Zarządzanie wieloma autorami, geolokalizacja z intuicyjnym interfejsem, szybkość oraz administracja z myślą o profesjonalnych dziennikarzach – to Newscoop – właśnie upublicznionego, nowego systemu zarządzania treścią, opracowanego z myślą o mediach.
Newscoop to spadkobierca systemu Campsite, nad którym prace rozpoczęto już prawie dekadę temu. W maju ubiegłego roku doszło do zmian właścicielskich i prace nad jego rozwojem przejęła zupełnie nowa organizacji – Sourcefabric, która swój oficjalny start ogłosiła w połowie stycznia. Kolejny CMS? Tak. Ale dopasowany do potrzeb wąskiej ale bardzo wymagającej grupy docelowej – mediów i dziennikarzy.
Niektóre z wprowadzanych funckji są “proste”, ale tradycyjne CMSy ich nie mają i mieć nie będą bo nie są dopasowane do takich potrzeb. Mowa choćby o wielu autorach pojedynczego artykułu. Czy ustalaniu X ról dostępnych w systemie, które pozwalają w pełni odwzorować pracę redakcji. W połączeniu z wewnętrznym systemem naliczania płatnośći za teksty, poprawnym wyświetlaniem twórczości na stronach autorów – tworzy spójną i maksymalnie ułatwiającą życie całość.
Kolejna sprawa – geolokalizacja. To już nie czasy printscreena z Google Map. Newscoop obsługuje trzech dostawców – Google Maps, MapQuest oraz OpenStreetMap. Czemu? Porównajcie na przykład mapę Gruzji w Google oraz OSM – od razu widać różnicę. Zastosowanie kilku providerów daje maksymalne pokrycie świata. Co ważne Newscoop nie przechowuje danych geolokalizacyjnych u innych, tylko w swojej bazie danych. Dzięki temu podmiana dostawcy map nie spowoduje utraty danych POI.
Lista nowości obejmuje ponadto:
- wsparcie czytania długich artykułów
- nowy panel administracyjny
- nowe szablony
- poprawki bezpieczeństwa
Przydatne linki: