Kategorie:
32

KE zezwala na wykupienie Suna przez Oracle

21. stycznia Komisja Europejska zatwierdziła wykupienie firmy Sun Microsystems Inc. przez Oracle Corporation.

Po starannym zbadaniu sprawy, rozpoczętym we wrześniu 2009, Komisja stwierdziła, że transakcja nie zaszkodzi w zauważalny sposób konkurencji na europejskich rynkach.

W uzasadnieniu powołano się między innymi na obietnice Oracle’a odnośnie dalszego rozwijania MySQL-a oraz na istnienie otwartej alternatywy dla MySQL-a w postaci PostgreSQL-a.

Więcej informacji: http://europa.eu/rapid/pressReleasesActi...anguage=en

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

37 komentarzy

zwiń wątek trasz  21 January 2010 o godz. 12:51 #
Gravatar

A to sie Monty wkurzy.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek maciek  21 January 2010 o godz. 14:58 #
Gravatar

Teraz tylko czekać, jak Oracle potraktuje "odziedziczoną" kolekcję oprogramowania open source (OpenDS, Glassfish, wszystko wokół Solarisa, itd). Ostatecznie własne oprogramowanie Oracle jest niemal w całości zamknięte…

zwiń wątek trasz  21 January 2010 o godz. 16:37 #
Gravatar

@maciek: Obiecali, ze beda inwestowac w to wiecej, niz Sun. Poza tym niespecjalnie maja powod, aby nie robic – w przeciwienstwie do IBM-a nie maja wlasnych odpowiednikow wszystkiego, co mial Sun.

zwiń wątek Tomasz Woźniak  21 January 2010 o godz. 18:19 #
Gravatar

@trasz: maćkowi chodziło, ze oczywiście zamkną te rozwiązania. Co zrobią czas pokaże.

 
zwiń wątek Low Year  21 January 2010 o godz. 19:19 #
Gravatar

Obiecanki cacanki. W przeciwieństwie do IBM, Oracle nie ma też na koncie współpracy z open source.

 
zwiń wątek maciek  21 January 2010 o godz. 19:28 #
Gravatar

Bez przesady. Ma. Mało bo mało, ale cośtam ma (gdzieś tak na poziomie Apple, albo niewiele lepiej)

 
zwiń wątek Low Year  21 January 2010 o godz. 19:47 #
Gravatar

Zdaję sobie sprawę, ale jest to wkład pomijalnie mały – spoza zabawek bodaj tylk bdb. Nawet Apple z Darwinem prezentuje się lepiej.

 
zwiń wątek maciek  21 January 2010 o godz. 20:13 #
Gravatar

Nawet możwiwe, że Apple inwestuje więcej niż Oracle: Darwin co prawda jest bezużyteczny bez własnościowej nadbudowy MacOS, ale sponsorują kilka ogólno-pożytecznych rzeczy w rodzaju cups, zaś wkład ORCL w GNU/Linux to kpina na całej linii (1/50 wkładu Red Hata).

Tak czy siak ORCL i AAPL to podobny rząd wielkości: firmy ponad 10-krotnie (w sensie wartości rynkowej) większe od Sun, o ponad 10-krotnie mniejszym wkładzie w rozwój otwartego oprogramowania. Także wart pac pałaca, czy jakoś tak.

Można więc już wiodącego producenta elektronicznych zabawek zostawić, jako OT i pozostać przy temacie Oracle: też mam nadzieję, że open source będą kontynuować, ostatecznie wielokrotnie powtarzali takie właśnie obietnice.

 
zwiń wątek trasz  21 January 2010 o godz. 23:02 #
Gravatar

@Low Year: W przeciwienstwie do IBM-a, do niedawna nie bylo niczego istotnego, co Open Source mogloby Oracle'owi zaoferowac. Wiec nic dziwnego, ze specjalnie sie nie angazowali.

Zreszta IBM tez powoli "wychodzi na prosta", migrujac klientow z Linuksa na AIX-a.

 
zwiń wątek trasz  21 January 2010 o godz. 23:03 #
Gravatar

@maciek: Bezposredni wklad Apple w Open Source to na przyklad WebKit, Clang i CUPS.

 
zwiń wątek Low Year  21 January 2010 o godz. 23:29 #
Gravatar

W przeciwienstwie do IBM-a, do niedawna nie bylo niczego istotnego, co Open Source mogloby Oracle’owi zaoferowac. Wiec nic dziwnego, ze specjalnie sie nie angazowali.

A od niedawna jest, i dalej się nie angażują.

 
zwiń wątek jarek  21 January 2010 o godz. 23:39 #
Gravatar

@maciek: Bezposredni wklad Apple w Open Source to na przyklad WebKit, Clang i CUPS.

Darwin?

 
zwiń wątek trasz  22 January 2010 o godz. 9:52 #
Gravatar

@Low Year: Do niedawna Oracle nie mialo wlasnego systemu, wiec musialo zadowolic sie Linuksem. Teraz maja "the real thing", wiec spolecznosc znow nie ma im nic wartosciowego do zaoferowania.

@jarek: Ktos poza Apple go uzywa?

 
zwiń wątek Low Year  22 January 2010 o godz. 13:00 #
Gravatar

@Edek: chcesz powiedzieć, że OpenSolaris nie jest open source, czy że nie ma wokół społeczności?

 
zwiń wątek trasz  22 January 2010 o godz. 14:41 #
Gravatar

@Low Year: OpenSolaris maja dzieki firmie, ktora go napisala. Wklad spolecznosci jest niewielki.

 
zwiń wątek maciek  22 January 2010 o godz. 14:58 #
Gravatar

Trasz: wkład ten jest całkiem istotny. Chyba że zniknąłeś n.p. Intela i kilkudziesięciu innych partnerów Sun (tak, nawet wiodący producent pecetowych CPU zaangażował się w Solarisa! Chwała Intelowi!).

 
zwiń wątek trasz  22 January 2010 o godz. 21:40 #
Gravatar

@maciek: Intel i inne firmy wspolpracujace z Sunem to nie spolecznosc – to wspolpraca firm. Rownie dobrze dziala w przypadku Closed Source.

 
zwiń wątek Low Year  23 January 2010 o godz. 0:13 #
Gravatar

OpenSolaris maja dzieki firmie, ktora go napisala. Wklad spolecznosci jest niewielki.

Sun, który ostatnie parę lat spędził na jej budowaniu, miałby zapewne inne zdanie. No ale Edek wie lepiej…

 
zwiń wątek trasz  24 January 2010 o godz. 14:41 #
Gravatar

@Low Year: Ten artykul jest platny, wiec przekleje tylko zajawke:

"Josh Berkus is well known as a PostgreSQL hacker, but, as it happens, he also picked up some valuable experience during his stint at "The Laboratory for the Destruction of Communities," otherwise known as Sun Microsystems. That experience has been distilled into a "patented ten-step method" on how to free a project of unwelcome community involvement."

http://lwn.net/Articles/370157/

No ale oczywiscie anonimowy troll wie lepiej. ;->

 
 
zwiń wątek krzabr  21 January 2010 o godz. 23:16 #
Gravatar

Niby tak , ale czy tak łatwo zamknąć projekty w ktorych są fragmenty oparte na copylefcie ?

Zresztą najbliższe dni okażą co się stanie z Sunem

 
 
zwiń wątek Sparrow1  21 January 2010 o godz. 15:14 #
Gravatar

I dobrze! Jak się chce zjeść ciastko i jednocześnie je mieć, to się zostaje z pustym żołądkiem ;)

zwiń wątek marcinsud  21 January 2010 o godz. 15:36 #
Gravatar

lub pusta ręką (czy w czym się tam te ciastka trzyma)

 
 
 
zwiń wątek sirsimon  21 January 2010 o godz. 13:33 #
Gravatar

Skromny news, aczkolwiek raczej dobra nowina…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek K2  21 January 2010 o godz. 13:41 #
Gravatar

Hurrraaaaaaaaa! ;-)

A Monty swoje i tak zwojował – dzięki zamieszaniu więcej osób wie o istnieniu MariaDB.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek quest  21 January 2010 o godz. 14:44 #
Gravatar

"Po starannym zbadaniu sprawy, rozpoczętym we wrześniu 2009, Komisja stwierdziła, że transakcja nie zaszkodzi w zauważalny sposób konkurencji na europejskich rynkach."

Zapewne zaszkodzi w niezauważalny sposób.

"W uzasadnieniu powołano się między innymi na obietnice Oracle’a odnośnie dalszego rozwijania MySQL-a oraz na istnienie otwartej alternatywy dla MySQL-a w postaci PostgreSQL-a."

Oracle taką decyzję złożyło publicznie już na samym początku, co było widoczne w opublikowanym FAQ (o czym także pisał OSNews)

A PostgreSQL? Nikogo to nie obchodzi. Jeśli uzasadnieniem dla tego śledztwa-parodii miało być istnienie alternatywy do MySQL-a, to dlaczego pominięto MariaDB?

Organ wykonawcy UE niemalże doprowadził do bankructwa Suna, a jedyne co mieli do przekazania, to stek banałów.

Ah, te eurobiurwy. Rozwiązują problemy, które same stworzyły. A polskiego tłumaczenia nie ma, choć płacimy gruby szmal na pierdylion tłumaczy.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek trasz  21 January 2010 o godz. 16:30 #
Gravatar

@quest: Tak, moze zaszkodzic na tak mala skale, ze bedzie to niezauwazalne.

Co do Postgresa – roznica miedzy nim a MariaDB polega na tym, ze Postgres jest, natomiast MariaDB jest obiecywana. Co wiecej, przyszlosc Postgresa jest bezpieczna, a przyszlosc MariaDB nie, chyba ze Monty napisze wszystko od zera, bez bazowania na MySQL; w przeciwnym wypadku nie bardzo bedzie mial na tym jak zarabiac.

zwiń wątek Low Year  21 January 2010 o godz. 19:21 #
Gravatar

<blockquote?Co do Postgresa – roznica miedzy nim a MariaDB polega na tym, ze Postgres jest, natomiast MariaDB jest obiecywana.</blockquote>

Niedawno wyszło RC1.

zwiń wątek trasz  21 January 2010 o godz. 23:04 #
Gravatar

@Low Year: RC1 raczkujacego projektu to jednak cos mocno innego, niz dopracowana, dobrze znana i rozwijana od wielu lat baza danych.

 
zwiń wątek maciek  21 January 2010 o godz. 23:24 #
Gravatar

MariaDB to nie jest nowość: opiera się na dość starych fundamentach :)

 
zwiń wątek Low Year  21 January 2010 o godz. 23:30 #
Gravatar

@Edek: tak, podobnie jak coś mocno innego niż obiecywana baza danych.

 
zwiń wątek trasz  22 January 2010 o godz. 9:57 #
Gravatar

@maciek: Tak, MariaDB to troche przypudrowany MyISAM. Nadal nie ma podstawowych rzeczy, jak transakcje.

 
 
 
zwiń wątek ak47  21 January 2010 o godz. 16:59 #
Gravatar

embeding w zamknietych aplikacjach … marii sie nie da, ale postgresa już tak.

 
 
zwiń wątek jarek  21 January 2010 o godz. 14:56 #
Gravatar

Oracle i Sun to amerykanskie firmy, nie kapuje

co jakies europejskie organizacje do tego maja?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek el.pescado  21 January 2010 o godz. 15:07 #
Gravatar

Prowadzą działalność w Europie?

 
 
zwiń wątek Szam  21 January 2010 o godz. 16:32 #
Gravatar

Powinno być "odnośnie do" (dalszego rozwijania) :-)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek LM  21 January 2010 o godz. 18:29 #
Gravatar

Cały news jest kryptoreklamą PostreSQL? :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek trasz  21 January 2010 o godz. 18:59 #
Gravatar

@LM: I FreeBSD. Bo w koncu Postgres jest na licencji BSD. ;-)

 
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia