Artykuł partnera
Kampanie Google Ads, dawniej Google AdWords, to system reklamowy, który umożliwia emisję reklam tekstowych, graficznych oraz video. Google Ads to sposób, by szybko dotrzeć do interesującej nas grupy docelowej i zwiększyć współczynnik konwersji. Czy takie kampanie są dobrym rozwiązaniem dla Ciebie? W jaki sposób mogą przyczynić się do zwiększenia widoczności w sieci Twojego biznesu? Poniżej najistotniejsze informacje. Zachęcamy do lektury!
Reklamy Google Ads – co to?
Zacznijmy od przybliżenia tematu i wyjaśnienia, czym są kampanie Google Ads.
Google Ads to system reklamowy umożliwiający wyświetlanie linków sponsorowanych. W przypadku Google Ads sami wybieramy miejsca, w których reklama ma się wyświetlać. Decydujemy także o maksymalnej stawce, jaką chcemy zapłacić za kliknięcie w link czy obejrzenie video.
Kampanie Google Ads mogą być rozliczane zgodnie z następującymi zasadami:
- CPC, PPC (Cost Per Click, Pay Per Click) – to płatność za każde kliknięcie w reklamę.
- CPM (Cost Per Mile) – płatność za każde tysiąc wyświetleń reklamy.
- CPV (Cost Per View) – dotyczy kampanii wideo. Opłata jest naliczana, jeśli użytkownik obejrzy przynajmniej 30 sekund filmu.
Kampania Google Ads – gdzie się wyświetla?
Reklamy Google Ads wyświetlają się w różnych miejscach. W zależności od naszych celów marketingowych zdecydować się możemy na takie rozwiązania, jak:
- Kampania w sieci wyszukiwania ‒ reklama widoczna będzie w takich miejscach, jak wyniki wyszukiwania, Mapy Google, partnerzy sieci wyszukiwania.
- Kampanie produktowe ‒ kampanie Google Ads widoczne będą w takich miejscach, jak karta Zakupy, sieć reklamowa Google, a także w wyszukiwarce Google (obok wyników wyszukiwania).
- Reklamy wideo ‒ reklamy wideo wyświetlane są w portalu You Tube, na stronach partnerskich, w aplikacjach.
- Kampanie lokalne ‒ sieć wyszukiwania, sieć reklamowa, mapy Google, You Tube.
- Kampanie promujące aplikacje ‒ takie kampanie widoczne są w wynikach wyszukiwania, na stronach partnerów Google, w Google Play, w sieci reklamowej.
Rodzaje kampanii Google Ads?
Wyróżniamy następujące kampanie reklamowe Google Ads,.
Kampania w sieci wyszukiwania
Kampania w sieci wyszukiwania to doskonałe rozwiązanie dla firm o różnej specyfice działania, w tym także dla branży e-commerce. Dzięki takim kampaniom możemy dotrzeć do osób które szukają oferowanych przez nas produktów i usług.
Kampania displayowa
Jeśli potrzebujesz skutecznych reklam, za pomocą których zwiększysz rozpoznawalność swojej marki, doskonałym wyborem będą kampanie displayowe. Google Display Network to sieć reklamowa Google, która liczy ponad 2 miliony stron internetowych oraz inne media, a mówiąc dokładniej, You Tube oraz aplikacje.
Kampanie displayowe to różnego rodzaju kreacje graficzne. Format kreacji uzależniony jest od wybranego przez nas typu reklamy.
Takie reklamy Google generują wiele wyświetleń ‒ mamy możliwość wyboru, jakim grupom odbiorców będą się wyświetlać, (możemy określić między innymi płeć oraz wiek osób, do których chcemy dotrzeć).
Remarketing
Remarketing to rozwiązanie dedykowane przede wszystkim firmom z branży e-commerce. Wykorzystywane są tutaj pliki cookies. Wyróżniamy remarketing statyczny i dynamiczny.
- Remarketing statyczny to wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy odwiedzili już naszą stronę www. Taka reklama ma na celu zachęcenie klienta do ponownego odwiedzenia naszej strony.
- Remarketing dynamiczny polega na wyświetlaniu potencjalnym klientom produktów, które już wcześniej oglądali i zachęcanie ich do finalizacji zakupów.
Kampania lokalna
Kampanie lokalne, jak już sama nazwa wskazuje, dedykowane są biznesom działającym lokalnie. Takie reklamy mają duże zasięgi, umożliwiają dotarcie do klientów z rynku lokalnego. Celem lokalnej kampanii Google Ads jest pozyskanie nowych klientów, zwiększenie liczby odwiedzin oraz połączeń telefonicznych. Do uruchomienia omawianej kampanii potrzebne są zdjęcia, wideo oraz Wizytówka Google Moja Firma.
Kampania produktowa
Kolejnym rozwiązaniem, na jakie możemy zdecydować się w przypadku Google Ads, są kampanie produktowe (z języka angielskiego PLA — Product Listing Ads). Dzięki takim kampaniom będziemy mogli promować wybrane produkty. W przypadku produktowych kampanii Google Ads konieczne jest konto Google Merchant Center (Centrum Sprzedawcy) oraz plik danych z informacjami dotyczącymi całego asortymentu sklepu. Przygotowanie pliku to jedna z najtrudniejszych czynności.
Kampanie Google Ads – zalety
Wśród największych zalet Google Ads wymienić możemy następujące kwestie:
- Linki sponsorowane sprawią, że szybko dotrzesz do Twojej grupy docelowej, czyli do Twoich potencjalnych klientów.
- Omawiany dziś system reklamowy Google umożliwia precyzyjnie określonej grupy odbiorców.
- Reklamy wyświetlają się niemal natychmiast po optymalizacji, dzięki temu możemy w dość krótkim czasie zrealizować cele marketingowe.
- Dowolna liczba słów i fraz kluczowych.
- Możliwość wstrzymania kampanii w dowolnym momencie.
- Bezproblemowa optymalizacja kampanii, możliwość śledzenia konwersji.
1stplace – oferta Kampanii Google Ads i nie tylko
Prowadzenie kampanii Google Ads to jedna z usług 1stplace ‒ agencji marketingowej, która nie boi się wyzwań. Dedykowany specjalista Google Ads wprowadzi Cię w temat kampanii, wykona audyt konta Google Ads, skonfiguruje grupy reklam i zadba o to, by Twoją stronę internetową odwiedzało coraz więcej osób. Co więcej, skuteczność kampanii Google Ads będzie przez cały czas monitorowana, co pozwoli na bieżące ulepszanie.
1stplace zadba także o pozycjonowanie strony internetowej Twojego biznesu ‒ pozycjonowanie pozwoli na zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania.
Wśród innych działań marketingowych, które oferuje 1stplace wymienić możemy prowadzenie profili w mediach społecznościowych czy kampanie FB Ads.