Kategorie:
29

Jest Moonlight czyli Silverlight dla Linuksa i Maka

“Wersję 1.0 beta oprogramowania Moonlight udostępniły projekt Moonlight i firma Novell. Oprogramowanie to jest linuksową implementacją technologii Silverlight, która została stworzona przez Microsoft aby konkurować z wszechobecną technologią Flash.”

Moonlight rozpowszechniany jest w postaci rozszerzenia przeglądarki Firefox, która powinna współpracować z trzecią wersją przeglądarki w większości dystrybucji Linuksa. Rozwiązanie zostało przetestowane na platformach SUSE Linux Enterprise Desktop 10, openSUSE 11.0, Ubuntu 8.04 i Fedora Core 9.

Więcej informacji: http://di.com.pl/news/24780,1,0,Jest_Moo...nuksa.html

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

61 komentarzy

zwiń wątek megaloman  3 December 2008 o godz. 19:03 #
Gravatar

gdy moonlight 1.0 zacznie obsługiwać wszystkie rozszerzenia wprowadzone przez silverlight 2.0, microsoft wyda silverlight 3.0… wszystkie strony będą w najnowszej, super fajnej wersji silverlight 3.0, więc użytkownicy linuksa i tak nic nie zobaczą, bo i po co?

jedyne co z tego dobrego przyszło, to oddech konkurencji, który spowodował, iż Adobe wzięło się do roboty (by utrzymać udział w rynku).

nadal jednak nie podoba mi się to, że microsoft kolejny raz wykorzystuje społeczność – jako twórca technologii powinien sam napisać kod dla linuksa – tak jak to robi Adobe i wiele innych firm. kto jak kto, ale microsoft to firma, która na brak kasy nie narzeka, więc zamiast żerować na nainwości developerów tworzących open source, powinna zatrudnić pracowników, którzy by wydali wersje dla linuksa równolegle z nowymi wersjami na windows.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Budyń  3 December 2008 o godz. 19:46 #
Gravatar

Jasne. A kto zaadoptuje możliwości nowej wersji szybciej – deweloperzy czy istotna liczba autorów / właścicieli witryn wykorzystujacych technologię…?

zwiń wątek stek  3 December 2008 o godz. 21:35 #
Gravatar

Adoptuje się dzieci. Technologie można zaadaptować.

 
zwiń wątek megaloman  3 December 2008 o godz. 22:17 #
Gravatar

powinien to zrobić microsoft, a nie developerzy open source. Adobe nie ma problemów z wydawaniem flasha dla różnych platform w tym samym momencie – microsoft ma większe środki / możliwości, więc stać ich na to. Tworzenie różnych implementacji nowego-pseudo standardu nie jest dobre – komukolwiek udało się cokolwiek obejrzeć za pomocą wtyczki moonlight pod linuksem? mnie się nie udało, za to wtyczce udawało się skutecznie zawieszać firefoksa.

zwiń wątek Budyń  4 December 2008 o godz. 1:12 #
Gravatar

Ale PO CO M$ ma coś wydawać na inne platformy ? Tam, gdzie ich technologie znajdują zstosowania platforma jest jedna – ich.

Tak szczerze, to ilu ludzi korzystających na desktopie z Linuksa (ułamek procenta ogólnego populacji) będzie potrzebowało Silverlighta ? Ano, ułamek procenta z ułamka procenta… lepiej kasę zainwetsować Windows Server, nowego Office'a czy Xbox'a….

BTW: DHCP to rozumiem wg. ciebie też pseudostandard …?

 
zwiń wątek wilq  4 December 2008 o godz. 9:32 #
Gravatar

dokładnie to robią to pracownicy novela oraz developerzy mono częściowo przez nowela sponsorowani oraz programiści Microsoft oddelegowani do projektu na podstawie stosownych umów…

problem polega na tym ze tak dokładnie nie jest to port silverlighta na systemy gnu/linux ale interpreter (mówiąć zupełnie nie technicznie) coś analogicznego do wine… co gorsza opiera się na mono które jest technologią mocno krytykowaną nie tylko przez purystów foss ale wiele środowisk developerskich i biznesowych związanych z otwartym oprogramowaniem…

 
zwiń wątek j23tom  4 December 2008 o godz. 13:20 #
Gravatar

Nie wiem co masz myśli pisząc interpreter, ale jeśli dobrze rozumiem to nie masz racji. Odświetlanie grafiki w Moonlight napisane jest w C++ (chyba nawet korzystają z CAIRO), więc teoretycznie może to być tak samo szybkie jak oryginalna wtyczka od Billa.

Sam runtime wykorzystuje przycięte Mono, ale z wydajnością nie jest źle, choć póki co Moonlight jest wolniejszy od oryginalnego Silverlight.

 
zwiń wątek vampire  4 December 2008 o godz. 16:06 #
Gravatar

Budyń: Co ma wspolnego RFC 2131 (specyfikacja DHCP) z Silverlight ?

 
zwiń wątek Budyń  4 December 2008 o godz. 19:36 #
Gravatar

@vampire

A poszukaj. DOBRZE :D

 
 
 
zwiń wątek barteqx  3 December 2008 o godz. 20:05 #
Gravatar

Czy normalna firma będzie wspomagac swoją konkurencję? Myślcie logicznie, Moonlight to jest tylko dla pijaru, zeby pokazać jaki to MS dobry jest…

zwiń wątek megaloman  3 December 2008 o godz. 22:23 #
Gravatar

Microsoft ma w nosie konkurencję – przykład – wchodząc na stronę microsoftu przeglądarką firefox dostaję informacje, iż powinienem zainstalować silverlight – jeśli firma ta chce na mnie wywrzeć dobre wrażenie, powinna stronę przygotować tak, by ona u mnie działała out of the box. Idąc dalej – klikam “zainstaluj silverlight” i co widzę? “Microsoft Silverlight may not be supported on your computer's hardware or operating system.” – czyli microsoft ma w nosie inne platformy – dla nich interoperacyjność oznacza łączenie w sieć Windows XP z Windowsem Vista, a ich marketing jest skierowany do użytkowników wcześniejszych wersji (98, Me, 2000, XP) – użytkownicy innych systemów raczej do Windows już nie wrócą z własnej woli.

zwiń wątek vries  4 December 2008 o godz. 0:13 #
Gravatar

Uwierz mi, wracałem z linuksa na win parę razy nim osiadłem na stałe i znam osoby, które poużywały linuksa i się znudziły, wróciły do win. Linux nie jest (jeszcze) dla każdego.

 
zwiń wątek xd  4 December 2008 o godz. 1:37 #
Gravatar

Pierdoły gadasz. Może i jest kilka takich osób. Ale to 0,0000001% wszystkich użytkowników Linuksa.

A piszesz to tak, jakby to był masowy trend w odchodzeniu od Linuksa na rzecz windowsa.

Z mojego doświadczenia wiem, że każdy kto poznał Linuksa i nauczył się go używać leje na microsoft i nie używałby windowsa nawet, gdyby mu za to płacili.

 
zwiń wątek spawn666  4 December 2008 o godz. 9:10 #
Gravatar

Jak już się OT zrobiło – fakt faktem że osoby które zaznajomiły się z linuxem (niezależnie czy to zwykłu ZU który został przyuczony czy ktoś kto zna się na rzeczy) niechętnie wracają do Window$a – prędzej jak odchodzą od linuxa to w stronę Maca. Wiem sam po sobie – im dłużej używam linuxa tym więcej niedogodności widzę w window$ie. To się nazywa zmiana punktu widzenia :P

 
zwiń wątek vries  4 December 2008 o godz. 19:31 #
Gravatar

@xd: To jest masowy trend, ale wśród nowych użytkowników (którzy korzystali z systemu nie więcej niż 2 miesiące). Oczywiście nie odchodzą wszyscy… Reszta raczej przy linuksie zostaje (ewentualnie zmienia dystrybucje) i w tej grupie to faktycznie przechodzący na win są ułamkiem procenta.

Inna sprawa, ze mój windows xp jest dość mocno stweakowany (no i mam sprzęt, na którym działa szybko). Dlatego, gdy odchodziłem miał dość przyzwoitą użyteczność (i widzę, że nadal ma, kiedy wracam do niego okazjonalnie, gdy potrzebuję OCR'a).

 
 
zwiń wątek Budyń  4 December 2008 o godz. 1:06 #
Gravatar

Konkurencja to jest flash. W interesie MS jest rozpowszechnienie Silverlight tam gdzie się da – im więcej osób będzie mogło oglądać takie serwisy tym lepiej.

Tyle że inwestowanie w port na "system operacyjny" który na desktopach nie istnieje, a na tych gdzie mimo wszystko jest, nie będzie i tak stosowany nie ma żadnego sensu. Ponieważ ma to sens, pomagają, ale nie robią całej roboty – bo i po co ?

zwiń wątek xd  4 December 2008 o godz. 1:42 #
Gravatar

Adobe też bez sensu wydaje Flasha na Linuksa, nie?

I bez sensu robią wersję 64-bitową Flasha w pierwszej kolejności na Linuksa, "bo jest największe zapotrzebowanie" na tę wersję (cytat z Adobe).

Nie wiem skąd tacy ciemni ludzie jak ty się biorą :|

A jeśli to tylko wina twojej niewiedzy, to łaskawie nie wypowiadaj się tonem wszechwiedzącego znawcy.

 
zwiń wątek michallo  4 December 2008 o godz. 12:33 #
Gravatar

Co do flasha to wydaje mi się, że wydają 64 bit najpierw na linuksa, żeby sobie potestować na użytkownikach tego systemu. Jak się sprawdzi i będzie jakoś chodził to pewnie dopiero wtedy zaczną pisać pod windowsa. Zresztą czy pod windowsa 64bit jest zapotrzebowanie na 64bit flasha?

 
zwiń wątek xd  4 December 2008 o godz. 17:02 #
Gravatar

No dobrze.

Ale Adobe wyraziło się jasno: "Jest zapotrzebowanie na 64-bitowego Flasha dla Linuksa".

Licząc optymistycznie z 64-bitowych maszyn korzysta może połowa linuksowych desktopów. Czyli (wg statystyk, które pewnie grubo się mylą) 0.5*1% = 0.5% użytkowników.

To coś się nie zgadza – ze statystyk wynika, że zapotrzebowanie jest żadne, a Adobe mówi co innego.

A jeśli jednak założymy, że to zapotrzebowanie jest, to słusznie wiesza się psy na microsoftcie za nie wspieranie innych platform.

Wniosek: albo Adobe się myli, albo microsoft olewa użytkowników i tworzy platformę dyskryminującą część rynku.

 
zwiń wątek trasz  4 December 2008 o godz. 19:44 #
Gravatar

@michallo: Pod Windows nie ma takiego zapotrzebowania, bo zgodnosc z aplikacjami 32bit dziala "nieco" lepiej.

@xd: Mysle, ze Adobe'owi zwyczajnie nie robi roznicy, czy skompiluja to dla jednej platformy, czy dla dwoch. Problemy beda takie same.

 
 
 
zwiń wątek Tor  3 December 2008 o godz. 20:40 #
Gravatar

wykorzystuje społeczność? Nawet w newsie masz, że tworzy to Novell (chyba, że nie wiem o czymś).

zwiń wątek megaloman  3 December 2008 o godz. 22:15 #
Gravatar

ok, Novell to wspiera, tylko czemu Novell wydaje na to pieniądze, a nie Microsoft?? chociaż z drugiej strony patrząc można uznać, iż Microsoft zapłacił Novellowi za to.

Nie chcę tu wyjść na obrońcę flasha i Adobe – jednak Adobe samo wydaje wersje na różne systemy (a jednak się da!) i nie prosi nikogo wykonanie tego. Jeśli silnik flasha jest ten sam na różnych platformach, czemu Silverlight nie jest tak napisany, by również silnik był ten sam na różnych platformach? skoro nie jest, to może to jest właśnie jesten z przykładów na to, iż Silverlight nie jest dobrą technologią, której nie powinno się wspierać, a która jest forsowana przez Microsoft tylko dlatego, że ktoś w m$ miał takie widzimisię.

zwiń wątek Budyń  4 December 2008 o godz. 1:08 #
Gravatar

A kto Ci powiedział że nie jest ? I nawet jeśli tak jest, to dlaczego oznaczałoby to bycie "niedobrą technologią" ? Że niby brak portu na Linuksa oznacza, że – bo ja wiem – filmy pod Windą się będą przycinać ?

 
zwiń wątek sprae  4 December 2008 o godz. 9:06 #
Gravatar

Novell to wspiera, gdyż wydaje swoją platformę mono. Dzięki niej może trafić do odbiorców zaznajomionych/uzależnionych od .NET. Wydanie odpowiednika silverlight to pieczęć, że ich system jest zgodny i nie odbiega zbytnio od tego co robi Ms.

Dla nas ma to tę zaletę, iż jeśli kiedyś będziemy potrzebowali zobaczyć jakieś dane – choćby ofertę firmy, która ma tak skonstruowaną stronę i jest dla nas ważna – podziękujemy Novellowi.

Wiele firm w Polsce mocno wspiera ASP, czy tego chcemy czy nie. Zapewne gdy stanie się to optymalne, firmy owe użyją i silverlight.

 
zwiń wątek trasz  4 December 2008 o godz. 19:47 #
Gravatar

@sprae: Mala poprawka – nie tyle "moze trafic do odbiorcow z .NET", ile "bardzo chcialby do nich trafic". Na razie sugestia przestawienia serwerow serwujacych ASP z Windows na Linuksa napotyka na dosyc podobne reakcje – gdzies pomiedzy zaskoczeniem a rozbawieniem, zaleznie od tego, czy osoba, ktorej to sugerujemy, Mono nigdy nie widziala (zaskoczenie), czy widziala (rozbawienie).

 
zwiń wątek j23tom  5 December 2008 o godz. 8:53 #
Gravatar

Prawda jest taka ze monowcy IMHO popelnili strategiczny błąd nie stawiając mocno na asp.net. Kto wie czy nie byłoby to lepsze dla popularyzacji mono. z drugiej strony trzeba przyznać ze poszliby wtedy bardziej na nożne z Billem. Tak czy tak ja osobicie kibicuje temu co robi Miguel De Icaza i jego zespól.

 
 
 
zwiń wątek Jakub Klawiter  4 December 2008 o godz. 11:46 #
Gravatar

[quote]

nadal jednak nie podoba mi się to, że microsoft kolejny raz wykorzystuje społeczność – jako twórca technologii powinien sam napisać kod dla linuksa – tak jak to robi Adobe i wiele innych firm. kto jak kto, ale microsoft to firma, która na brak kasy nie narzeka, więc zamiast żerować na nainwości developerów tworzących open source, powinna zatrudnić pracowników, którzy by wydali wersje dla linuksa równolegle z nowymi wersjami na windows.

[/quote]

A jaki interes ma Microsoft w tym, żeby pisać cokolwiek na inne systemy? OK też bym chciał, ale to nie zmienia faktu, że nie ma żadnego powodu aby MS to robił, za to ejst wiele powodów aby nie robił.

To, że byłoby fajnie gdyby MS grał uczciwie to nei znaczy, że miałby też strzelać gole do własnej bramki.

zwiń wątek Jakub Klawiter  4 December 2008 o godz. 11:46 #
Gravatar

ups … znaczy, że wydawało mi się tylko, że tak się dodaje cytaty :/

 
 
 
zwiń wątek mby7930  3 December 2008 o godz. 20:11 #
Gravatar

Cieszę się, że wsparcie dla Linuksa wzrasta i czekam na jutrzejsze wydanie JavaFX 1.0.

Biorąc pod uwagę, że poziom "penetracji rynku" przez instalacje Flasha i Javy są podobne (i bardzo wysokie rzędu ponad 90%), to zapowiada się (miejmy nadzieję) ostra rywalizacja.

W przypadku MS można powiedzieć, że też przespał rozwój rynku RIA, wersja niby już 2.0, a stron (na szczęście) w Silverlight jest minimalna ilość.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek mby7930  4 December 2008 o godz. 21:35 #
Gravatar

I już po wydaniu JavaFX 1.0

Na razie oficjalne wersje są na Windowsa i Mac OS X.

Jest też wpis na blogu JavaFX dotyczący wsparcia dla Linuksa i Solarisa.
http://blogs.sun.com/javafx/entry/a_word_on_linux…
W skrócie SUN nie zdążył na 2008-12-04 i woli wydać pełnoprawny produkt później niż okrojoną wersję dzisiaj. Jako przycznę podano problemy ze sprzętową akceleracją grafiki i wideo.

Interesujące jest, iż w ramach wsparcia dla JavaFX powstał plugin do Inkscape'a, który umożliwia export plików SVG do postaci JavaFX.
http://silveiraneto.net/2008/11/21/inkscape-and-j…

 
 
zwiń wątek kocio  3 December 2008 o godz. 21:08 #
Gravatar

@skiter: Jest lepiej, ale jeszcze nie całkiem — dobrze, że wziąłeś w cudzysłowy to, co skopiowałeś, ale i tak przeniosłeś całą treść… To przegięcie. Do zaakceptowania jest powiedzmy akapit skopiowany (i w cudzysłowach oczywiście) w treści, ale własny — już nie skopiowany — wstęp.

Skróciłem cytat i zostawiłem wstęp, bo nie napisałeś własnego, ale naprawdę postaraj się bardziej następnym razem i daj coś od siebie, a nie obdarowuj nas jedynie tym, co napisał ktoś inny gdzie indziej.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek skiter  4 December 2008 o godz. 8:20 #
Gravatar

Kurczak :) , lvl 2, trzeba kolejny poziom zaliczyc … no ale twardo sie trenuje ;p

zwiń wątek kocio  4 December 2008 o godz. 8:57 #
Gravatar

Jeśli następnym razem napiszesz wszystko swoimi słowami, to na pewno będzie dobrze. =} To najlepszy trening, nawet jeśli styl nie jest gładki na początku (mogę pokazać moje stare niusy dla porównania =} ).

 
 
 
zwiń wątek brzzz  4 December 2008 o godz. 0:16 #
Gravatar

Moonlight rozpowszechniany jest w postaci rozszerzenia przeglądarki Firefox

Ehhh Firefox to nie jedyna przeglądarka WWW dla Linuksa….

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek xd  4 December 2008 o godz. 1:48 #
Gravatar

Kto tego w ogóle używa?

Stron nikt w tym nie stworzy, bo tylko zawęzi sobie krąg odbiorców. Dotrzeć można do maksymalnie połowy użytkowników, bo tyle używa IE. A to świadczy też o poziomie odbiorców.

Reszta używa przynajmniej innej przeglądarki, i nie pozwoli sobie na dziurawienie bezpiecznego Firefoxa czy Opery przez kulawe i pełne bugów wtyczki microsoftu. Przecież właśnie po to nie używają IE, żeby omijać błędy ms z daleka.

Na razie jakiekolwiek inwestycje w silverlighta wyszły wszystkim bokiem. I raczej tak już zostanie.

Flash był pierwszy. Ma mniejsze wymagania, bo nie używa ociężałego .net-a. I jest dostępny na wiele platform. Sliverlight wypada przy Flashu bardzo blado.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek j23tom  4 December 2008 o godz. 9:33 #
Gravatar

1. Wg używalny jest dopiero Silverlight 2 (Wersja alfa na Linuksa dostępna będzie w marcu 2009).

2. IMHO Silvelight 2 ma więcej zalet od flasha.

a) kontrolki

b) możliwość całkowitego oddzielenia warstwy prezentacji od logiki aplikacji (dzięki wzorcowi: Model-View-ViewModel)

3.Tutaj porównanie + fajna dyskusja pod spodem:
http://weblogs.asp.net/jezell/archive/2007/05/03/….

4. Silverlight 2 da możliwość programistom Windows tworzyć aplikację na Linuksa.

5. konkurencja , konkurencja, konkurencja ! Niech wygra najlepsza technologia :)

zwiń wątek wilq  4 December 2008 o godz. 10:06 #
Gravatar

zgadzam sie :)

sliverlight to nie falsh tylko raczej adobe air :) niestety moonlight będzie miał funkcjonalność ala flash i nie jest pewne co dalej…

 
 
zwiń wątek trasz  4 December 2008 o godz. 19:49 #
Gravatar

@xd: Slaby FUD. Popatrz w wolnej chwili na ilosc znalezionych dziur w MSIE i Firefoksie z ostatniego roku.

zwiń wątek Jakub Klawiter  5 December 2008 o godz. 0:43 #
Gravatar

@trasz, bardzo słaby FUD spójrz sam ile z nich zostało ubitych i w jakim czasie oraz na ile de facto były groźne i tu i tu.

 
zwiń wątek mick_jaZger  5 December 2008 o godz. 11:33 #
Gravatar

losc znalezionych dziur

Porównujesz znalezione dziury w rozwiązaniach o zamkniętym i otwartym kodzie źródłowym?

Gratuluję przemyśleń ;)

No, ale w końcu jesteś specjalistą od FUD-a, czyż nie?

 
zwiń wątek http://grreen.openid  5 December 2008 o godz. 13:45 #
Gravatar

*Czernobyl*

Ilość znalezionych dziur: 1.

 
 
 
zwiń wątek boby  4 December 2008 o godz. 2:02 #
Gravatar

czy mogę prosić o przykład _popularnej_ strony używającej SilverLight?

do dziś nie trafiłem na żadną

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek brodzky  4 December 2008 o godz. 2:15 #
Gravatar

era.pl

zwiń wątek bardzo zly czlowiek  4 December 2008 o godz. 5:28 #
Gravatar

Bzdura! era.pl używa flasha.

Spodziewam się ze w "łindołs 7" zobaczymy najnowsza wersje silverlight zintegrowana z ie 8. Ciekawe tylko jakiej sztuczki użyje ms tym razem żeby zmusić tworców witryn do przesiadki na ta technologie.

 
 
zwiń wątek maciek  4 December 2008 o godz. 8:36 #
Gravatar

Microsoft.com!

 
zwiń wątek houp  4 December 2008 o godz. 9:16 #
Gravatar

Te technologie nie koniecznie muszą być używane na popularnych stronach. Ok – Microsoftowi się marzy nowy Flash, ale zapewne mają świadomość, że to może się nie udać. Za to udać się może wdrożenie Silverlighta w aplikacjach enterprise pisanych w ASP.NET i ogólnie na platformę .NET jako interfejs. Takich projektów powstaje cała masa i zapotrzebowanie na nie jest ogromne mimo, że przeciętny użytkownik domowy nigdy się z tym nie spotka.

Tak czy inaczej nie rozumiem czemu, gdy Microsoft zaczął w ogóle w jakikolwiek sposób współpracować z jakąś społecznością i robić jakieś projekty poza korporacją z udziałem ochotników (nad Mono nie pracuje tylko Novell przecież) to jest źle, bo powinni sami to sobie napisać i wydać, najlepiej na jakiejś licencji GNU, żeby każdy mógł skorzystać. Moim zdaniem zmiana sposobu myślenia z wersji "oni klonują nasze produkty wyślijmy tam FBI" na "oni reimplementują nasze technologie dajmy im dokumentacje" jest całkiem okej.

 
zwiń wątek megaloman  4 December 2008 o godz. 14:01 #
Gravatar

ryanair.com pokazuje swoją mapę descynacji przy użyciu Silverlight właśnie. może nie są popularni, ale jak ktoś potrzebuje sprawdzić, gdzie latają, łatwiej (i szybciej) to zrobić na mapie, niż na liście miast.

 
 
zwiń wątek bartz  4 December 2008 o godz. 9:43 #
Gravatar

hej,

Mysle ze tym razem chodzi nie o kase, strate czasu nad zrobieniem innej wersji, tylko o marketing. MS ma swoj produkt kory dobrze hula na ich sofcie i koniec. Wiecie .. prestiz :]

pozdr.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek bsod  4 December 2008 o godz. 12:00 #
Gravatar

A ja olewam silverlight-a mimo, że mam winde. Dopuki wszechobecny jest flash. Jak bym miał linuxa, tym bardziej bym olał moonlighta. M$ łaske robi z okrojonym odpowiednikiem własnej (mało potrzebnej) technologii…niech zrobią pełną wersje silverlight-a dla linuxa jak im na prawdę zależy na powalczeniu z adobe i ich flashem.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek dav  4 December 2008 o godz. 12:44 #
Gravatar

jeszcze tylko tego brakowalo… zeby strony WWW otwieraly sie tylko na M$ Window$ z IExploder i $ilverlight :/ Nie dopuscmy do tego!:)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek grzempek  4 December 2008 o godz. 19:19 #
Gravatar

Działa to to w ogóle komuś? Mi (nie)stety nie….Nie zebym byl zwolennikiem Silverlighta, ale wkurza mnie jak czegos nie moge otworzyć pod Linem, a ta wtyczka najwyraznej to jakas alpha

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek j23tom  5 December 2008 o godz. 10:23 #
Gravatar

Pamiętaj że ta wtyczka jest do Silverlight 1 a nie 2. Większość stron jest robiona pod wersje 2. Polecam stronę Silverlight.net tam jest sporo przykładów. Fajne jest to że, żeby tworzyć aplikacje w SL nie trzeba żadnego programu poza edytorem tekstu ! Dla niezacietrzewionych polecam wpisy Miguela:
http://tirania.org/blog/archive/2008/Dec-02.html http://tirania.org/blog/archive/2008/Dec-02-1.htm…

zwiń wątek mby7930  6 December 2008 o godz. 15:12 #
Gravatar

"Fajne jest to że, żeby tworzyć aplikacje w SL nie trzeba żadnego programu poza edytorem tekstu ! "

Jeżeli nie liczyć kompilatora, środowiska uruchomieniowego, to samo można powiedzieć chyba o każdym języku programowania, więc nie wiem, skąd to "fajnie".

zwiń wątek j23tom  6 December 2008 o godz. 19:34 #
Gravatar

No dobra prościej: chodzi to ze możesz generować tagi z kodem silverlight np z php

Łukasz przewagę nad flashem?

 
zwiń wątek j23tom  6 December 2008 o godz. 21:19 #
Gravatar

cholerny ipod i jego auto uzupełnianie słówek ;)

 
 
 
zwiń wątek Slackfan  5 December 2008 o godz. 13:59 #
Gravatar

Działa nawet samo się instaluje w FF, ale żadna to rewelacja nie jest.

 
 
zwiń wątek i0  4 December 2008 o godz. 22:46 #
Gravatar

W innych wiadomościach: pośladki microsoftu pochłonęły Miguela de Icanzę do pasa, wystają jedynie nogi! ;-)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Maciej Mrozowski  5 December 2008 o godz. 4:03 #
Gravatar

Tornvaldsa podśladki OSDL chłoną już od jakiegoś czasu ;)

 
 
zwiń wątek alchemyx  5 December 2008 o godz. 14:17 #
Gravatar

Zainstalowałem sobie tego moonlighta żeby zobaczyć jak to działa (wersja 64bit dla FF3) i niestety żadna strona z silverlight.net nie chce zadziałać, wszystkie oczekują instalacji pluginu silverlight.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek j23tom  5 December 2008 o godz. 14:43 #
Gravatar

Przeczytaj mój komentarz nieco wyżej o wersji 1 i 2.

 
zwiń wątek Slackfan  5 December 2008 o godz. 17:44 #
Gravatar

Jak zainstalowałeś to zobacz np. czy ta strona działa http://silverlight.net/learn/learnvideo.aspx?vide…
na FF3 32bit działa.

 
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia