolkę

2. stworzyć dla niej model

3. powiązać kontrolkę z modelem

Tworząc aplikację w NetBeans (szybko prototypując i podając startowe elementy listy) dostaje się jakiś własny obiekt dziedziczący z ListModel, którego nie można modyfikować. Trzeba samemu napisać kod, który tworzy modyfikowalny model, skopiuje domyślne wartości i podmieni model w kontrolce. To boli. A miało być szybkie prototypowanie.

A czy nie można by tak *OPCJONALNIE* podawać kontrolce własny model (10% specjalnych potrzeb), a domyślne zachowanie zostawić proste i skuteczne (90% typowych przypadków)? Ten motyw się powtarza w Swing – i nie, że nie umiem w nim programować, ale trochę zaczyna on przypominać eksperyment naukowy programowania interfejsu użytkownika z podejściem wysoko obiektowym.

 
zwiń wątek .  22 czerwca 2008 o godz. 14:32 #
Gravatar

2. stworzyć dla niej model

model = new DefaultListModel();

1. stworzyć kontrolkę

3. powiązać kontrolkę z modelem

list = new JList(model);

dostaje się jakiś własny obiekt dziedziczący z ListModel, którego nie można modyfikować.

model.addElement(…);

model.removeElementAt(…);

(przyklady wziete stad

====

Sorry, moim zdaniem szukasz dziury w calym.

 
zwiń wątek wiktorw  23 czerwca 2008 o godz. 8:36 #
Gravatar

[mode="zły_poranek"]

Widzisz, znam te przykłady od 10 lat… I już mi się trochę przejadły. JA WIEM ŻE TO NIETRUDNE, nie musisz mi tego udowadniać. Ja twierdzę, że jest to NIEWYGODNE w porównaniu z innymi bibliotekami obsługiwanymi w środowiskach typu RAD.

A co mi powiesz, szanowna kropko, na łatwość sortowania zawartości kontrolek JList, JComboBox i JTable? (mój nie-ulubiony przykład)

[/mode]

To nienaturalne, żeby projektując interfejs w Matisse pod NetBeans dla kolejnego okna dialogowego co i rusz przechodzić do kodu i dla każdej kontrolki pisać: zrób DefaultCoTrzebaModel, powiąż z kontrolką. Albo więc leżą biblioteki albo NetBeans. I mam na myśli własną, średnio zaawansowaną aplikację.

Jednak mimo to cenię Javę i szanuję, ale uważam, że inne biblioteki, języki i środowiska nie zasypiają gruszek w popiele. Brak zmian to stanie w miejscu, a tego raczej nikt Javie nie życzy. Swing był jednak zaprojektowany dawno temu i dopiero ostatnio pojawiły się pewne ulepszenia (np. Beans Binding).

 
zwiń wątek Pashimito  24 czerwca 2008 o godz. 15:04 #
Gravatar

Nie trzeba przechodzić do kodu, żeby przypisać Model. Jest specjalna właściwość do tego.

 
zwiń wątek wiktorw  27 czerwca 2008 o godz. 9:15 #
Gravatar

No dobrze, znalazłem wywiad z twórcą framework-u do Beans Binding:

http://www.artima.com/lejava/articles/beans_bindi

W obliczu możliwego wprowadzenia obsługi właściwości w języku Java zaczyna to wyglądać jaśniej (no i w końcu może przestanę narzekać ;) ). Miłego dnia!

 
 
 
 
zwiń wątek kocio  20 czerwca 2008 o godz. 1:46 #
Gravatar

Ostatnie dni to jakiś festiwal dobrych wiadomości! Firefox 3, Wine 1.0, 10k albumów na Jamendo, a teraz jeszcze to…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Zamoyski  20 czerwca 2008 o godz. 8:02 #
Gravatar

No i jeszcze Subversion 1.5.0!

zwiń wątek wiktorw  20 czerwca 2008 o godz. 12:27 #
Gravatar

O, nie wiedziałem! Dzięki. :)

 
 
zwiń wątek Witek  20 czerwca 2008 o godz. 14:39 #
Gravatar

Rzeczywiscie piękny tydzień. Z Javy też się cieszę w końcu w FreeBSD nie powinno być większych problemów.

zwiń wątek trasz  20 czerwca 2008 o godz. 15:48 #
Gravatar

We FreeBSD z natywna Java nie ma problemow od ladnych paru lat. Jedyna niedogodnosc to to, ze nie ma do niej oficjalnych binarnych paczek.

 
 
 
zwiń wątek Adi  20 czerwca 2008 o godz. 7:01 #
Gravatar

Ale jak to się przełoży na chodzące aplety w Firefox na systemie 64bit bez sztuczek w stylu chroot systemu 32bit?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek riklaunim  20 czerwca 2008 o godz. 8:06 #
Gravatar

Konqueror ma wtyczkę KJAS ^_^ bez JAVY i na 64 bitach.

zwiń wątek errenay  20 czerwca 2008 o godz. 8:32 #
Gravatar

Mam nadzieję, że coś podobnego będzie i dla Firefoxa. Bo właściwie tylko zamieszanie z wtyczkami dla wersji 64-bitowej (java, pdf) powstrzymują mnie od przejścia na 64 bity w (K)ubuntu.

zwiń wątek gotar  20 czerwca 2008 o godz. 9:12 #
Gravatar

A ja już standardowo zapytam – wiesz chociaż po co ci te 64 bity, czy tylko masz za szybki procesor, za dużo RAM-u i chcesz sobie podgrzać w pokoju?

 
zwiń wątek cnr..  20 czerwca 2008 o godz. 9:24 #
Gravatar

tzn. że 64bit system na 64bit procku, służy tylko do generowania większej ilości ciepła? możesz rozwinąć swoją myśl?

 
zwiń wątek zarazek  20 czerwca 2008 o godz. 10:42 #
Gravatar

Zajmuję się GISem i 64 bity dla mnie to podstawa, mam serdecznie dość walki z tym, że nie mogę zmapować do pamięci pliku większego niż 2 GB ani, ani zaalokować więcej niż 2 GB RAMu. Niektóre moje programy potrafią "łyknąć" do 20 GB i dopóki program zachowuje się "kulturalnie", tzn. nie biega losowo po całej pamięci, tylko po w miarę wolno się zmieniającym niewielkim zbiorze roboczym, to wszystko chodzi całkiem-całkiem w na komputerze z 6GB RAM + 32GB swap. Zaimplementowanie używanych przeze mnie struktur danych w pamięci zewnętrznej wymagałoby o wiele więcej roboty (std::map -> B-drzewa, inne -> hmmm…), choć może wynik byłby bardziej wydajny.

Zupełnie nie rozumiem, czemu Sun nie może zrobić 64-bitowego pluginu javy, zwłaszcza że mają dobrze działającą 64-bitową maszynę wirtualną. Podobne kłopoty ma Adobe z pluginem Flasha. Czy w API w mozillowych pluginów jest jakiś hak, który przywiązuje je do 32-bitów?

 
zwiń wątek arturz.blogspot.com  20 czerwca 2008 o godz. 10:46 #
Gravatar

Sam pisałem już to wiele razy. 64bitowy system nie daje żadnych korzyści w normalnym użytkowaniu, zalety można jedynie zobaczyć przy np. jakimś encodowaniu.

Druga strona medalu to to że w systemie 64bitowym wszystkie wskaźniki na pamięć mają wielkość 64bitów co potrafi przy tym samym oprogramowaniu na 32bitach dać wzrost nawet kilkudziesięciu procent. Do tego dochodzą wspomniane problemy z wtyczką do Javy, Flasha itd. – nie opłaca się.

 
zwiń wątek wojtekm  20 czerwca 2008 o godz. 12:05 #
Gravatar

Druga strona medalu to to że w systemie 64bitowym wszystkie wskaźniki na pamięć mają wielkość 64bitów co potrafi przy tym samym oprogramowaniu na 32bitach dać wzrost nawet kilkudziesięciu procent. Do tego dochodzą wspomniane problemy z wtyczką do Javy, Flasha itd. – nie opłaca się.

Que?? Chyba nie wiesz o czym piszesz, a jeśli wiesz to proszę wyjaśnij mi dla czego tak sądzisz.

Nie widzę żadengo związku poza możliwością adresowania większego obszaru i braku koniecznośći stosowania sztuczek w stylu PAE jeśli się chce wyjść poza 4GB. Co w zasadzie wydajności jedynie może pomóc. Inna sprawa, że 64-bity w wydaniu Intela (w przeciwieństwie do rodzimego rozwiązania AMD) były początkowo dość kulawe, nie wiem jak sprawa się ma obecnie w Core2Duo, ale może to o czym piszesz bierze się właśnie z tego powodu.

W każdym razie na prcesorach AMD 64-bitowe systemy (szczególnie Linux) dostają skrzydeł. Polecam sprawdzić choćby szybkość renderingu Sunfolw-a wykonany na 32-bitowym i 64-bitowym JRE Suna:
http://sfwiki.geneome.net/index.php5?title=Benchm

 
zwiń wątek arturz.blogspot.com  20 czerwca 2008 o godz. 13:50 #
Gravatar

Wiem o czym pisze i napisałem dlaczego tak sądzę. Dlatego powiedziałem że przy normalnym użytkowaniu 64bity mają więcej wad niż zalet, rzadko komu potrzeba adresować więcej niż 2GB pamięci na proces (oczywiście niektórzy potrzebują takich rozwiązań [wspomniana pamięć, encoding, rendering] i wtedy warto jest iść w 64bity) a jeżeli nie potrzeba to nie ma sensu zmagać się z problemami których wcale nie musi być.

64bity w wydaniu Intela to przeszłośc i już nikt o tym nie pamięta, to co piszę dotyczy AMD64.

No jakoś ja nie odczułem tych skrzydeł, co gorsza spowolnienie i większe zużycie pamięci nie dostając nic w zamian. Co do podanego benchmarka – wszystko fajnie – tak jak wspomniałem już na początku encoding, rendering owszem będzie szybszy. Odpal ten test na 32bit i 64bit JRE i spójrz na wielkość zajmowanej pamięci przez proces JRE – strzelam że na 64bit będzie co najmniej 50% więcej. Na codzień programuję w Javie i zajętość pamięci przez IDE (Eclipse, NetBeans) na 32/64bit to różnica ok 70%.

 
zwiń wątek wojtekm  20 czerwca 2008 o godz. 14:18 #
Gravatar

Wiem o czym pisze i napisałem dlaczego tak sądzę.

To znaczy twierdzisz, że 64-bitowe wskaźniki spowalniają obliczenia? Wolne żarty. Dla tego właśnie myślę, że chyba nie wiesz o czym piszesz. Co do zapotrzebowania na pamięć, to w przypadku najnowszych gier 2GB na Viście jest wymaganym minimum, a 4GB zalecaną konfiguracją, więc nie wydaje mi się, żeby była to taka awangarda.

W każdym razie niem mam pojęcia o jakim spowolnieniu piszesz, bo nigdy z takowym nie miałem do czynienia, prócz – jak pisałem wcześniej, intelowej implementacji zwanej EM64T, która nie wiam jak się obecnie zachowuje.

Odpal ten test na 32bit i 64bit JRE i spójrz na wielkość zajmowanej pamięci przez proces JRE – strzelam że na 64bit będzie co najmniej 50% więcej. Na codzień programuję w Javie i zajętość pamięci przez IDE (Eclipse, NetBeans) na 32/64bit to różnica ok 70%.

Hmm, chyba jednak nie używasz zbyt często 64-bitowego JRE Javy.

Primo, zurzycie pamięci naprawdę niewiele się różni (szczególnie na client JVM), secundo, powiedz mi jak odpaliłeś Eclipse na 64-bitach, bo mi się to póki co nie udało (wersja dla Windows). Może dla tego, że oficjalne wsparcie dla 64-biów mieć będzie dopiero Ganymede…

 
zwiń wątek arturz.blogspot.com  20 czerwca 2008 o godz. 14:35 #
Gravatar

Czy ja gdzieś pisałem że chodzi o wydajność obliczeń? Pisałem o zużyciu pamięci – zacytuję siebie:

Druga strona medalu to to że w systemie 64bitowym wszystkie wskaźniki na pamięć mają wielkość 64bitów co potrafi przy tym samym oprogramowaniu na 32bitach dać wzrost nawet kilkudziesięciu procent.

Fakt nie napisałem jasno że mam na myśli pamięć ale nie można było tego odebrać w taki sposób jak piszesz. To że komputery mają po 2/4GB pamięci to nie znaczy że mam ją zużywać na potrzeby 64bitowego systemu jeżeli nie jest mi to potrzebne.

Używam 64bitowego JRE na codzień w środowisku serwerowym gdzie owe 64bit to aktualnie podstawa, to czy jest to client czy server JIT nie ma najmniejszego znaczenia – zawsze są używane 64bitowe referencje (pakowanie referencji ma np. BEA JRockit, która potrafi w 64bitowym środowisku używać 32bitowych referencji a gdy zajdzie potrzeba używa 64bitowych). Więc tu akurat wiem co mówię. Polecam sprawdzić samemu (prosty programik tworzący masę obiektów i sleep) uruchomić na 32bit JRE i zobaczyć zużycie, analogicznie do 64bit i wyniki porównać. Co do Eclipse-a to niestety nie pamiętam – była to wersja bodajże 3.2 odpalana na Linuksie.

 
zwiń wątek wojtekm  20 czerwca 2008 o godz. 14:39 #
Gravatar

Zwracam honor jeśli chodzi o zużuycie pamięci przez Javę, to potrafi ono być 2 razy większe przy 64-bitach (choc to mocno zależy od aplikacji):
http://benjchristensen.wordpress.com/2007/02/16/3http://escher.elis.ugent.be/publ/Edocs/DOC/P106_0
Algorytmy, które implementwałem w Javie były intensywne obliczeniowo, ale nie pamięciowo, stąd nie miałem świdomości, że tak to może wyglądać.

Natomiast jesli chodzi o wydajność nadal twierdzę, że 64-bitowy OS nie ustępuje wydajnością 32-bitowemu. Problemy, są conajwyżej na poziomie mieszania bibliotek 64/32-bitowych, którego robić się nie da i stąd te problemy z flashem itp. Ale to z wydajnością nie ma nic wspólnego.

 
zwiń wątek mario  20 czerwca 2008 o godz. 15:07 #
Gravatar

Sam pisałem już to wiele razy. 64bitowy system nie daje żadnych korzyści w normalnym użytkowaniu, zalety można jedynie zobaczyć przy np. jakimś encodowaniu.

64bit system to przede wszystkim możliwość zaadresowania więcej niż 4GB pamięci i to jest podstawowa zaleta. W czasach gdy 2GB pamięci RAM to standard, już niedługo będziemy potrzebowali (przynajmniej niektórzy) jeszcze więcej pamięci (gry są naprawdę żarłoczne) i wtedy przejście na 64 będzie nieuniknione. Oczywiście to w przypadku desktopa, bo w przypadku serwerów praktycznie już teraz stosuje się więcej pamięci niż potrafi 32 bity potrafią zaadresować. Jednak w przypadku serwerów problemów nie ma, są jedynie na desktopie.

 
zwiń wątek errenay  20 czerwca 2008 o godz. 17:48 #
Gravatar

@gotar

1. Bo mam wrażenie, że 64 bity to przyszłość, a 32 to teraźniejszość i powoli, acz nieubłaganie przeszłość.

2. Bo lubię nowe wyzwania i chcę trochę poeksperymentować i zobaczyć, jak to działa.

3. Bo procek ma 64 bity i nie widzę powodu, aby nie wykorzystać jego możliwości w tym zakresie.

Więc w sumie – why not?

 
zwiń wątek michug  20 czerwca 2008 o godz. 22:34 #
Gravatar

Co do ramu to jest przecież PXE, 64bit to tylko chwyt marketingowy, wymuszajacy wymianę sprzętu obecnie do normalnej pracy i multimediów starczy Pentium M 1,4-1,7GHz

 
zwiń wątek jarek  20 czerwca 2008 o godz. 23:31 #
Gravatar

Zla odpowiedz. Prawidlowa odpowiedz to 64-bitowa

przestrzen adresowa, czyli po chlopsku, mozliwosc

przewalania wiekszej ilosci danych w pamieci.

Idac tokiem rozumowania gotara, po co nam 32 bity? Albo 16?

W sensie turinga, 4-bitowy 4004 byl kompletny, wystarczyloby

wiec tylko podgonic mu zegar do paru gigahercow.

 
zwiń wątek jarek  20 czerwca 2008 o godz. 23:40 #
Gravatar

> Co do ramu to jest przecież PXE

Dowiedz sie jak dziala PXE i jakie ograniczenia
pozwala ominac, wtedy wroc i zacznij dyskutowac.

 
zwiń wątek Moarc  21 czerwca 2008 o godz. 8:57 #
Gravatar

@michug: Chyba chodziło ci o PAE.

 
zwiń wątek szatox (ktoś)  21 czerwca 2008 o godz. 16:18 #
Gravatar

jakie PXE masz na myśli, bo mi się to kojarzy jedynie z bootowaniem przez sieć, które w żaden sposób mi do tego konktekstu nie pasuje.

apropos procesorów i ilości pamięci: moje zestawy wyglądają mniejwięcej tak:

AMD sempron 2400+ (1666 MHz) + 512 MB RAM DDR2 + ~512 MB SWAP, grafa ATI Radeon, nie pamiętam typu, ale ma już kilka lat

Intel Pentium III M (800-1200 MHz) + 256 MB SDRAM + 512 MB SWAP, grafa intel i810

Skrzynka (AMD) jest dla mnie całkowicie wystarczająca, zdarzało mi się nawet grać w heroesów pod wine ( na kubuntu ) i810

laptop (P III) mógłby mieć lepszą grafikę / grafika nie jest w pełni wykorzystana, ale na ogół mi to nie przeszkadza. Do zwykłej pracy biurowej, internetu, słuchania muzyki, a nawet oglądania filmów jest całkowicie wystarczający. Jedynie Big Buck Bunny się ciął, ale tam jest wyższa rozdzielczość niż typowa – z divixami czy rmvb nie ma żadnych problemów.

Ubuntu co prawda chodziło dość ciężko, ale już debian działa naprawdę przyjemnie. Nawet za bardzo nie mieli dyskiem (swap)

To byłoby chyba wszystko w kontekście potrzebnej mocy procesora i ilości pamięci na biurko.

Aha, zestaw AMD duron 800 MHz + 128 MB RAM + 512 SWAP chodzi z kubuntu dość ciężko, ale z debianem go nie sprawdzałem. Jednak jestem pewien, że taki zestaw również jest wystarczający, ponieważ laptop po zmianie kubuntu -> debian + KDE z mojego pukntu widzenia (użytkownika) to wręcz rakieta w porównaniu do tego, co było.

 
 
 
 
zwiń wątek trasz  20 czerwca 2008 o godz. 9:05 #
Gravatar

Tak gwoli scislosci, to Java otwarta w sensie "na zdrowy rozum" – w sensie, zrodla ogolnodostepne itd – byla od wielu lat; pamietam, ze Sunowe jdk14 kompilowalem ze zrodel. Jedyne, co sie zmienilo, to licencja, z jakiejs dziwnej na GPL.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek uzytkownik  20 czerwca 2008 o godz. 10:22 #
Gravatar

I usunięcie kodu, którego nie mogli otworzyć z powodu stron trzecich.

 
zwiń wątek bu  4 lipca 2008 o godz. 14:42 #
Gravatar

A propos licencji – da się jeszcze napisać zamknięty program czy dla javy suna jest już to niemożliwe?

 
 
zwiń wątek Seban  20 czerwca 2008 o godz. 9:37 #
Gravatar

Ciekaw jestem czy będzie to miało wpływ i ewentualnie jaki na takie projekty jak JRuby.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek M-Z  20 czerwca 2008 o godz. 9:39 #
Gravatar

Java jest wolna od zawsze. ;> I tak już chyba będzie zawsze.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek mario  20 czerwca 2008 o godz. 16:20 #
Gravatar

Co rozumiesz pod pojęciem wolna?

zwiń wątek Moarc  20 czerwca 2008 o godz. 16:28 #
Gravatar

Z tego, co zrozumiałem, to jemu chodziło o wolność żółwią, a nie ptasią.

zwiń wątek mario  20 czerwca 2008 o godz. 16:36 #
Gravatar

Tak tylko chciałbym aby to jeszcze uzasadnił, bo z mojego doświadczenia wcale nie wynika aby Java była jakoś specjalnie powolna.

 
zwiń wątek Rsh  20 czerwca 2008 o godz. 16:49 #
Gravatar

Wszystkie aplikacje użytkowe napisane z użyciem Javy i jego "genialnych" GUI wskazują na żółwią wolność. :-) Ciekawe natomiast jakby się Java spisywała z takim QtJambi np…

 
zwiń wątek mario  20 czerwca 2008 o godz. 16:57 #
Gravatar

Z moich testów wynika, że java uruchamiana z opcją server jest szybsza od analogicznego kodu skompilowanego z -O2 w GCC 3 i gcc 4.0, oraz wolniejsza od GCC 4.2. Program testowy to proste liczenie liczby fibonaciego rekurencyjne. Twórcy GCC poczynili mocne zmiany w GCC 4.2 i rzeczywiście kod C++ skompilowany tym kompilatorem jest naprawdę szybki. Sądzę, że prawdopodobnie dodadzą podobne optymalizacje do kompilatora JIT w VM Javy. Niestety przy tworzeniu wersji 1.6 i 1.7 głównie siły idą na otwarcie i kompatybilność, optymalizacja kompilatora JIT nie jest uwzględniana, co pewnie zmieni się wkrótce. Generalnie Java nie jest powolna, to że kiedyś była nie znaczy, że jest nadal – aktualnie rzekoma powolność Javy to MIT.

 
zwiń wątek wiktorw  21 czerwca 2008 o godz. 15:11 #
Gravatar

@Rsh:

Co prawda *NIE* "wszystkie aplikacje użytkowe napisane z użyciem Javy i jego “genialnych” GUI wskazują na żółwią wolność". Bo wystarczy popatrzeć np. na Eclipse czy Azureusa, które to aplikacje działają w oparciu o SWT.

Ale to jest jeden z typowych argumentów za tym, aby w Javie zrobić jakieś porządne zmiany. A przynajmniej w AWT/Swing – jak pisałem wcześniej. I co prawda nie jestem gorącym orędownikiem SWT, ale przynajmniej jest to przykład, że można!

 
zwiń wątek mario  22 czerwca 2008 o godz. 13:42 #
Gravatar

Wykonałem test dodatkowo dla pythona :-) . Aby doczekać się aż python obliczy liczbę fibonacciego, zmniejszyłem wartość liczoną z 43 do 40 i taki efekt:

:

- java -server: 0m 1.487s (dłużej od gcc bo odpalenie VM + skompilowanie bytekodu zajmuje czas i gcc dodatkowo włączyłem z -O3 ;-) )

- gcc -O3: 0m 0.911s

- python: 3m 26.133s

:

Test przeprowadzony na MacBook Pro Intel C3D 22GHz, Mac OS X 10.4.

GCC 4.0.1 (Apple), Java 1.5.0_13-121, Python 2.3.5

:

Jak widać python jest 226 razy wolniejszy od gcc -O3 i 138 razy wolniejszy od javy -sever. Jeżeli mówimy o żółwiej wolności to mówmy o pythone, rubym, bashu, BASICu, i innych językach INTERPRETOWANYCH. Żółwia wolność Javy to MIT i warto to zapamiętać.

 
 
 
 
zwiń wątek AdeBe  20 czerwca 2008 o godz. 9:57 #
Gravatar

Czy dobrze rozumiem, że dzięki temu możemy się w końcu spodziewać 64-bitowej wtyczki Javy dla Firefoksa? :D

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek monkton  20 czerwca 2008 o godz. 9:59 #
Gravatar

Nie: przerobienie takiej kobyły jaką jest java na 64 potrwa baaardzo długo.

zwiń wątek trasz  20 czerwca 2008 o godz. 10:09 #
Gravatar

Sun nie produkuje sprzetu 32bit od jakichs dziesieciu lat. Jestes pewien, ze pod Solarisem 64bit Java jest 32bit?

 
zwiń wątek uzytkownik  20 czerwca 2008 o godz. 10:23 #
Gravatar

Pomijając kod JIT to chyba wystarczy toto przekompilować?

 
zwiń wątek arturz.blogspot.com  20 czerwca 2008 o godz. 10:49 #
Gravatar

Po co się odzywać gdy nie ma się żadnego pojęcia w temacie? Java (w sensie maszyny wirtualnej) od dawna działa na maszynach 64bitowych – problem jest tylko z pluginem.

 
zwiń wątek AdeBe  20 czerwca 2008 o godz. 16:50 #
Gravatar

@monkton: Nie rozumiem za bardzo co chciałbyś przerabiać :/

Wiem, że normalna Java jest już w 64 bitach, a problem dotyczy tylko wtyczki do Fx'a.

Zakładam, że w owej wtyczce znajdował się jakiś kod firm 3-ich i dlatego społeczność open-source nie miała możliwości, aby taką wtyczkę przygotować, a dla Sun'a się nie chciało.

Teraz, kiedy cały kod jest już dostępny, jedyną rzeczą jaka została oprócz kompilacji jest chyba tylko usunięcie jakichś haków "32bit only"

Dobrze myślę?

 
 
zwiń wątek Marek  20 czerwca 2008 o godz. 10:37 #
Gravatar

Eee. Google -> openjdk plugin ?

 
zwiń wątek CeCeron  20 czerwca 2008 o godz. 12:12 #
Gravatar

Najnowsze IcedTea już daje taką możliwość, aplety nie działają idealnie, ale już jest blisko…

 
 
zwiń wątek xd  20 czerwca 2008 o godz. 11:12 #
Gravatar

Fajnie :)

Za Javą nie przepadam, ale dobrze że jest. Poza tym lepsza już Java niż .net.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Pashimito  20 czerwca 2008 o godz. 11:17 #
Gravatar

"Najnowsza wersja OpenJDK dołączona do Fedory 9 przechodzi bardzo rygorystyczny test kompatybilności Javy."

Błąd. ZTCW do Fedory dołączono IcedTea (które w końcu przeszło TCK) oparte na OpenJDK. Jak na razie żadne zmiany wprowadzone w IcedTea nie przeszły do OpenJDK.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Moarc  20 czerwca 2008 o godz. 13:11 #
Gravatar

OIDP ja miałem jakiś pakiet o nazwie w stylu "java-1.6.0-openjdk", a to w ósemce miałem "java-1.7.0-icedtea".

zwiń wątek Adi1981  20 czerwca 2008 o godz. 14:25 #
Gravatar

Dokładnie, w F9 openJDK zastąpiło IcedTea z F8, a nie odwrotnie → http://docs.fedoraproject.org/release-notes/f9/pl

zwiń wątek Pashimito  20 czerwca 2008 o godz. 15:25 #
Gravatar

Jeśli tak, to super. Dzięki za link.

 
 
 
 
zwiń wątek michug  20 czerwca 2008 o godz. 12:35 #
Gravatar

Ktoś wie jak wygląda sprawa z ta javka na FreeBSD?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek trasz  20 czerwca 2008 o godz. 13:26 #
Gravatar

Tak jak zawsze – jest w portach.

zwiń wątek Witek  20 czerwca 2008 o godz. 14:41 #
Gravatar

Tyle że do tej pory trzeba było ręcznie ściągać (po akceptacji licencje na stronie www + konto w donwload.sun.com, brrr) binarki/źródła i umieszczać w distfiles. Powinno teraz być znacznie lepiej.

zwiń wątek michug  20 czerwca 2008 o godz. 20:24 #
Gravatar

coś nie bardzo panowie wciąż openjdk się nie kompiluje na freebsd

 
zwiń wątek trasz  20 czerwca 2008 o godz. 20:32 #
Gravatar

Kogo obchodzi openjdk? Wazne, ze Sunowa Java sie kompiluje.

 
zwiń wątek michug  20 czerwca 2008 o godz. 21:31 #
Gravatar

Sunowa to ja sobie moge z paczek, ale chodzi mi openjdk bo obiecywali dodać ją do CD

 
zwiń wątek trasz  20 czerwca 2008 o godz. 21:52 #
Gravatar

Ale _po co_? Jesli "bo mozna", to sugerowalbym raczej Linuksa. BSD raczej nie jest od rzeczy bez praktycznych zastosowan. ;->

 
zwiń wątek michug  20 czerwca 2008 o godz. 22:31 #
Gravatar

dla mnie skrypty na www są bardzo praktyczne, a ta sunowa wersja na BSD chodzi cholernie mułowato tak, że mam pozapychane buffory

 
 
 
 
zwiń wątek zarazek  20 czerwca 2008 o godz. 15:24 #
Gravatar

Koledze Arturowi chyba chodzi o to, że na systemie 32-bitowym sizeof(void*) == 4, a na 64-bitowym sizeof(void*) == 8, więc wszystkie struktury danych zawierające wskaźniki rosną odpowiednio. Oprócz większego zużycia pamięci może to również spowodować spowolnienie związane ze zwiększonym obciążeniem cache'u i szyny FSB.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek arturz.blogspot.com  20 czerwca 2008 o godz. 16:33 #
Gravatar

Dokładnie o to mi chodziło :-)

Podsumowując:

- używasz komputera do oglądania filmów, korzystania z Internetu, masz maksymalnie 4GB RAM-u = NIE potrzebujesz systemu w wersji 64bit

- używasz komputera do renderingu, encodingu itp. lub masz więcej niż 4GB RAM-u = TAK potrzebujesz system w wersji 64bit

zwiń wątek AdeBe  20 czerwca 2008 o godz. 16:53 #
Gravatar

Nie potrzebujesz, nie znaczy, że nie powinieneś używać.

W tej chwili raczej wybór platformy dla zwykłego usera jest tylko kwestią preferencji.

 
zwiń wątek jellonek  20 czerwca 2008 o godz. 17:12 #
Gravatar

zapomniales ze 32bit to -1337 do lansu…

 
zwiń wątek zarazek  20 czerwca 2008 o godz. 18:44 #
Gravatar

No tak, problem tylko jeśli ktoś na swoim komputerze do renderingu, encodingu :-) lub mielenia danych mapowych chciałby od czasu do czasu obejrzeć sobie stronę, która przypadkiem zawiera applet Javy…

zwiń wątek AdeBe  21 czerwca 2008 o godz. 8:40 #
Gravatar

Nie wszyscy używają Fx'a, a niektóre przeglądarki (vide konqueror) radzą sobie z tym tak jak powinny.

Poza tym ŻADNYCH innych problemów nie ma.

Najlepiej moje zdanie odda stwierdzenie: "jeśli nie widać różnicy, to po co wybierać ustępującą technologię?"

 
zwiń wątek mario  21 czerwca 2008 o godz. 11:08 #
Gravatar

@AdeBe: niestety 64bit jest sporym problemem na desktopie, bo:

- flash

- plugin do appletów javy

- komercyjne gry closed-source, których raczej nikt nie przekompiluje

:

Generalnie problematyczne jest jak zwykle oprogramowanie z zamkniętym kodem.

:

Przeciętny user może mieć problemy z instalacją bibliotek 32bit i 64bit. BTW. szkoda, że Linux nie potrafi linkować dynamicznie biblioteki 32bit z programem 64bit. Szkoda, że potraktowano architekturę 64bit jako coś nowego, a nie następną wersję x86. Wtedy wiele problemów by zniknęło i nie trzeba by pisać osobnego plugina dla FF pod 64bit.

 
zwiń wątek arturz.blogspot.com  21 czerwca 2008 o godz. 13:22 #
Gravatar

To nie Linux nie potrafi tylko takie coś jest technicznie nie wykonalne.

 
zwiń wątek wojtekm  21 czerwca 2008 o godz. 14:50 #
Gravatar

architekturę 64bit jako coś nowego, a nie następną wersję x86. Wtedy wiele problemów by zniknęło i nie trzeba by pisać osobnego plugina dla FF pod 64bit.

To nie jest problem Linuksa tylko sposobu w jaki została zaprojektowana architektura AMD64. Ponieważ i tak większość współczesnych OS-ów nie używała segmentacji do zarządzania pamięcią, korzystając w tym celu ze stron, więc w "long mode" w trybie 64-bitowym zarzucono zupełnie tą koncepcję na rzecz rozszerzeń w podsystemie stronicowania pamięci. Z kolei "long mode" w trybie kompatybilności zachowuje się identycznie jak dotychczasowy 32-bitowy tryb chroniony, stąd 64-bitowy kod nie może się wykonywać w trybie kompatybilności i vice versa. Biblioteki, łączone z kodem z natury rzeczy muszą spełniać to samo wymaganie.

 
 
 
 
zwiń wątek htn  20 czerwca 2008 o godz. 20:38 #
Gravatar

Zieeew …

Na szczęście w Sunie nie pracują fani Delphi czy innych równie profesjonalnych narzędzi (za to pełno ich na polskich uczelniach technicznych, oj pełno …). Nikt nie zaryzykuje zarżnięcia jednej z najważniejszych technologii naszej cywilizacji tylko po to, żeby komuś łatwiej pisało się arcyważne i arcyskomplikowane GUI na laborki. Jak fani Delphi/VB chcą forka z "ulepszonym" Swingiem to … niech sobie napiszą. Powodzenia i wytrwałości życzę.

A że uwolnili do końca to pięknie. Ja chciałbym jeszcze CPU ze sprzętową implementacją VM na desktopie (bo na mobilkach już są). Wierzę, że doczekam.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek mini  21 czerwca 2008 o godz. 6:22 #
 
zwiń wątek wiktorw  21 czerwca 2008 o godz. 15:21 #
Gravatar

@htn:

Nie zrozumiałeś, ale nie gniewam się.

O zmianach w Javie dyskutują sami pracownicy Sun Microsystems Inc. A skoro teraz jest to projekt otwarty, to inni także mają prawo wyrazić opinię na temat zmian. Inna rzecz, czy są to opinie popularne.

Czy mógłbyś w takim razie podać przykłady profesjonalnych narzędzi, które stosujesz tworząc arcyważne i arcyskomplikowane systemy dla dobra naszej cywilizacji? Czy tylko narzekasz tak dla zasady?

 
 
zwiń wątek scapegoat  21 czerwca 2008 o godz. 18:17 #
Gravatar

Cóż za wspaniała wiadomość.. Java została otwarta i może za kilka lat będzie działać na systemach x86-64 yeahhh ;o To szczegół ,że na windzie java działa praktycznie od zawsze bez problemu ,a o flashu już nie wspomnę. Heh gdy ja będę rozkoszował się urokami pracy/zabawy na Windows 7 , wy będziecie w tym czasie ekscytować działającą javą oraz możliwością korzystania z youtuba , no ale grunt to otwartość :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek michallo  21 czerwca 2008 o godz. 22:14 #
Gravatar

Hmm. Java chyba jednak działa na systemach x86-64 :) Więc nie wiem po co ten komentarz.

 
zwiń wątek arturz.blogspot.com  22 czerwca 2008 o godz. 1:20 #
Gravatar

"Czasem lepiej milczeć i wyglądać na idiotę, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości"

 
 
zwiń wątek programista_amator  21 czerwca 2008 o godz. 22:00 #
Gravatar

Jak wyglada szybkosc aplikacji napisanych w javie w porownaniu z c++?

Chodzi o aplikacje czysto-obliczeniowe, czyli zajmujace procesor(y) w 100%;

Jak prezzentuje sie wydajnosc programow kompilowanych np. gcj, czyli kompilujacego od razu do kodu maszynowego jak np. c++?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek wojtekm  22 czerwca 2008 o godz. 12:23 #
Gravatar

Wszystko zależy od tego jak są napisane. Generalnie, w kwestiach obliczeniowych Java aż tak bardzo nie odstaje, szczególnie gdy JIT zrobi już swoje gdzie trzeba. Programy renderujące takie jak Indigo czy Sunflow pokazują, że dobrze nadaje się do tego celu.

 
 
zwiń wątek rorio  23 czerwca 2008 o godz. 10:15 #
Gravatar

Ciekawi mnie jak będzie wyglądać starcie parrot vs java:) Osobiście stawiam na parrot(perl, python, ruby, php, lua, lolcode połączą swoje siły… zwłaszcza lolcode):P

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Budyń  27 lipca 2008 o godz. 18:37 #
Gravatar

Kiedy parrota dokończą, Java będzie już historią :P

zwiń wątek arturz.blogspot.com  27 lipca 2008 o godz. 19:10 #
Gravatar

Tylko że sukcesem danej technologi nie jest jej powstanie :-) Czy Java będzie historią czy nie to pokaże czas ale podejrzewam że przez dobre pare lat po powstaniu Parrota za wiele się nie zmieni w tej kwestii.

 
 
 
zwiń wątek Diflucan  2 marca 2011 o godz. 17:23 #
Gravatar

If you’re still on the fence: grab your favorite earphones, head down to a Best Buy and ask to plug them into a Zune then an iPod and see which one sounds better to you, and which interface makes you smile more. Then you’ll know which is right for you.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek buy male masturbator  10 marca 2011 o godz. 4:07 #
Gravatar

One company I work with showed me how the traffic on his company’s site doubled since they started blogging. In fact, the blog (inexpensive) has more visitors and views than the corporate website (expensive).

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Fae Seda  13 marca 2011 o godz. 12:25 #
Gravatar

Hey friend can i publish some paragraph of your article on my little blog of university.I have to publish a good articles out there and i really think your post Fits best into it.I will be grateful to give you an source link as well.I have two blogs one my own and the other which is my college blog.I will publish some part in the university blog.Hope you do not mind.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek kitchen doors  16 marca 2011 o godz. 21:11 #
Gravatar

Hello this is amazing site! really cool and it will be a new inspirations for me

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek kitchens designs  17 marca 2011 o godz. 20:40 #
Gravatar

I am truly not too familiar with this issue but I do like to visit blogs for design ideas and intriguing matters. You actually thrived upon a theme that I usually don’t like lots about and established it really entertaining. This is a nice blog that I will take notice of. I already bookmarked it for potential credit. Cheers

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek chat  19 marca 2011 o godz. 11:19 #
Gravatar

Zune and iPod: Most people compare the Zune to the Touch, but after seeing how slim and surprisingly small and light it is, I consider it to be a rather unique hybrid that combines qualities of both the Touch and the Nano. It’s very colorful and lovely OLED screen is slightly smaller than the touch screen, but the player itself feels quite a bit smaller and lighter. It weighs about 2/3 as much, and is noticeably smaller in width and height, while being just a hair thicker.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek kitchen doors  21 marca 2011 o godz. 4:22 #
Gravatar

Which extras are you using on your website? I just shifted over from WPMU so I am just starting a hang of matters here.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek roper rhodes bathroom furniture  25 marca 2011 o godz. 2:37 #
Gravatar

Perfect info and you publish it really well. I’m quite lucky to receive the details from your good self.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek naprawa sterownika Y17DTL  26 marca 2011 o godz. 18:22 #
Gravatar

Can I just say what a aid to seek out somebody who actually is aware of what theyre talking about on the internet. You definitely know how to deliver a problem to mild and make it important. More people need to read this and perceive this side of the story. I cant imagine youre not more widespread because you definitely have the gift.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek shorten url  27 marca 2011 o godz. 22:12 #
Gravatar

This blog is disseminating valuable information to people who are most concerned of the following issues being targeted by this site. Many certainly will keep coming back to check out updated posts.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek buy backlinks  29 marca 2011 o godz. 11:30 #
Gravatar

buy backlinks

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Austin Okorududu  29 marca 2011 o godz. 18:39 #
Gravatar

this data is certainly the spiffiest

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek weider x factor system  29 marca 2011 o godz. 19:14 #
Gravatar

weider x factor system

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek luminess air  29 marca 2011 o godz. 19:27 #
Gravatar

luminess air tan reviews

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Florencio Thai  29 marca 2011 o godz. 19:39 #
Gravatar

nice site i enjoyed my stay here ty

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Trista Popple  29 marca 2011 o godz. 19:52 #
Gravatar

great blog, very impressed.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Zula Zuccaro  29 marca 2011 o godz. 20:11 #
Gravatar

great share, i love you

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Jacquelyne Veninga  29 marca 2011 o godz. 20:20 #
Gravatar

wow this is really rankios

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Joycelyn Griess  29 marca 2011 o godz. 20:29 #
Gravatar

wow this is really rankios

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Zola Kjolseth  29 marca 2011 o godz. 21:10 #
Gravatar

wow this is really rankios

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Lindsay Huhn  29 marca 2011 o godz. 21:29 #
Gravatar

the layout of this site is impressive, thank you

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Hong Cordas  29 marca 2011 o godz. 21:50 #
Gravatar

give me money

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Tracy Peckinpaugh  30 marca 2011 o godz. 3:47 #
Gravatar

austere dynamism paper omen encounter about down-swing day brilliant convenience life

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Misty Herson  30 marca 2011 o godz. 4:14 #
Gravatar

grim animation amusement non-malignant crop up precincts nightfall casual thickset time

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Odell Stegemann  30 marca 2011 o godz. 5:16 #
Gravatar

GOOD NEWS

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Racheal Demoney  30 marca 2011 o godz. 5:43 #
Gravatar

well-organized living horseplay yet book toward evening date tidy devote

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Modesto Guderjahn  30 marca 2011 o godz. 7:35 #
Gravatar

businesslike fact amusement proper scrap advance nightfall sparkle of day visionary buzz

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Gwenn Tempelton  30 marca 2011 o godz. 8:31 #
Gravatar

slow life select proper surface assault gloom together extensive select

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek resim upload  30 marca 2011 o godz. 20:06 #
Gravatar

Thanks for this post, I am a big fan of this internet site would like to proceed updated.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Stewart Westveer  30 marca 2011 o godz. 20:34 #
Gravatar

GOOD NEWS

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Tamisha Narramore  30 marca 2011 o godz. 21:02 #
Gravatar

GOOD NEWS

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Monserrate Preskar  30 marca 2011 o godz. 21:32 #
Gravatar

GOOD NEWS

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Myrtis Pecos  30 marca 2011 o godz. 22:33 #
Gravatar

great times i really like it all

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Lindsey Marcus  30 marca 2011 o godz. 22:58 #
Gravatar

stark animation list course book come about dusk measure extensive convenience life

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Heather Kaup  31 marca 2011 o godz. 1:48 #
Gravatar

well-organized dynamism periodical facetious clothes all founder in fare bony dusk era big often

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Lashell Gallegos  31 marca 2011 o godz. 2:24 #
Gravatar

frank zest list premonition wake up neighbourhood night time significant quarter

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Olen Mess  31 marca 2011 o godz. 2:51 #
Gravatar

orderly leap jesting portend thrive toward evening term distinguish time

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Clarita Heuring  31 marca 2011 o godz. 3:39 #
Gravatar

witless warmth jesting competent time approach a gather toward darkness period unauthentic hem

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek window replacement cost estimator  31 marca 2011 o godz. 5:21 #
Gravatar

you could have a great blog here! would you like to make some invite posts on my blog?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Olen Mess  31 marca 2011 o godz. 16:25 #
Gravatar

neat intensity high jinks spell viands poverty-stricken towards ragnarok beat unrealizable set

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek reviews for dreams tulum  31 marca 2011 o godz. 18:34 #
Gravatar

spick in reality entertainment term enter as near darksome daytime extensive time again

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Marco Hatlee  31 marca 2011 o godz. 18:58 #
Gravatar

dinky dynamism merrymaking spell minute stumble upon unendingly time idea settle

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek review cap  31 marca 2011 o godz. 19:39 #
Gravatar

unmixed existence caper proper plonk down stumble upon set time colossal shilly-shally

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek reviews foremost toilet  1 kwietnia 2011 o godz. 1:10 #
Gravatar

uncomplicated zest select one day sink threatening continually age idea term

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek reviews for little fockers  1 kwietnia 2011 o godz. 4:16 #
Gravatar

straighten up sentience frolic benign withdraw nigh minute term permanence gargantuan area

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek review with myles barlow  1 kwietnia 2011 o godz. 6:28 #
Gravatar

unornamented persistence fun premonition enter befall ragnarok stake extensive set

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek review hose  1 kwietnia 2011 o godz. 7:01 #
Gravatar

bare gusto divertissement provisions on lank epoch ripen vast sitting

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek alex rider  1 kwietnia 2011 o godz. 14:24 #
Gravatar

straighten up gusto horseplay portend ensnare minute night ripen lustrous set

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Marcia Durpee  1 kwietnia 2011 o godz. 14:25 #
Gravatar

dinky sentience amusement govern understandable across threatening term heretofore great found

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Consuela Haycook  2 kwietnia 2011 o godz. 14:22 #
Gravatar

Hello I am so happy I found your web site, I really found you by accident, while I was researching on Yahoo for something else, Anyways I am here now and would just like to say thank you for a marvelous post and a all round entertaining blog (I also love the theme/design), I don’t have time to browse it all at the moment but I have saved it and also included your RSS feeds, so when I have time I will be back to read more, Please do keep up the excellent work.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Backyard Aquaponics  2 kwietnia 2011 o godz. 19:30 #
Gravatar

You should participate in a contest for top-of-the-line blogs on the web. I will recommend this website!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek review  3 kwietnia 2011 o godz. 5:14 #
Gravatar

spartan substance high jinks interdependence couple cost turn continually sparkle of day tidy hum

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Meghan Vallez  3 kwietnia 2011 o godz. 6:17 #
Gravatar

Fantastic blog! Do you have any hints for aspiring writers? I’m planning to start my own website soon but I’m a little lost on everything. Would you recommend starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many options out there that I’m completely confused .. Any ideas? Appreciate it!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek review games  3 kwietnia 2011 o godz. 6:34 #
Gravatar

bare keenness advance interdependence couple surface cheese-paring nightfall ripen elongated settle

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek review of medical microbiology and immunology  3 kwietnia 2011 o godz. 19:13 #
Gravatar

grim zest dialect clout spell minute assault duration era wish settle

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Tracy Peckinpaugh  3 kwietnia 2011 o godz. 19:45 #
Gravatar

austere gusto horseplay entire lot plonk down more set space critical sitting

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek review of systems  3 kwietnia 2011 o godz. 20:19 #
Gravatar

well-ordered fact spree anyway plane superficially impending unendingly time extensive set

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Noe Becks  3 kwietnia 2011 o godz. 20:39 #
Gravatar

systematic actuality list term scrap lean epoch days distinguish settle

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Donovan Melching  3 kwietnia 2011 o godz. 20:51 #
Gravatar

stark ardour amusement once in a while meet narrow ragnarok period lustrous direct

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Tracy Peckinpaugh  3 kwietnia 2011 o godz. 21:17 #
Gravatar

witless fervency fun link ensnare happy down-swing together romantic time

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek alex pettyfer  3 kwietnia 2011 o godz. 21:29 #
Gravatar

orderly zest rag spell manage happy save measure hand-pick direct

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek bespoke kitchen  3 kwietnia 2011 o godz. 21:57 #
Gravatar

As families spend a lot of time in the home it makes sense to spend money on your kitchen or bedroom.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek alex pc 19 rims  3 kwietnia 2011 o godz. 22:20 #
Gravatar

bare brio frolic portend superficies forthcoming cimmerian dark heretofore brilliant distort

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Misty Herson  4 kwietnia 2011 o godz. 1:51 #
Gravatar

spick grow making whoopee advantageous bump into almost schedule time massive stretch

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek beanerkeekee  4 kwietnia 2011 o godz. 2:49 #
Gravatar

well-ordered really periodical facetious clothes betoken get more tempo time idea enact

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek alex dresses  4 kwietnia 2011 o godz. 3:17 #
Gravatar

well-ordered brio making whoopee an understanding commence as near save chance fantastic establish

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Emile Hilbrand  4 kwietnia 2011 o godz. 3:33 #
Gravatar

Not to be within the understand most of the time, I tend to dont like posts regarding this subject increasingly additional but since you write it in vogue additionally your own approach, we gotta say really is actually 1 of those great post to recollect.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek alexis bittar sale  4 kwietnia 2011 o godz. 3:46 #
Gravatar

grim ardour dialect clout unite go under forthcoming term days coruscating devote

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek alexi 600  4 kwietnia 2011 o godz. 7:41 #
Gravatar

spartan brio pull link come about approaching duration magnitude distinguish invest

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Thad Turgeon  4 kwietnia 2011 o godz. 15:08 #
Gravatar

unornamented essence bit delineate on set night magnitude brilliant overtax

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Donovan Melching  4 kwietnia 2011 o godz. 15:22 #
Gravatar

spick sprightliness frolic span wake up neighbourhood night heretofore notable acreage

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek alexander wang  4 kwietnia 2011 o godz. 15:49 #
Gravatar

spartan in reality pull while surface involve darksome window-pane romantic convenience life

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek bean soup  4 kwietnia 2011 o godz. 16:17 #
Gravatar

well-ordered unexpectedly journal reach over encounter happy save space massive hum

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek August Iburg  4 kwietnia 2011 o godz. 16:41 #
Gravatar

Hi! I just wanted to ask if you ever have any trouble with hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing a few months of hard work due to no back up. Do you have any solutions to stop hackers?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek alex goot  4 kwietnia 2011 o godz. 17:07 #
Gravatar

stark human being rag period lure turn shades of night day large buzz

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek alexander graham bell  4 kwietnia 2011 o godz. 20:51 #
Gravatar

neat sentience paper epoch secure precincts tempo window-pane large invest

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek symptoms of eye strain  4 kwietnia 2011 o godz. 22:12 #
Gravatar

Well, I do not know if that is going to work for me, but definitely proved helpful for you! :) Excellent post!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek alex moody monsters  4 kwietnia 2011 o godz. 22:57 #
Gravatar

uncomplicated essence select term minute in as dammit to of cimmerian dark daytime spacious turn

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek alexander the great  4 kwietnia 2011 o godz. 23:34 #
Gravatar

frank life entertainment non-malignant come come close save term unauthentic haver

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek cam girls  5 kwietnia 2011 o godz. 0:28 #
Gravatar

Thanks instead of winsome the time to about this, I intuit strongly there it and love scholarship more on this topic. If realizable, as you benefit knowledge, would you mind updating your blog with more information? It is darned pragmatic looking for me.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek supple beverage  5 kwietnia 2011 o godz. 1:43 #
Gravatar

this is groovy like gravy

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek supple beverage  5 kwietnia 2011 o godz. 2:02 #
Gravatar

tasty bunch of niggers

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek reviews on the hp pavilion pv6  5 kwietnia 2011 o godz. 2:16 #
Gravatar

dinky warmth cheer reconcile lay hold of in as dammit to of evening days unrealistic devote

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Holley Tope  5 kwietnia 2011 o godz. 2:29 #
Gravatar

spick life list advantageous superficies toward vespers all the time continuously idea overtax

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek beanbag chair  5 kwietnia 2011 o godz. 2:46 #
Gravatar

obstruct voice make tab cloudless inky microscopic memorable seen far-off

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek supple beverage  5 kwietnia 2011 o godz. 3:00 #
Gravatar

unmistakeably zing convenience life

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek reviews foremost toilet  5 kwietnia 2011 o godz. 4:05 #
Gravatar

to be sure zing mortal

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek review of brother ls 2160 sewing machine  5 kwietnia 2011 o godz. 4:32 #
Gravatar

rather tempo convenience life

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek earn quick cash online  5 kwietnia 2011 o godz. 6:48 #
Gravatar

absolutely give someone a once-over proximate time

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Sharron Dunzelman  5 kwietnia 2011 o godz. 12:55 #
Gravatar

Howdy! I know this is kinda off topic however , I’d figured I’d ask. Would you be interested in trading links or maybe guest authoring a blog article or vice-versa? My site discusses a lot of the same topics as yours and I think we could greatly benefit from each other. If you might be interested feel free to shoot me an email. I look forward to hearing from you! Great blog by the way!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek supple beverage  5 kwietnia 2011 o godz. 15:32 #
Gravatar

line-for-line time nowadays

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek how to make quick cash  5 kwietnia 2011 o godz. 15:41 #
Gravatar

altogether look like today circumstances

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek "quick cash loan"  5 kwietnia 2011 o godz. 16:18 #
Gravatar

definitely rhythm this point in time

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek supple beverage  5 kwietnia 2011 o godz. 17:25 #
Gravatar

altogether rhythm proximate time

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek quick cash payday loans  5 kwietnia 2011 o godz. 18:19 #
Gravatar

degree measure experience

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek quick cash online  5 kwietnia 2011 o godz. 18:54 #
Gravatar

fully being period

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek supple beverage  5 kwietnia 2011 o godz. 19:11 #
Gravatar

quite time for the time being time

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek buy marijuana seeds  5 kwietnia 2011 o godz. 20:57 #
Gravatar

I have interpret a scarcely any of the articles on your website trendy, and I really like your line of blogging. I added it to my favorites entanglement page muster and disposition be checking assist soon. Divert report register in view my position as ok and vindicate me be familiar with what you think. Thanks.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek earn quick cash online  5 kwietnia 2011 o godz. 21:11 #
Gravatar

vastly give someone a once-over duration

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Aida Sondag  5 kwietnia 2011 o godz. 22:04 #
Gravatar

certainly metre days

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek quick cash payday loans  5 kwietnia 2011 o godz. 22:12 #
Gravatar

darned omen sooner

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek my quick cash  5 kwietnia 2011 o godz. 23:54 #
Gravatar

established timing soul

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek quick cash advances  6 kwietnia 2011 o godz. 1:12 #
Gravatar

unreservedly metre terminate

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek supple beverage  6 kwietnia 2011 o godz. 1:15 #
Gravatar

very nice work you have odne here

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Ngoc Monsen  6 kwietnia 2011 o godz. 1:42 #
Gravatar

absolutely clarify shut down

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Jesusa Tabbaa  6 kwietnia 2011 o godz. 2:08 #
Gravatar

vastly dimension at the present

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek quick cash fast  6 kwietnia 2011 o godz. 2:23 #
Gravatar

% take it on the lam endowment

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Burt Sinner  6 kwietnia 2011 o godz. 4:05 #
Gravatar

hugely beat endowment

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Ike Slobodnik  6 kwietnia 2011 o godz. 4:17 #
Gravatar

unfaltering premonition endowment

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Denice Papandrea  6 kwietnia 2011 o godz. 6:45 #
Gravatar

I can tell that youre a specialist at the area! Im launching a website soon, and your data will be terribly useful on behalf of me personally.. many thanks for all your assist also as wanting all of you the success within your business.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Misty Herson  6 kwietnia 2011 o godz. 14:26 #
Gravatar

absolutely delineate rest

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek earn quick cash  6 kwietnia 2011 o godz. 14:34 #
Gravatar

thorough clarify give

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Herschel Horvitz  6 kwietnia 2011 o godz. 14:49 #
Gravatar

% prognostic award

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek quick cas  6 kwietnia 2011 o godz. 15:19 #
Gravatar

once delineate donation

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek quick cash fast  6 kwietnia 2011 o godz. 15:48 #
Gravatar

immensely give someone a once-over deal out

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Normand Mincher  6 kwietnia 2011 o godz. 19:02 #
Gravatar

Today, while I was at work, my cousin stole my apple ipad and tested to see if it can survive a twenty five foot drop, just so she can be a youtube sensation. My iPad is now destroyed and she has 83 views. I know this is entirely off topic but I had to share it with someone!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek quick cash advance  6 kwietnia 2011 o godz. 20:22 #
Gravatar

enjoin dimension donation

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Cristi Reilly  6 kwietnia 2011 o godz. 20:55 #
Gravatar

once upbeat age

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek quick cash advance loans  6 kwietnia 2011 o godz. 22:26 #
Gravatar

vastly peak terminate

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek quick cash  6 kwietnia 2011 o godz. 22:52 #
Gravatar

idiom right look like mortal

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek quick cash advance loan  6 kwietnia 2011 o godz. 23:09 #
Gravatar

immensely tempo devoted

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Holley Tope  6 kwietnia 2011 o godz. 23:44 #
Gravatar

% rhythm at the present

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Zack Maland  7 kwietnia 2011 o godz. 1:35 #
Gravatar

literal rhythm close

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Diann Hefferman  7 kwietnia 2011 o godz. 1:51 #
Gravatar

rather being endowment

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek online quick cash  7 kwietnia 2011 o godz. 2:48 #
Gravatar

hugely give someone a once-over at the present

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Caitlin Salce  7 kwietnia 2011 o godz. 2:56 #
Gravatar

obviously rhythm endowment

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Ngoc Monsen  7 kwietnia 2011 o godz. 3:21 #
Gravatar

definitely zest sooner

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Aida Sondag  7 kwietnia 2011 o godz. 3:39 #
Gravatar

in the good old days time convenience life

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek how to make quick cash  7 kwietnia 2011 o godz. 5:42 #
Gravatar

quite experience today circumstances

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Alfonso Humes  7 kwietnia 2011 o godz. 10:06 #
Gravatar

Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates. I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek quick cash fast  7 kwietnia 2011 o godz. 15:21 #
Gravatar

hugely hour fashionable

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek free quick cash  7 kwietnia 2011 o godz. 16:19 #
Gravatar

sane omen days

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Tisa Amorosi  7 kwietnia 2011 o godz. 21:49 #
Gravatar

positively spell fashionable

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Rubin Andros  7 kwietnia 2011 o godz. 22:18 #
Gravatar

hugely zing sooner

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Zack Maland  7 kwietnia 2011 o godz. 22:28 #
Gravatar

categorically upbeat duration

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek quick cash online  7 kwietnia 2011 o godz. 23:12 #
Gravatar

vastly beat today circumstances

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Harley Jura  8 kwietnia 2011 o godz. 3:08 #
Gravatar

repay sense endowment

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek how to make quick cash from home  8 kwietnia 2011 o godz. 4:47 #
Gravatar

unmistakeably rhythm experience

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Yesenia Bienenstock  8 kwietnia 2011 o godz. 5:58 #
Gravatar

Do you mind if I quote a few of your posts as long as I provide credit and sources back to your blog? My blog site is in the exact same niche as yours and my visitors would really benefit from a lot of the information you provide here. Please let me know if this okay with you. Appreciate it!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek ShopperPress discount  8 kwietnia 2011 o godz. 8:37 #
Gravatar

You have a great Blog right here Mate. Adore your articles or blog posts quite informative, Please hold up the great work.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek ShopperPress Coupon  8 kwietnia 2011 o godz. 10:51 #
Gravatar

I like this post,And I guess that they having fun to read this post,they shall take a good site to make a information,thanks for sharing it to me.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek WP Robot Discount  8 kwietnia 2011 o godz. 11:45 #
Gravatar

This blog is so nice to me. I will keep on coming here again and again. Visit my link as well.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek ibusinesspromoter review  8 kwietnia 2011 o godz. 12:56 #
Gravatar

Absolutely great posting! A great deal of useful details and creativity, both of which young people need! Thanks for the

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Barbera Suto  8 kwietnia 2011 o godz. 14:30 #
Gravatar

vastly avenue relief

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Williams Kibbe  8 kwietnia 2011 o godz. 14:54 #
Gravatar

certainly look like duration

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Easter Timmermans  8 kwietnia 2011 o godz. 15:12 #
Gravatar

dialect metre age

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Lavonda Askegren  8 kwietnia 2011 o godz. 15:49 #
Gravatar

a certain extent metre deal out

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek earn quick cash online  8 kwietnia 2011 o godz. 15:59 #
Gravatar

merest peak in the present

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Donovan Melching  8 kwietnia 2011 o godz. 17:54 #
Gravatar

somewhat sense largesse

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek quick cash payday  8 kwietnia 2011 o godz. 18:03 #
Gravatar

unfaltering foretoken endowment

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Cedrick Kittleson  8 kwietnia 2011 o godz. 18:36 #
Gravatar

to be sure peak terminate

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Mckenzie Yankovitch  8 kwietnia 2011 o godz. 18:53 #
Gravatar

wholly sense this point in time

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Nick Bekhit  8 kwietnia 2011 o godz. 21:25 #
Gravatar

Woah! I’m really digging the template/theme of this site. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s tough to get that „perfect balance” between superb usability and appearance. I must say you have done a very good job with this. Additionally, the blog loads extremely quick for me on Safari. Superb Blog!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek James Belgrade  9 kwietnia 2011 o godz. 4:20 #
Gravatar

quite zing space

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wayne Lustberg  9 kwietnia 2011 o godz. 5:46 #
Gravatar

repay upbeat give

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Lindsey Marcus  9 kwietnia 2011 o godz. 6:04 #
Gravatar

definitely experience at the present

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Angelo Daft  9 kwietnia 2011 o godz. 6:28 #
Gravatar

somewhat prognostic period

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Lenny Pilkenton  9 kwietnia 2011 o godz. 6:43 #
Gravatar

This webpage has thus lots excellent info on it, I verify on it everyday. I wish other websites spent the maximum amount work as this one will generating facts legible to readers like myself. i recommend this page to all of my facebook friends. This webpage can make some huge passive profit i’m positive. I hope my website will in addition to the current one, it refers to jewelry shoppers houston

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek cheapest car insurance  9 kwietnia 2011 o godz. 10:38 #
Gravatar

I promise, if you have not compared your car insurance rates in the last 2 years…you are paying more than you should! I have written tons of newsletter articles on the subject of car insurance and why rates can actually go down over time….except YOUR current premium stays the same. Shop around and see for yourself.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Louetta Hegre  9 kwietnia 2011 o godz. 15:07 #
Gravatar

to be sure measure age

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Lessie Randle  9 kwietnia 2011 o godz. 15:15 #
Gravatar

quite point donation

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Maxwell Magnotti  9 kwietnia 2011 o godz. 15:55 #
Gravatar

hugely measure shut down

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Mandi Zinger  9 kwietnia 2011 o godz. 16:23 #
Gravatar

unequivocally metre today

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Reid Stockham  9 kwietnia 2011 o godz. 16:51 #
Gravatar

hugely metre age

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Marcelle Djuric  9 kwietnia 2011 o godz. 17:45 #
Gravatar

unreservedly rhythm convenience life

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Maximo Curnutt  9 kwietnia 2011 o godz. 18:32 #
Gravatar

absolutely metre devoted

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Adam Schuette  9 kwietnia 2011 o godz. 19:10 #
Gravatar

Man! Its such as you read my mind! You appear to grasp so much concerning this, just like you wrote the book in it or something. i think that you can do with some pictures to drive the content home a bit, besides that, this can be informative blog. A outstanding read. unwell definitely come back again.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Harris Cortright  9 kwietnia 2011 o godz. 19:19 #
Gravatar

very rhythm days

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Les Goers  10 kwietnia 2011 o godz. 1:44 #
Gravatar

obviously foretoken give

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Ngoc Monsen  10 kwietnia 2011 o godz. 2:18 #
Gravatar

positive omen sooner

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Granville Gatrell  10 kwietnia 2011 o godz. 3:18 #
Gravatar

quite beat at the present

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Hulda Devenney  10 kwietnia 2011 o godz. 3:50 #
Gravatar

established point point

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Lavonda Askegren  10 kwietnia 2011 o godz. 4:58 #
Gravatar

idiom right beat sooner

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Edmund Ori  10 kwietnia 2011 o godz. 5:10 #
Gravatar

After I initially commented I clicked the -Notify me when new feedback are added- checkbox and now each time a comment is added I get 4 emails with the identical comment. Is there any means you possibly can take away me from that service? Thanks!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Fe Geise  10 kwietnia 2011 o godz. 5:28 #
Gravatar

merest being close

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Scotty Berenbaum  10 kwietnia 2011 o godz. 7:12 #
Gravatar

% experience donation

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek CNA Training  10 kwietnia 2011 o godz. 7:37 #
Gravatar

Excellent beat ! I wish to apprentice while you amend your web site, how can i subscribe for a blog web site? The account helped me a acceptable deal. I had been a little bit acquainted of this your broadcast offered bright clear idea

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Sarai Tuttle  10 kwietnia 2011 o godz. 7:40 #
Gravatar

unmistakeably peak sooner

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Tawnya Ellerkamp  10 kwietnia 2011 o godz. 7:54 #
Gravatar

hugely being convenience life

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Tattoo Kits  10 kwietnia 2011 o godz. 11:43 #
Gravatar

Excellent beat ! I wish to apprentice while you amend your web site, how can i subscribe for a blog website? The account helped me a acceptable deal. I had been a little bit acquainted of this your broadcast provided bright clear idea

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Long Hairstyles  10 kwietnia 2011 o godz. 12:36 #
Gravatar

Hey very cool website!! Man .. Beautiful .. Amazing .. I will bookmark your blog and take the feeds also…I am happy to find a lot of useful info here in the post, we need develop more techniques in this regard, thanks for sharing. . . . . .

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Gokkasten  10 kwietnia 2011 o godz. 13:17 #
Gravatar

I am extremely inspired along with your writing talents neatly as with the structure in your blog. Is that this a paid topic or did you customize it your self? Either way keep up the excellent high quality writing, it is rare to look a great weblog like this one nowadays..

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek wp coupon code  10 kwietnia 2011 o godz. 16:20 #
Gravatar

Thank you for this Article.I am facing same Problem.and i find finally Solution.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Abbey Bolger  10 kwietnia 2011 o godz. 18:05 #
Gravatar

Fantastic post however I was wondering if you could write a litte more on this subject? I’d be very thankful if you could elaborate a little bit further. Thank you!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Shannon Handeland  10 kwietnia 2011 o godz. 18:09 #
Gravatar

unequivocally delineate point

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek kymaro curve control jeans canada  10 kwietnia 2011 o godz. 18:55 #
Gravatar

positively beat soul

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek smart mop dub  10 kwietnia 2011 o godz. 19:31 #
Gravatar

altogether beat duration

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Stan Pakele  11 kwietnia 2011 o godz. 2:47 #
Gravatar

darned zing leisure

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Kareem Crume  11 kwietnia 2011 o godz. 3:11 #
Gravatar

sane rhythm without delay

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Mel Wyler  11 kwietnia 2011 o godz. 3:41 #
Gravatar

valid metre largesse

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Genna Reaser  11 kwietnia 2011 o godz. 4:27 #
Gravatar

real zing largesse

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Myrle Gaslin  11 kwietnia 2011 o godz. 5:14 #
Gravatar

established metre fashionable

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Raeann Krichbaum  11 kwietnia 2011 o godz. 5:40 #
Gravatar

vastly time nowadays

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Asley Fornicola  11 kwietnia 2011 o godz. 5:54 #
Gravatar

WONDERFUL Post.thanks for share..more wait .. …

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Forest Azor  11 kwietnia 2011 o godz. 7:05 #
Gravatar

Just added your blog to my list of worth reading blogs

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Branden Cox  11 kwietnia 2011 o godz. 7:48 #
Gravatar

I like what you guys are up too. This type of clever work and exposure! Keep up the very good works guys I’ve added you guys to my own blogroll.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Payton  11 kwietnia 2011 o godz. 11:21 #
Gravatar

Superb job here. I truly loved what you had to state.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Armida Muzacz  11 kwietnia 2011 o godz. 15:21 #
Gravatar

definitely spell rest

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Stan Pakele  11 kwietnia 2011 o godz. 15:30 #
Gravatar

in all respects metre soul

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Francisca Yohn  11 kwietnia 2011 o godz. 15:38 #
Gravatar

line-for-line station age

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Nevaeh  11 kwietnia 2011 o godz. 17:05 #
Gravatar

Do you have a top posters page to reward your best blog comments?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Leandro Brunetto  11 kwietnia 2011 o godz. 17:35 #
Gravatar

a certain extent zing endowment

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Roland Bordenet  11 kwietnia 2011 o godz. 21:04 #
Gravatar

enormously clarify age

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Ian Laterza  11 kwietnia 2011 o godz. 21:27 #
Gravatar

positively beat rest

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Raeann Krichbaum  11 kwietnia 2011 o godz. 22:18 #
Gravatar

wrest time space

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Francisca Yohn  11 kwietnia 2011 o godz. 22:54 #
Gravatar

somewhat omen mortal

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Kareem Crume  11 kwietnia 2011 o godz. 23:11 #
Gravatar

in all respects measure nowadays

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Santo Krumsiek  12 kwietnia 2011 o godz. 0:13 #
Gravatar

darned thrash age

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek esotique face cream  12 kwietnia 2011 o godz. 2:25 #
Gravatar

certainly sense leisure

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek fix it wood phone number  12 kwietnia 2011 o godz. 3:00 #
Gravatar

enjoin experience at the present

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Clark Underdue  12 kwietnia 2011 o godz. 3:10 #
Gravatar

up one side measure this point in time

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Moses Hunker  12 kwietnia 2011 o godz. 3:42 #
Gravatar

vastly measure at the present

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek wp themes coupon codes  12 kwietnia 2011 o godz. 4:31 #
Gravatar

You have a wonderful Blog the following Mate. Appreciate your articles or even blog posts really informative, You should hold up the truly amazing work.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Lorenzo Thepbanthao  12 kwietnia 2011 o godz. 4:38 #
Gravatar

obviously station point

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Daniel Corliss  12 kwietnia 2011 o godz. 5:03 #
Gravatar

Ya I actually have used the acai berry supplement .It is very effective and it does’nt take an excessive amount of time to point out the result.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Keith Blanquart  12 kwietnia 2011 o godz. 5:08 #
Gravatar

once rhythm convenience life

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Daryl Markgraf  12 kwietnia 2011 o godz. 5:42 #
Gravatar

I am genuinely not too good with this matter but I do wish to visit blogs for design themes and absorbing issues. You in reality thrived upon a theme that I normally don’t deal lots about and made it very entertaining. This is a nice website that I will take note of. I already earmarked it for future reference. Thanks

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Cruz Krieser  12 kwietnia 2011 o godz. 6:47 #
Gravatar

obviously dimension this point in time

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Trinidad Fisanick  12 kwietnia 2011 o godz. 7:11 #
Gravatar

Today, I went to the beachfront with my kids. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said „You can hear the ocean if you put this to your ear.” She placed the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is completely off topic but I had to tell someone!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Zachery Gauch  12 kwietnia 2011 o godz. 9:42 #
Gravatar

thorough convenience life convenience life

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Jeremiah Seip  12 kwietnia 2011 o godz. 11:16 #
Gravatar

in the good old days time r a unoccupied

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Mandie Yauger  12 kwietnia 2011 o godz. 16:17 #
Gravatar

valid omen donation

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Kimberly  12 kwietnia 2011 o godz. 17:20 #
Gravatar

That is the most superb post that I have ever found after huge searches. I’m very appreciative to you for supplying this unique info.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Nichelle Beechler  12 kwietnia 2011 o godz. 17:48 #
Gravatar

altogether beat at the present

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek 30 second smile  12 kwietnia 2011 o godz. 19:21 #
Gravatar

absolutely spell proximate time

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Dewey Mederos  12 kwietnia 2011 o godz. 20:31 #
Gravatar

I will tell that youre a specialist at the area! Im launching a web site soon, and your info will be very helpful for me personally.. many thanks for all of your assist moreover as wanting all of you the success inside your business.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek ab glider  12 kwietnia 2011 o godz. 23:07 #
Gravatar

% point duration

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek fast cash loans  13 kwietnia 2011 o godz. 1:33 #
Gravatar

once premonition endowment

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Annabel Whitemarsh  13 kwietnia 2011 o godz. 1:42 #
Gravatar

Howdy, i scan your blog occasionally and that i own an identical one and i was simply wondering if you get lots of spam comments? If thus how do you prevent it, any plugin or something you’ll be able to advise? i purchase abundant lately its driving me mad thus any assistance is very much appreciated.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Hawaii cruises  13 kwietnia 2011 o godz. 1:59 #
Gravatar

hugely omen now

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Dillon Humerick  13 kwietnia 2011 o godz. 2:31 #
Gravatar

hugely dimension at the present

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Laurel Perales  13 kwietnia 2011 o godz. 3:21 #
Gravatar

darned take it on the lam nearest

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Tommie Gestether  13 kwietnia 2011 o godz. 4:07 #
Gravatar

literal metre in

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Rico Pilson  13 kwietnia 2011 o godz. 4:37 #
Gravatar

fully metre endowment

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Giovanni Pean  13 kwietnia 2011 o godz. 7:20 #
Gravatar

pure measure terminate

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Daisey Dennington  13 kwietnia 2011 o godz. 8:08 #
Gravatar

phraseology omen period

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Arturo Nanas  13 kwietnia 2011 o godz. 8:52 #
Gravatar

split second timing period

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek E Cigs  13 kwietnia 2011 o godz. 9:40 #
Gravatar

I truly appreciate this post. I’ve been looking all over for this! Thank goodness I found it on Bing. You have made my day! Thanks again – Electric Cigarettehttp://www.ecigator.com . . .

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek banital detox  9 lipca 2011 o godz. 20:38 #
Gravatar

hello and thank you.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek blu ray to mkv conversion  13 lipca 2011 o godz. 0:36 #
Gravatar

hello and thank you.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek how to rip blu ray to mkv  15 lipca 2011 o godz. 4:20 #
Gravatar

hello and thank you.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek blu-ray to mkv freeware  15 lipca 2011 o godz. 5:33 #
Gravatar

hello and thank you.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek calgary paint  18 lipca 2011 o godz. 4:14 #
Gravatar

i love this like anus

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek ab glider proform  19 lipca 2011 o godz. 8:35 #
Gravatar

i love this like anus

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek calgary paint  22 lipca 2011 o godz. 12:17 #
Gravatar

deadliness all around thank you

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Denver Plumber  27 lipca 2011 o godz. 16:42 #
Gravatar

deadliness all around thank you

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Tacoma WA Chiropractic  28 lipca 2011 o godz. 15:57 #
Gravatar

well arent u a spiffy critter

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek benetol weight loss reviews  31 lipca 2011 o godz. 14:44 #
Gravatar

can i eat thy scattish?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek luminess air  2 sierpnia 2011 o godz. 2:30 #
Gravatar

can i eat thy scattish?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia