Kategorie:
31

Kolejny wyciek ACTA: łamanie DRM nielegalne, ISP na straży praw autorskich

Anti-Counterfeiting Trade Agreement (ACTA) to międzynarodowe porozumienie m.in. w sprawie Internetu, negocjowane potajemnie między USA, Meksykiem, Unią Europejską, Szwajcarią i kilkoma innymi krajami. Do sieci wyciekły kolejne informacje na temat zmian w prawie, do jakich mają się zobowiązać strony negocjacji.

Dokument, który wyciekł w zeszłym tygodniu zawiera wiele szczegółowych informacji na temat zmian, jakie wprowadzić ma ACTa. Należą do nich m.in,:

  • Zakaz łamania zabezpieczeń typu DRM — koniec z odtwarzaniem DVD na Linuksie w nieautoryzowanych programach, jailbreakowaniem iPhone’a czy obchodzeniem jakichkolwiek sztucznych zabezpieczeń jakie zdecydował się wprowadzić w swoim sprzęcie producent.
  • Wymagana prawnie polityka „takedown”, mówiąca o tym, że jeśli właściciel praw autorskich zażąda od właściciela serwisu internetowego, na którym hostowane są materiały objęte tym prawem, zdjęcia tych materiałów, właściciel będzie musiał to zrobić bez sprawdzania cz faktycznie ma taki prawny obowiązek. Przywrócić takie materiały będzie mógł tylko w przypadku, gdy osoba która wgrała je do serwisu, potwierdzi, że ma do tego prawo.
  • Dostawcy łączy internetowych będą zwolnieni z odpowiedzialności za przesyłane dane, ale — uwaga — tylko w przypadku, gdy dołożą należytej staranności, aby osoby które nagminnie łamią prawo autorskie, nie mogły tego robić. To nie mniej nie więcej tylko przeformułowana zasada trzech ostrzeżeń przed odcięciem „piratów” od sieci.
  • Rząd nie będzie miał możliwości zarządzenia odgórnego filtrowania sieci. Ten punkt jest nie do końca zrozumiały skoro pakiety filtrować będą musiały ISP w celu poszukiwania materiałów chronionych prawem autorskim. Może to jednak pokrzyżować plany rządu Tuska w sprawie cenzury sieci.

Mimo ostatniego pozytywnego punktu, całość uzgodnień, o ile okażą się prawdziwe, brzmi bardzo niepokojąco, tym bardziej, że wszystkie te zmiany w prawie negocjowane są za zamkniętymi drzwiami, bez możliwości wglądu w to na czyje polecenie takie a nie inne zapisy znajdują się w porozumieniu.

Większość uzgodnionych zapisów pochodzi bezpośrednio z amerykańskiej ustawy DMCA, co sugeruje, że rząd amerykański jest głównym dowodzącym światowej operacji ACTA.

Więcej informacji: http://arstechnica.com/tech-policy/news/...-leaks.ars

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

119 komentarzy

zwiń wątek przemo_li  23 lutego 2010 o godz. 8:17 #
Gravatar

:D to będzie wojna

Wszystkie punkty do bani :| nawet do ostatniego, można się przyczepić.

PS a co z patentami na oprogramowanie ??

PSPS :D dojdzie do tego, że po kupieniu szprzętu będziesz mógł tylko składać mu pokłony 10 rano 10 w południe no i 10 pod wieczór (łącznie 6) !!!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek przemo_li  23 lutego 2010 o godz. 8:19 #
Gravatar

O i założę się, że porozumienie będzie niezgodne z konstytucją :)

zwiń wątek RRH  23 lutego 2010 o godz. 10:28 #
Gravatar

Jaką konstytucją? Przypominam, że obowiązuje już Traktat Lizboński, a cała klasa polityczna nie postarała się by to Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej miała pierwszeństwo nad traktatem. Niemcy sobie to zapewnili, my nie.

zwiń wątek Tomasz Woźniak  23 lutego 2010 o godz. 10:40 #
Gravatar

@RRH: może ja się słabo znam na legislacji, ale władza ustawodawcza nie bardzo ma możliwość ustanowienia prawa niezgodnego z konstytucją. Znaczy ma taką możliwość, ale zaskarżenie jej do trybunału uwali taki zakus. Ciekawostką jest to, że obywatele jako obywatele nie mają możliwości zaskarżania prawa- dlatego np. kupa przepisów łamie konstytucję i nic nie można z tym zrobić. Sam traktat jest niezgodny z konstytucją i zaskarżenie jego zasadności prawie na pewno uwali go. Dlaczego nikt go nie zaskarża? Problemy proceduralne- sam traktat to nie prawo ustanowione przez Polskę, ale dostosowanie do niego- jak najbardziej.

To dlatego przebąkuje się o zmianie konstytucji. Póki co- to ona jeszcze broni resztek samodzielności naszego narodu.

Patrząc jednak na miernoty jakie trafiają do polityki, jak i na totalną olewkę ludzi głosujących, jak i na cele/ ideały pokolenia jakie przyjdzie po mnie- osobiście twierdzę, że jako naród nie bardzo zasługujemy na wolność.

 
zwiń wątek Led  23 lutego 2010 o godz. 15:02 #
Gravatar

"może ja się słabo znam na legislacji, ale władza ustawodawcza nie bardzo ma możliwość ustanowienia prawa niezgodnego z konstytucją"

Zgodnie z konstytucją władza ustawodawcza może zmienić konstytucję czyli wprowadzić prawo niezgodne z obecną konstytucją.

"Ciekawostką jest to, że obywatele jako obywatele nie mają możliwości zaskarżania prawa"

Ma taką możliwość. Tylko musi uzasadnić, że to prawo w jakiś sposób mu szkodzi. Wnosi się wtedy skargę konstytucyjną.

 
zwiń wątek X  23 lutego 2010 o godz. 15:33 #
Gravatar

Z tym traktatem to się dobrze przygotowali. Wejdźcie na co bardziej niszowe stronki traktujące o polityce, a zobaczycie co tam ludzie piszą o "eurosceptykach" z PiS i "eurosceptycznym" Rydzyku :) . Wychodzi na to, że nawet eurosceptyczni wyborcy zagłosowali za traktatem, bo ich przedstawiciele "nie chcieli ale musieli". Podobny manewr można zobaczyć w USA odnośnie kwestii wojny. Obama kontynuuje politykę Busha, ale w mediach wykreowano go na hope, change, gołąbka pokoju, a ruch antywojenny (przeważnie lewicowy, nie lubiący republikanów-jastrzębi) zwinął żagle. Po prostu prawdziwa władza obstawia wszystkie ważne partie (dlatego jest tendencja by było ich mało, np dwie) i spi spokojna o wynik wyborów. Ogólna strategia nigdy się nie zmienia. Dlatego nie cierpię dyskusji partyjniackich typu PO tamto PiS tamto. to są dyskusje o teatrze, a nie o rzeczywistości.

A co do Niemców. Zagwarantowali sobie niezależność, a dziś czytam, że mają zamiar kupić Bumar. A co na to opinia publiczna w Polsce? Nic. Niektórzy się nawet cieszą. Pamiętajcie tylko moi drodzy, że czołg zbudowany w takim Bumarze nigdy nie zadziała wbrew woli producenta, a historia wbrew temu co napisał pewien idiota, nie skończyła się i jeszcze nie jedną nam zrobi niespodziankę.

 
zwiń wątek Sławek  23 lutego 2010 o godz. 16:22 #
Gravatar

Ludzie z USA są mniej bobąkujący. Mało tego – tam społeczeństwo jest wychowane, by aktywnie współpracować z władzą!

Oni bardziej zasługują na wolność?

 
zwiń wątek marcinsud  23 lutego 2010 o godz. 17:45 #
Gravatar

@Sławek oglądałeś Easy Rider? Tam jest taka sama wolność jak wszędzie, czyli jesteś wolny dopóki jesteś taki jak my.

 
zwiń wątek RRH  23 lutego 2010 o godz. 21:03 #
Gravatar

X:

"Wychodzi na to, że nawet eurosceptyczni wyborcy zagłosowali za traktatem, bo ich przedstawiciele “nie chcieli ale musieli”."

Nikt nie głosował z wyborców, bo nie było takiej możliwości. Przecież nie było w żadnym kraju referendum oprócz Irlandii. I co? Za drugim razem przyciśnięto ich do muru strasząc obywateli, że się odizolują, będą mistyczną Europą "drugiej prędkości".

Prezydent Kaczyński podpisał traktat po zatwierdzeniu go w Irlandii. Pozostał tylko Klaus, który chyba(?) nie miał wyboru.

 
zwiń wątek przemo_li  23 lutego 2010 o godz. 22:26 #
Gravatar

Przynajmniej parę praw łamie filtrowanie ruchu w sieci przez ISP bez nakazu sądowego.

PS w Polsce obowiązuje prawo według którego to konstytucja jest najważniejsza, inne zobowiązania (szczególnie te międzynarodowe) są podrzędne. Więc albo ktoś zmieni konstytucję albo umowa jest w Polsce nie ważna.

 
 
 
 
zwiń wątek jellonek  23 lutego 2010 o godz. 9:14 #
Gravatar

a wszystko to dlatego ze zwykli obywatele to idioci (dlatego trzeba za nich myslec) i zlodzieje (bo podniesienie z ulicy rozsypanych na niej, nie pilnowanych zlotych monet, podrzuconych przez "wydawcow" – to kradziez!)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Sławek  23 lutego 2010 o godz. 16:24 #
Gravatar

Po twoim poście się czyta, że to faktycznie kradzież. Ja mam inne wyobrażenie na temat tzw. kradzieży własności nieistniejącej.

zwiń wątek jellonek  23 lutego 2010 o godz. 17:47 #
Gravatar

nie wyczuwasz sarkazmu?
ja tylko pisze ze tak jestesmy traktowani przez „wladcow” nam prawo fundujacych.

 
 
 
zwiń wątek Matthew  23 lutego 2010 o godz. 9:34 #
Gravatar

Nic tylko wy… nosić się do Norwegii, albo jakimś innym w miarę wolnym kraju.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Led  23 lutego 2010 o godz. 14:31 #
Gravatar

Ϯ na drogę…

zwiń wątek A  23 lutego 2010 o godz. 21:57 #
Gravatar

Czemu ten krzyżyk mi bardziej mieczyk przypomina? ;]

 
 
zwiń wątek DeeTah  23 lutego 2010 o godz. 15:13 #
Gravatar

Raczej ACTA na Syberię…

 
zwiń wątek MrDoctor  23 lutego 2010 o godz. 15:23 #
Gravatar

Trzeba działać, bo przyjdzie taki czas, że nie będzie sie gdzie wynieść.

 
zwiń wątek X  23 lutego 2010 o godz. 16:10 #
Gravatar

Tendencja jest raczej globalna, więc jeśli DRM i tym podobne Ci nie leży to nigdzie nie uciekniesz.

Natomiast oczywiste jest, że Polska ma status kraju kolonialnego w którym aktywność naukowo techniczna i niezależność finansowa jest w postaci szczątkowej. To rzutuje na strategiczne bezpieczeństwo i poziom życia. Liczba patentów w Polsce jest dwa rzędy wielkości niższa niż w typowym kraju Europy Zachodniej, nakłady na R&D to 0,5%PKB przy typowym 1,5-2% (rekordziści ponad 3%), dywidenda leci za granicę, montownie (licencje firmie matce, części) płacą niskie podatki (niższe niz by to wynikało z napompowanego przez nie PKB) stąd ciągłe problemy z kasą mimo "wzrostu". Zagraniczne banki kredytują głównie firmy (np. hipermarkety) pochodzące z ich krajów, a większość banków jest zagraniczna. Azjatyckie tygrysy nigdy nie pozwoliły by ich systemy bankowe przejeła zagranica. Zagraniczne hipermarkety bezwględnie koszą loklanych producentów żywności, a zysk wywożą do centrali. Oczywiście za granicą, bo nie po to inwestują by się nie odkuć :) . Likwidacji ulega przemysł zbrojeniowy i rozważa się sprzedaż złóż, np. miedzi i srebra zagranicznemu kapitałowi. Wiele elektrowni sprzedano państwowym firmom zza granicy. Dzietność na poziomie 1,2 to dolne rejony UE, a do tego spora emigracja zarobkowa. Wielu młodych zostaje na zawsze. Za 20-30 lat to się zawali z powodów demograficznych, a przy tym poziomie rozwoju to huk będzie, że ho ho.

To nie jest zaraz jakiś Mozambik :) , ale teksty o gonieniu Niemców można wsadzić między bajki. Polska będzie zawsze na poziomie 40-60% poziomu pierwszej ligi, a biorąc pod uwagę postępującą deindustrializację, to być może jako kraj bezbronny spłynie w przyszłości krwią.

I to może być powód do rozważenia emigracji tam gzie nasze geny będą bezpieczniejsze, a życie łatwiejsze ;) .

zwiń wątek RRH  23 lutego 2010 o godz. 21:19 #
Gravatar

Nie tylko azjatyckie tygrysy nie pozwoliły na przejęcie bankowości przez zagranicę. Nie pozwolił na to żaden suwerenny kraj. O ile mnie pamięć nie myli (nie pałować ;) ) ~80% kapitału banków jest w rękach obcych państw.

Na początku lat 90. ludzi, którzy o tym trąbili nazywali "prawicowymi oszołomami". A nomenklatura komunistyczna wraz z farbowaną opozycją się tylko umacniała i coraz bardziej grabiła kraj. Dzięki temu, że nie przeprowadzono dekomunizacji do dziś tkwimy w tym bagnie. O ile przeprowadzono weryfikację funkcjonariuszy SB (którzy w większości w wyniku odwołania dalej działali w służbach), w ogóle nie ruszono wojskówki!

Jedni nasz kraj nazywają UBekistanem, inni bananową republiką. Jest BAGNO.

Ale co tam! Jak mawiał klasyk: "ciemny lud wszystko kupi" i pożyteczni idioci ruszą i tym razem zagłosują na umoczonego polityka, Komorowskiego.

Bo ma ludzi i tak łatwo się nie wyślizgnie Tuskowi. Dlaczego umoczonego? Tych którzy śledzili rozwój wydarzeń wokół tzw. afery marszałkowej, czyli Komorowskiego, który chciał nielegalnie zdobyć aneks do raportu o weryfikacji WSI poprzez negatywnie zweryfikowanego (podejrzenia o współpracę z ruskimi) funkcjonariusza WSI.

Nie wiem po co to piszę. Jest mi to obojętne czy nazwiecie mnie moherem, pisowcem, etc – udowadniać, że nie jestem wielbłądem nie mam zamiaru.

aloha

zwiń wątek krzy3  23 lutego 2010 o godz. 22:07 #
Gravatar

Panie kolego, proszę odłozyć Ziemkiewicza i sięgnąć po Josepha Stiglitza albo Johna Perkinsa. Po przeczytaniu może Pan zrozumie o czym jest mowa.

P.S. Uwłaszczona nomenklatura to jest kapitał własny, a nie obcy.

 
zwiń wątek Led  24 lutego 2010 o godz. 9:10 #
Gravatar

"Ale co tam! Jak mawiał klasyk: “ciemny lud wszystko kupi” i pożyteczni idioci ruszą i tym razem zagłosują na umoczonego polityka, Komorowskiego."

Ten twój "klasyk" stwierdził, że można człowieka obrzucić dowolnym gó.nem i coś się zawsze przylepi. Znajdą się zawistni ludzie, którzy nie będą patrzeć na prawdę. Wystarczą im pomówienia. I właśnie Komorowskiego partia tego "klasyka" obrzuca błotem. I nie będziesz na niego głosował bo już coś się przylepiło. To właśnie o tobie ten twój klasyk mówił "ciemny lud".

 
 
zwiń wątek krzy3  23 lutego 2010 o godz. 22:17 #
Gravatar

> Polska będzie zawsze na poziomie 40-60% poziomu pierwszej ligi

Bardzo mądrze, ale trzeba pamiętać o jednym: w perspektywie czasowej o której mówisz (30-50 lat) pierwszej ligi może już nie być. Demografia, insz'allah!

> I to może być powód do rozważenia emigracji tam gzie nasze geny będą bezpieczniejsze, a życie łatwiejsze

A to chyba tylko Nowa Zelandia :-)

zwiń wątek a  24 lutego 2010 o godz. 12:37 #
Gravatar

> A to chyba tylko Nowa Zelandia

Spędziłem tam kilka lat: jest inne niebezpieczeństwo. Można umrzeć z nudów. ;)

 
 
zwiń wątek Led  24 lutego 2010 o godz. 9:03 #
Gravatar

@X

"Natomiast oczywiste jest, że Polska ma status kraju kolonialnego"

Jest to nawet oczywista-oczywistość.

"teksty o gonieniu Niemców można wsadzić między bajki."

A to jest akurat fakt. Opiera się na zwykłym porównaniu wzrostów PKB obu krajów na przestrzeni ostatnich 20 lat.

 
 
 
zwiń wątek Marcin  23 lutego 2010 o godz. 10:01 #
Gravatar

"jeśli właściciel praw autorskich zażąda od właściciela serwisu internetowego, na którym hostowane są materiały objęte tym prawem, zdjęcia tych materiałów, właściciel będzie musiał to zrobić bez sprawdzania cz faktycznie ma taki prawny obowiązek. Przywrócić takie materiały będzie mógł tylko w przypadku, gdy osoba która wgrała je do serwisu, potwierdzi, że ma do tego prawo"

A co ze stratami osoby która wgrała materiały w takim przypadku? Kto je pokryje? Ten który wydał rozkaz czy ten który go wykonał?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek X  23 lutego 2010 o godz. 14:42 #
Gravatar

Też chciałem zwrócić uwagę na to kuriozum stawiające na głowie zasadę: jesteś niewinny dopóki nie udowodnią twojej winy. Poza tym znając nadgorliwość i strachliwość urzędników (oni wiedzą skąd wieje wiatr) to zgłaszający "właściciel praw autorskich" nie będzie przesadnie maglowany z prawa do własności.

 
 
zwiń wątek hiciu  23 lutego 2010 o godz. 10:07 #
Gravatar

Zakaz łamania zabezpieczeń typu DRM

Co to za absurdalny zapis w ogóle? I co, projekty takie jak mplayer, videolan, libcss, dvdshrink mają zostać "zdelegalizowane" bo jakiś polityk dostał w łapę? Rzucanie inwektywami w kierunku polityków chyba nie ma sensu, chociaż nic innego mi nie przychodzi do głowy… No, ewentualnie rzucenie czymś cięższym lub łatwopalnym.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Tomasz Woźniak  23 lutego 2010 o godz. 10:45 #
Gravatar

@hiciu:

No, ewentualnie rzucenie czymś cięższym lub łatwopalnym.

Doookładnie. Dodałbym do listy- czymś wybuchającym.

zwiń wątek przemo_li  23 lutego 2010 o godz. 22:31 #
Gravatar

W USA to już zostało przepchnięte :D

 
 
zwiń wątek abcd  23 lutego 2010 o godz. 11:24 #
Gravatar

Zawsze można działać w "szarej strefie". Bo DRM i tak będzie łamane (jakoś trzeba te kopie nowych filmów w strawnych formatach dostarczać ;) )

zwiń wątek przemo_li  23 lutego 2010 o godz. 22:35 #
Gravatar

Pewnie :D

Znam przypadek 14(lub 16) latka pozwanego za złamanie DRM.

Znam przypadek pozwania naukowca, który przedstawił sposób na złamanie DRM (dowód, że jakieś konkretne zabezpieczenie jest do bani) na konferencji naukowej.

Znam przypadek gdzie Prokurator o skarżył o włamanie do komputera, obrońca zapytał czyjego na co pan Prokurator odpowiedział "oskarżonego".

Dziękuję ale wolę bez (DRM'a)

zwiń wątek przemo_li  23 lutego 2010 o godz. 22:37 #
Gravatar

tzn. oskarżono gościa o łamanie zabezpieczeń jego własnego komputera :(

 
zwiń wątek chmod777  24 lutego 2010 o godz. 11:26 #
Gravatar

To wcale nie jest śmieszne, bo twój własny komputer tak do końca nie jest twoim własnym komputerem. Domyślnie zakłada się, że korzystasz na nim z programów objętych własnościowymi licencjami. A już niedługo Linux może zostać uznany za nielegalny za brak mechanizmów DRM.

 
 
 
zwiń wątek X  23 lutego 2010 o godz. 14:53 #
Gravatar

Niedawno czytałem opowiadanko SF w duchu stalmanowym. Akcja dzieje się w połowie XXI. W tamtejszym świecie debuger jest nielegalnym narzędziem. Niech mi teraz ktoś powie, że autor przesadził.

A co do karania polityków, to dodam, że współwinowajcami są dziennikarze. Nie wszyscy, ale większość, zwłaszcza ci najwyżej postawieni. Ja wiem, że "słuchają tylko rozkazów", ale z łapanki na swoich stołkach się nie wzieli.

zwiń wątek Sławek  23 lutego 2010 o godz. 16:28 #
Gravatar

Teraz nikt nie powie, że autor przesadził, bo sam nie pamiętam czasów, gdy w USA nie było zakazów obchodzenia DRM.

 
 
zwiń wątek Sławek  23 lutego 2010 o godz. 16:27 #
Gravatar

Najgorszy zapis. W Polsce jednak nigdy nie będzie DRM. Już raz się Polska wypowiedziała przeciwko patentom na metody matematyczne, więc wypowiemy się również przeciwko DRM. W Polsce wielkie koncerny sponsorują rozmowy politykom odnośnie wprowadzenia DRM, jednak na tym obecnie się kończyło.

zwiń wątek cutugno  23 lutego 2010 o godz. 17:27 #
Gravatar

"W Polsce jednak nigdy nie będzie DRM."

Art. 118^1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

zwiń wątek Sławek  23 lutego 2010 o godz. 20:44 #
Gravatar

Ten artykuł dotyczy chyba tylko nacjonalizacji sprzętu elektronicznego. Nadal zabezpieczenia programowe można omijać.

 
zwiń wątek cutugno  24 lutego 2010 o godz. 0:34 #
Gravatar

Ten artykuł pokazuje bzdurność tezy, że "nigdy nie będzie [zakazu łamania] DRM". Już jest i chociaż pewnie masz rację, że dotyczy tylko sprzętu to jeśli coś bym przewidywał, to że przy jednej z najbliższych nowelizacji zacznie też jawnie dotyczyć zabezpieczeń programowych.

 
 
 
 
zwiń wątek eee  23 lutego 2010 o godz. 11:14 #
Gravatar

Spoko, jakby co to się zrobi huk i nie przejdzie. Żyjemy w społeczeństwie coraz bardziej obywatelskim. Tylko trzeba umiejętnie korzystać z tego.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek michuk  23 lutego 2010 o godz. 11:34 #
Gravatar

W tym wypadku może być nieco trudniej, bo huk trzeba zrobić ogólnoświatowy.

Przeciw wojnie w Iraku też był spory huk, ale czy ktoś sobie z tego coś robił?

Ale oczywiście działać należy.

zwiń wątek przemo_li  23 lutego 2010 o godz. 22:39 #
Gravatar

Huku było co nie miara przy Viście z powodu samego DRM a i tak mało kto reagował z samych użytkowników okienek :(

Marnie to widzę. Choć może … (choć raz wszyscy ogólnie by się zgodzili ze Stallmanem)

 
 
zwiń wątek insanelyapplepie  23 lutego 2010 o godz. 15:03 #
Gravatar

kolego, zrobią huk to zaraz USA wkroczy z tekstem na ustach polityków że to terroryści i należy wysłać wojska.

co mnie najbardziej w tym całym ACTA przeraża pomijając tajność obrad, to to że winduje prawnie korporacje (dając, mówiąc najprościej niesamowite fory) a nas, użytkowników, konsumentów sprowadza do bycia bandytami.

zwiń wątek Sławek  23 lutego 2010 o godz. 16:31 #
Gravatar

Sprowadza do bycia bydłem.

- Dzień dobry infolinio! Wczoraj zapłaciłem za możliwość odtworzenia waszej płyty z muzyką.

- Musi Pan zainstalować Windows Media Player

( Koniec rozmowy )

Klient chciał posłuchać muzyki w samochodzie.

zwiń wątek przemo_li  23 lutego 2010 o godz. 22:41 #
Gravatar

To samo z telefonem, netbookiem, odtwarzaczem DVD, czy drugą stacjonarką jaką posiada :D

 
zwiń wątek przemo_li  23 lutego 2010 o godz. 22:42 #
Gravatar

A i zapomniałem, na wyjeździe służbowym do Niemiec też nie posłucha w hotelu.

 
 
 
 
zwiń wątek cutugno  23 lutego 2010 o godz. 12:14 #
Gravatar

"Może to jednak pokrzyżować plany rządu Tuska w sprawie cenzury sieci."

Kto pokrzyżował Twoją naukę czytania ze zrozumieniem?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek michuk  23 lutego 2010 o godz. 15:55 #
Gravatar

W ACTA nie ma (na razie) nic o filtrowaniu sieci w celach innych niż ochrona praw autorskich, a jest (niby) zapis o tym, że rząd nie będzie mógł takiego filtrowania wprowadzić. Ale jak napisałem, jest to zapis niejawny i też na ArsTechnica go za bardzo nie rozumieją, więc możliwe, że to zniknie w kolejnej wersji, bo nie tylko mi nie pasuje jakoś do ogólnej idei ACTY.

zwiń wątek cutugno  23 lutego 2010 o godz. 17:17 #
Gravatar

"jest (niby) zapis o tym, że rząd nie będzie mógł takiego filtrowania wprowadzić. "

Wysil się, spróbuj przeczytać dokument a nie brednie jakiegoś analfabety z AT.

 
 
 
zwiń wątek marcinsud  23 lutego 2010 o godz. 12:58 #
Gravatar

Przypominają mi się 'raporty' Aleksa Jonesa i coraz bardziej zaczynam uważać, że koleś całkiem od rzeczy nie gada.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek X  23 lutego 2010 o godz. 16:18 #
Gravatar

Alex świruje ostro i swoją błazenadą zraża osoby dla których forma jest istotna. Jego rewelacje można sprawdzić. Ja np. byłem w szoku słysząc co wyprawiało GLADIO, ale okazało się ono prawdą, nawet na wikipedii jest o tym spory artykuł, a przecież wikipedia obsesyjnie tnie rzeczy nie mające oparcia w mainstreamie.

zwiń wątek marcinsud  23 lutego 2010 o godz. 17:53 #
Gravatar

dokładnie gość porusza często ważne sprawy, ale swoim zachowaniem sprawia, że łatwo jest go wyśmiać w mediach.

 
 
 
zwiń wątek Domker_  23 lutego 2010 o godz. 13:10 #
Gravatar

"Zakaz łamania zabezpieczeń typu DRM — koniec z odtwarzaniem DVD na Linuksie w nieautoryzowanych programach"

No właśnie, a kto mi zabroni?? – nie sądzę, żeby policja wpadała do każdego mieszkania gdzie łamane jest DRM xD.

Jeżeli już to niech wprowadzą punkt, gdzie są zobowiązani do implementowania i autoryzowania każdego wolnego programu do odtwarzania mediów i bezpłatnej wymiany każdego MP3/MP4 playera nieobsługującego DRM.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek haael  23 lutego 2010 o godz. 14:09 #
Gravatar

Będzie to kolejny martwy przepis, jakich sporo. Ale to niebezpieczne, bo zawsze będzie można na kogoś znaleźć haka. Jak człowiek komuś podpadnie i nie będzie miał nic normalnego na sumieniu, to będzie można wyciągnąć jakieś łamanie DRM, żeby go upupić.

zwiń wątek X  23 lutego 2010 o godz. 16:34 #
Gravatar

Czy martwy to się zobaczy. Skoro są metody na wskazanie kto "piraci" na P2P, to i znajdą się metody na to kto sobie ściąga zakazane programy. W sumie to chodzi o to by skala zjawiska była niewielka, a nie o to by zjawisko wyeliminować całkowicie.

zwiń wątek przemo_li  23 lutego 2010 o godz. 22:46 #
Gravatar

???

A kto dołączy takie rzeczy do Linuksa ??

Pojawi się w repo to panowie z Policji zapukają i cała infrastruktura idzie się paść. (Np. w imię zabezpieczenia śladów)

Dodajesz łamanie DRM'a do programu podpisujesz się nazwiskiem, policja u drzwi.

 
 
 
 
zwiń wątek oO  23 lutego 2010 o godz. 13:55 #
Gravatar

Przecież ten cały zachodni burdel i tak skończy się rewolucją. Praktycznie nikt już nie ma co do tego wątpliwości.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Arkadiusz  23 lutego 2010 o godz. 14:30 #
Gravatar

rewolucja? jaka rewolucja? rewolucje to zdarzają się w internecie a acta to początek tego żeby je tłamsić.

na ulice nikt nie odważy się wyjść, już na pewno nie w USA – tamtejsi ludzie konsumenci nie są zdolni do niczego co wymaga ruszenia się.

u nas w zasadzie jest podobnie, ostatnia rozmowa premiera z internautami odbyła się tylko dlatego że herr tusk dba o pr i wie że internauci to klasa podobna do moherowych beretów – też g*wno się zna na polityce i łatwo nimi manipulować. (do dziś spotkać można "bojowników PO" … )

 
zwiń wątek marcinsud  23 lutego 2010 o godz. 17:56 #
Gravatar

Rewolucje to może się udawały w czasach, w których uzbrojenie ludności nie odbiegało zbytnio od uzbrojenia władzy. W dzisiejszych czasach nic nie stoi na przeszkodzie, by z całych miast zrobić getta i ludność nie będzie miała nic do powiedzenia, bo czym wiatrówką?

 
zwiń wątek Led  24 lutego 2010 o godz. 10:13 #
Gravatar

"Przecież ten cały zachodni burdel i tak skończy się rewolucją."

W demokracji do zrobienia rewolucji wystarczą wybory. U nas rewolucja była w zasadzie po każdych wyborach i ludziom już to się znudziło.

 
 
zwiń wątek skusz  23 lutego 2010 o godz. 14:44 #
Gravatar

Nikt nikomu nie zabroni ogladac filmów z wykorzystaniem libcss (o ile sam sobie to paczke lub skompilujesz) ale …wg mnie to krok wymierzony w dystrybutorów GNU/Linuxa (np. Mandriva). Nie będzie można od tak sprzedać systemu z ta biblioteką i powiedzieć ,że wszystkie multimedia na naszym systemi działają bez zarzutu.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek michuk  23 lutego 2010 o godz. 15:57 #
Gravatar

Nikt tego nie wyegzekwuje raczej (o ile nie wprowadzi się pełnej cyfrowej inwigilacji, np na poziomie sprzętu i sieci), ale zabronić oczywiście zabroni. W USA jest to nielegalne.

zwiń wątek skusz  23 lutego 2010 o godz. 16:16 #
Gravatar

Zgadzam się –> nie wyegzekwuje. Z tego co wiem we Francji korzystanie z libcss też jest zabronione. Spodziewać się możemy ,że wszystkie dystrybucje tworzone w krajach które podpiszą ACTA pozbawione zostaną odtwarzania filmów DVD z defaultu …jak openSUSE.

zwiń wątek Sławek  23 lutego 2010 o godz. 16:34 #
Gravatar

OpenSUSE może zostanie nienaruszone(jeżeli Novell da się upupić Microsoftowi).

 
zwiń wątek przemo_li  23 lutego 2010 o godz. 22:48 #
Gravatar

Cała zabawa polega na tym aby karać nie tego kto dostaje libcss a tego kto paczkuje|dostarcza|umieszcza na necie|rozwija. A do tego nie trzeba wiele wysiłku.

 
 
 
 
zwiń wątek aes  23 lutego 2010 o godz. 14:46 #
Gravatar

Faktycznie nikt chyba niema ;)

Bajzel będzie ktoś musiał posprzątać :|

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek NIC  23 lutego 2010 o godz. 18:34 #
Gravatar

Z DRM łatwo można sobie poradzić. Albo pirat przekonwertuje nam już plik na format wolny od DRM,ale… Czego nie mogą zabronić – nie implementujmy DRM… Ogólnie nie jest zdefiniowane jak wygląda plik z DRM, więc nie wiemy czy plik ma DRM… Zbyt to pokrętne… Inaczej – póki mowa o złamaniu jesteśmy bezpieczni. Złamanie to nie obejście. Np. człowiek A ma wyrok dożywotniego pozbawienia prawa kupowania chleba. Człowiek B może mu przekazać chleb więc w darowiźnie. Darowizna jest jest zakupem, więc obeszło się prawo, a to jest legalne.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek przemo_li  23 lutego 2010 o godz. 22:51 #
Gravatar

:D

Zapominasz o jednym DRM to nie tylko rozwiązania programowe.

Np. W Viście karta graficzna musi się komunikować szyfrem 128bit(sic!) z prockiem, tak samo kabel jak i monitor do niego podpięte muszą bronić przed nieautoryzowanym kopiowaniem.

Więc kończysz z kupą sprzętu z którego nie korzystasz a mimo to płacisz.

 
zwiń wątek Sławek  24 lutego 2010 o godz. 6:49 #
Gravatar

Właśnie chodzi o to, iż wielu ludzi nieświadomie złamali DRM. Choćby grupka naukowców, która jedynie chciała wygrać konkurs ułożony przez firmę, która im podem groziła pozwem. Chodziło o to, że wygrali ten konkurs, a chcieli się tym pochwalić na specyficzny dla naukowców sposób(publikując tą informację wraz z dowodem).

Innym przykładem jest człowiek, co kupił sobie elektronicznego pieska, a następnie nauczył go nowych sztuczek. Być może dałoby się go oskarżyć nawet w Polsce, bo nie wiem czy nie przerobił oryginalnego firmwaru, którego potem opublikował. Może opublikowany firmware został przez niego napisany od nowa? W każdym razie, to miał sprawę sądową. Najciekawszym przypadkiem jest jednak osoba, która naprawiła Windowsy(w wersji 2000), zastępując Eksploratora Windows własnym programem z przyciskiem "Sprawdź czy nie zetnę Windowsa". Został oskarżony, bo eliminując zacinanie się Windows wspomógł nieuczciwych studentów, co korzystali z systemu Windows na jego uczelni.

 
 
zwiń wątek a  24 lutego 2010 o godz. 12:15 #
Gravatar

@Tomasz Woźniak:

"Póki co- to ona jeszcze broni resztek samodzielności naszego narodu."

Chyba Ci się naród z państwem pomylił…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek nobady  24 lutego 2010 o godz. 18:55 #
Gravatar

Widzę że przyjdzie taki dzień, w którym internet i tzw kultura masowa się skończy, a My pójdziemy do teatru na spektakl albo do parku pod drzewo z paką piwa bezalkoholowego porozmawiać o codzienności. Może.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek mount fuji  10 marca 2011 o godz. 9:19 #
Gravatar

Nicely this type of facts is essentially worth searching for, great information for readers and obviously shows top quality writing. Its cool to have these kinds of posts about to help keep the facts flow. Assisting those who definitely appreciate this, good perform! Thanks once more for taking the time to place this on the web. I unquestionably liked every aspect of it.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Paul Gerland  17 marca 2011 o godz. 15:19 #
Gravatar

grievous post you’ve bear

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek shorten url  27 marca 2011 o godz. 21:07 #
Gravatar

Perhaps this is a bit off topic but in any case, I have been surfing about your website and it looks really neat. impassioned about your writing. I am creating a new site and hard-pressed to make it appear great, and supply excellent articles. I have discovered a lot on your site and I watch forward to additional updates and will be back.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek resim upload  30 marca 2011 o godz. 19:56 #
Gravatar

I really like your writing style, fantastic information, thankyou for putting up : D.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek black gay porn  31 marca 2011 o godz. 21:18 #
Gravatar

Thank you for the auspicious writeup. It actually was a entertainment account it. Look advanced to far brought agreeable from you! By the way, how could we communicate?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek sleep apnea treatment  4 kwietnia 2011 o godz. 9:12 #
Gravatar

Music started playing anytime I opened this webpage, so annoying!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek schedule  7 kwietnia 2011 o godz. 21:42 #
Gravatar

Thanks for your post. Another factor is that just being a photographer will involve not only problems in catching award-winning photographs but also hardships in establishing the best photographic camera suited to your requirements and most especially struggles in maintaining the caliber of your camera. This is very true and apparent for those photography lovers that are directly into capturing this nature’s eye-catching scenes — the mountains, the actual forests, the wild or perhaps the seas. Visiting these exciting places undoubtedly requires a video camera that can surpass the wild’s unpleasant area.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Ryan Boyens  8 kwietnia 2011 o godz. 22:32 #
Gravatar

I’d come to set with you one this subject. Which is not something I typically do! I really like reading a post that will make people think. Also, thanks for allowing me to speak my mind!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek car insurance reviews  12 kwietnia 2011 o godz. 3:16 #
Gravatar

While I tend to agree with the post I strongly believe that car insurance has become too complex for the average car insurance policy holder. Just like any serious purchase however you must perform due diligence and research the insurance companies before you purchase.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Mana Morgandi  12 kwietnia 2011 o godz. 3:18 #
Gravatar

My spouse and I absolutely love your blog and find nearly all of your post’s to be just what I’m looking for. Do you offer guest writers to write content for you personally? I wouldn’t mind creating a post or elaborating on a few of the subjects you write regarding here. Again, awesome blog!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek HCG Drops  12 kwietnia 2011 o godz. 4:07 #
Gravatar

I believe avoiding highly processed foods would be the first step for you to lose weight. They can taste fine, but processed foods have very little nutritional value, making you feed on more simply to have enough strength to get with the day. If you are constantly having these foods, transferring to whole grain products and other complex carbohydrates will aid you to have more power while feeding on less. Thanks alot : ) for your blog post.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Diabetes Articles  12 kwietnia 2011 o godz. 4:15 #
Gravatar

You have many helpful ideas! Maybe I should consider doing this by myself.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Coupons Coupons  12 kwietnia 2011 o godz. 4:26 #
Gravatar

Great blog! I am loving it!! Will be back later to read some more. I am bookmarking your feeds also

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Beat Maker  12 kwietnia 2011 o godz. 6:03 #
Gravatar

Please let me know if you’re looking for a article author for your site. You have some really good posts and I think I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I’d really like to write some material for your blog in exchange for a link back to mine. Please shoot me an email if interested. Many thanks!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Photos on DVD  12 kwietnia 2011 o godz. 6:29 #
Gravatar

I generally don’t leave blog comments but your article forced me to, wonderful work.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Kaitlyn Ngyun  12 kwietnia 2011 o godz. 6:42 #
Gravatar

Thanks for your blog post. The things i would like to bring up is that pc memory needs to be purchased if your computer is unable to cope with that which you do with it. One can put in two RAM memory boards of 1GB each, as an example, but not certainly one of 1GB and one of 2GB. One should check the car maker’s documentation for the PC to make certain what type of memory is necessary.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Grant City Missouri Passport Offices  12 kwietnia 2011 o godz. 7:02 #
Gravatar

This is definitely a well written article. My only issue is I am having an issue with your RSS feed . For some reason I am unable to subscribe to it. Is there anybody have an identical RSS problem? If anybody else is having a similar issue please let me know Muszynski917@gmail.com.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbetten Preise  12 kwietnia 2011 o godz. 7:24 #
Gravatar

I’ve bookmarked that for you so that others will be able to see that which you have to point out.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek praca nieruchomości poznań  12 kwietnia 2011 o godz. 12:40 #
Gravatar

Good blog! I really love how it is simple on my eyes and the data are well written. I am wondering how I might be notified whenever a new post has been made. I have subscribed to your RSS which must do the trick! Have a great day!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Brenna Plaut  12 kwietnia 2011 o godz. 13:49 #
Gravatar

Good to know

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek escape games room  12 kwietnia 2011 o godz. 14:42 #
Gravatar

Getting older is no problem. You just have to stay lengthy enough.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek patios manchester  12 kwietnia 2011 o godz. 15:16 #
Gravatar

Super-Duper blog! I am loving it!! Will come back again. I am taking your feeds also

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanser  12 kwietnia 2011 o godz. 16:33 #
Gravatar

Very efficiently written information. Will probably be helpful to anyone who usess it, including myself. Sustain the great work – for positive i’ll check out extra posts.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Lance Whitely  12 kwietnia 2011 o godz. 16:52 #
Gravatar

You have some helpful ideas! Maybe I should consider doing this by myself.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek coach outlet  12 kwietnia 2011 o godz. 17:27 #
Gravatar

Fascinating blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A design like yours with a few simple adjustements would really make my blog shine. Please let me know where you got your theme. Thankscoach outlet online

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wilmington NC Kitchen Remodeling  12 kwietnia 2011 o godz. 18:16 #
Gravatar

Thanks for taking the time to discuss this, I really feel strongly about it and love studying more on this topic. If doable, as you gain expertise, would you mind updating your weblog with additional data? It is extremely useful for me.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Neville Arrez  12 kwietnia 2011 o godz. 19:02 #
Gravatar

Great thanks

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek HM SHop Online  12 kwietnia 2011 o godz. 19:14 #
Gravatar

Man thats crazy that you did that can you believe it only takes that long to promote the gospel.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbett  12 kwietnia 2011 o godz. 19:34 #
Gravatar

I therefore enjoyed every part of this web site and I’ve saved your blog to keep up with the new topics you will submit in the future.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse reviews  12 kwietnia 2011 o godz. 20:11 #
Gravatar

I do know this isn’t exactly on subject, however i’ve a web site utilizing the same program as properly and i am getting troubles with my comments displaying. is there a setting i’m missing? it’s possible you may help me out? thanx.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek hewlett  12 kwietnia 2011 o godz. 20:44 #
Gravatar

Cool post ! Thanks for, visiting my blog page mate. I shall message you some time! I didn’t know that!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Joyce E. Weeks  12 kwietnia 2011 o godz. 20:49 #
Gravatar

Valuable

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek central heating not working  12 kwietnia 2011 o godz. 21:01 #
Gravatar

It is best to take part in a contest for among the finest blogs on the web. I will advocate this site!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse review  12 kwietnia 2011 o godz. 21:58 #
Gravatar

This one is an inspiration personally to uncover out much more associated to this subject. I must confess your information prolonged my sentiments in addition to I am going to proper now take your feed to stay updated on every coming blog posts you would possibly possibly create. You might be worthy of thanks for a job completely finished!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Lee Perkins  12 kwietnia 2011 o godz. 21:59 #
Gravatar

Thanks for the post. Can you please send me few more links about this, I am really a fan of your blog. Thanks, Lee Perkins

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Libidoxin  13 kwietnia 2011 o godz. 1:18 #
Gravatar

Generally I don’t post on blogs… I would like to express that this post really compelled me to do so!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Miguelina Sebron  13 kwietnia 2011 o godz. 1:42 #
Gravatar

What a very nice and insightful post! It’s a fact that muscle growth is highly dependent on what one is eating, what one is lifting, one’s genetics, and what one’s goal is (and you’ve got to have a well-defined goal or else you’d be chasing after your goal forever). In addition to that, one needs to have discipline and dedication to take it to the very end (attainment of the goal that one has set). It shouldn’t be a spur of the moment kind of thing. You need to follow through, just like in anything that you want to succeed in in life. And lastly, it’s all about making everything work together—working out without the proper diet won’t cut it, taking jar after jar of supplements won’t get you bulked up if you don’t pump iron. You need to make everything work together—the right workout program, a proper diet, supplements, and a healthy lifestyle.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Christening gifts  13 kwietnia 2011 o godz. 2:00 #
Gravatar

Great thanks

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanser  13 kwietnia 2011 o godz. 4:07 #
Gravatar

Thanks for taking the time to discuss this, I really feel strongly about it and love studying extra on this topic. If doable, as you acquire experience, would you thoughts updating your weblog with additional info? This can be very helpful for me.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Arthur Sandoval  13 kwietnia 2011 o godz. 5:41 #
Gravatar

This is certainly a well written article. My only issue is I am experiencing an issue with your RSS feed . For some reason I am unable to subscribe to it. Is there anybody have an similar RSS issue? If somebody else is having a similar issue please let me know Bjornstrom1887@gmail.com.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Bsa Scopes  13 kwietnia 2011 o godz. 6:19 #
Gravatar

It’s hard to find knowledgeable people on this topic, but you sound like you know what you’re talking about! Thanks

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wycieczki Last Minute  13 kwietnia 2011 o godz. 11:23 #
Gravatar

The next time I read a blog, I hope that it doesnt disappoint me as much as this one. I mean, I know it was my choice to read, but I actually thought youd have something interesting to say. All I hear is a bunch of whining about something that you could fix if you werent too busy looking for attention.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wynajem Busów  13 kwietnia 2011 o godz. 13:28 #
Gravatar

Significantly, this post is really the sweetest on this notable topic. I harmonise with your conclusions and will thirstily appear forward in your incoming updates. Saying thanks is not going to just be ample, for that phenomenal clarity within your writing. I will immediately grab your rss feed to stay knowledgeable of any updates. Admirable work and significantly good results within your business dealings! Please excuse my poor English as it’s not my 1st tongue.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse  13 kwietnia 2011 o godz. 13:37 #
Gravatar

Simply killing some in between class time on Digg and I found your article . Not usually what I want to examine, but it surely was absolutely price my time. Thanks.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse review  13 kwietnia 2011 o godz. 14:51 #
Gravatar

I wished to thanks for this nice read!! I definitely enjoying each little little bit of it I’ve you bookmarked to check out new stuff you post

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Christeen Diffendal  13 kwietnia 2011 o godz. 15:34 #
Gravatar

I needed to thanks for this great read!! I undoubtedly enjoying each little little bit of it I have you bookmarked to check out new stuff you put up

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Travis Jang  27 sierpnia 2011 o godz. 12:12 #
Gravatar

glad to be one of several visitants on this awe inspiring internet site : D.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia