Kategorie:
30

Komisja Europejska zablokuje przejęcie Sun przez Oracle?

Komisja Europejska nie chce zgodzić się na przejęcie przez Oracle firmy Sun Microsystems. Według decydentów, taka transakcja wpłynęłaby negatywnie na rynek baz danych w Europie.

O przejęciu Sun przez Oracle pisaliśmy w kwietniu. Niedługo później operację zaakceptował amerykański urząd antymonopolowy. Komisja Europejska nie była jednak tak szybka, co według szefa Oracle, Larrego Ellisona, kosztowało firmę 100 milionów dolarów miesięcznie i liczne zwolnienia pracowników.

Teraz jest jasne, że przynajmniej w obecnej formie, przejęcie przez bazodanowego giganta takich produktów jak system Solaris, baza MySQL czy VirtualBox nie dojdzie do skutku.

Przeciwko transakcji protestowała m.in Free Software Foundation. Bardzo nieufny odnośnie zamiarów Oracle był też twórca MySQL, Monty, który wiele razy powtarzał, że zarządzanie największym otwartym systemem bazodanowym powinna zająć się niezależna organizacja. Stworzył nawet w tym celu Open Database Alliance, które ma zajmować się rozwojem MariaDB, forka MySQL-a.

Obecne stanowisko KE nie jest jeszcze oficjalne (mamy do czynienia z “preliminary assessment”). Ostateczna decyzja ma zapaść 19 listopada. Rzecznik Oracle zapowiedział walkę o Suna i oświadczył, że obiekcje Komisji wynikają z “całkowitego niezrozumienia” istoty tej transakcji.

Więcej informacji: http://www.forbes.com/feeds/afx/2009/11/...03146.html

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

60 komentarzy

zwiń wątek abcman  10 November 2009 o godz. 12:06 #
Gravatar

Nie ma co panikować. Oracle ma problem ale my nie mamy :) Jeśli MySQL upadnie to i tak jego następca rośnie (MariaDB albo jakoś tam).

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek trasz  10 November 2009 o godz. 12:17 #
Gravatar

Duzo prosciej jest po prostu uzyc bazy danych, ktora dziala, na przyklad Postgresa.

zwiń wątek Low Year  10 November 2009 o godz. 15:07 #
Gravatar

Nie, zmienianie jednej działającej bazy na inną nie jest dużo prostsze od niezmieniania. A nawet przeciwnie ;)

 
zwiń wątek mangoo  11 November 2009 o godz. 9:12 #
Gravatar

A probowales kiedys uzywac Postgresa w bardziej zaawansowanym srodowisku niz "jeden serwer"? HA, failover itp.?

Niestety w porownaniu do MySQL, Postgres jest w tym przypadku mocno niedorozwinietym produktem.

zwiń wątek trasz  11 November 2009 o godz. 9:56 #
Gravatar

@mangoo: Przynajmniej patrzac na reklamowki MySQL-a. Bo patrzac na rzeczywistosc, to jak najbardziej daje sie to zrobic w Postgresie, trzeba tylko doczytac dokumentacje. Chyba, ze master-master – ale to w MySQL co prawda dziala, tylko czasami dane gubi. ;-)

 
zwiń wątek mangoo  11 November 2009 o godz. 11:32 #
Gravatar

@trasz: najbardziej "zaawansowany" sposob na HA w Postgresql to pgpool-ii.

I banalnie prosto doprowadzic tam do niespojnosci w bazach danych (np. pgpool-ii nie trzyma statusu poszczegolnych baz danych). Ciut lepszych rozwiazan Postgres ma sie dorobic w wersji 8.5 i pozniejszych.

Jest to jeden z powodow, dla ktorych duze, rozproszone systemy zazwyczaj nie korzystaja z Postgresa, a z MySQL.

A co do gubienia danych – jak zwykle wlaczyl ci sie "troll mode", bo jak widac, pojecia wielkiego o bazach danych nie masz (czy moze, jestes "specjalista od wszystkiego").

 
zwiń wątek stefanek  11 November 2009 o godz. 15:17 #
Gravatar

@nabgoo

Używałem i to m.in. w krytycznych serwerach, typu obsługa backupu

 
zwiń wątek mangoo  11 November 2009 o godz. 19:21 #
Gravatar

@trasz: najbardziej "zaawansowanym" narzedziem do HA w Postgresie jest pgpool-ii.

Niestety nie zachowuje on stanu poszczegolnych serwerow Postgresa, przez co trywialnie szybko mozna sie znalezc z rozsynchronizowanymi bazami.

Funkcjonalnosc odpowiadajaca tej z MySQL bedzie dodawana w wersji 8.5 i pozniejszych – tak wiec przyjdzie czekac jeszcze kilka lat, az Postgres nada sie do duzych, rozproszonych srodowisk.

Co do gubienia danych – typowe dla ciebie fudzenie, i od razu widac, ze o bazach danych zbytniego pojecia nie masz (gdzes przeczytales, ze PostgreSQL jest super, a MySQL – nie bardzo – i tak bezmyslnie to powtarzasz).

 
zwiń wątek mangoo  11 November 2009 o godz. 22:27 #
Gravatar

@stefanek: obsluge backupu ciezko zaliczyc do krytycznej uslugi (w sensie, high availability).

Tak, backup jest b. wazny, ale jak serwery backupu nie beda dzialac przez 10 minut, to zazwyczaj nic zlego sie nie stanie.

 
 
 
 
zwiń wątek trasz  10 November 2009 o godz. 12:16 #
Gravatar

Tak gwoli scislosci – nie, nic nie jest jasne, bo to nie jest ostateczna decyzja. Oracle bedzie sie odwolywac, wyjasniac itd.

Nie, zebym sie znal na prowadzeniu biznesu, ale mozna bylo calosc zalatwic prosciej – wystarczyloby, zeby Sun oficjalnie zakonczyl rozwoj MySQL-a. Kasy i tak za bardzo z tego nie ma.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek blog.maciejkaminski.  10 November 2009 o godz. 14:49 #
Gravatar

Kasa akurat podobno jest i to całkiem niezła ;-)

 
 
zwiń wątek trasz  10 November 2009 o godz. 12:26 #
Gravatar

Michuk, przydalby sie jakis update, bo z twojego niusa wydaje, ze podjeta zostala jakas decyzja, podczas gdy tak nie jest – na decyzje KE ma czas do 19. stycznia, a to, o czym piszesz w niusie, to "preliminary assessment".

http://finance.yahoo.com/news/European-Commission…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek michuk  10 November 2009 o godz. 15:35 #
Gravatar

Dzięki, poprawiłem. Z wiadomości na Reuters wynikało, że decyzja jest już ostateczna.

 
 
zwiń wątek K2  10 November 2009 o godz. 12:33 #
Gravatar

Śmieszny mnie ten cały Monty, który najpierw sprzedał MySQL AB Sunowi za $1mld, a później mówi o niezależnej organizacji.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek bies  11 November 2009 o godz. 1:24 #
Gravatar

Śmieszny? Moim zdaniem ma głowę do interesów. Dlaczego nie miałby wziąć kolejnego $1 mld? ;)

 
 
zwiń wątek aaa  10 November 2009 o godz. 12:53 #
Gravatar

No nie tak do końca. Myślisz że nagle tysiące firm zrezygnuje z MySql i zainstaluje cos nowego nie przetestowanego. Może małe firmy i fani to tak ale nie duże firmy czy korporacje.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek jurgensen  10 November 2009 o godz. 13:37 #
Gravatar

Wielkie firmy korzystają i tak z produktów gigantów, jak np. Oracle. Jeśli natomiast korzystają z wolnego oprogramowania (wiem to z własnego doświadczenia), wybierają raczej postgresql

zwiń wątek Low Year  10 November 2009 o godz. 14:54 #
Gravatar

Raczej != tylko i wyłącznie.

 
zwiń wątek abcman  10 November 2009 o godz. 15:48 #
Gravatar

@jurgensen – MySQL z silnikiem InnoDB też może być (aczkolwiek jest, zdaje się, sporo wolniejszy od PostgreSQL). Dopiero MySQL z MyISAM można uważać za jakieś nieporozumienie.

 
 
zwiń wątek abcman  10 November 2009 o godz. 13:40 #
Gravatar

@aaa – Właśnie, nie zrezygnują. To, że MySQL upadnie, nie oznacza że firmy go wykorzystujące nagle będą na lodzie. Tak będzie z powodu otwartości tego projektu. Nie miałem na myśli że firmy będą zmuszone do użycia np. MariaDB, bo takiej potrzeby po prostu nie ma.

 
zwiń wątek mini  10 November 2009 o godz. 19:12 #
Gravatar

To niech wykorzystaja ta slynna sile licencji GPL i zatrudnia dowolnego dewelopera na swiecie i niech im rozwija/fixuje ta baze.

Jaki problem? Od 20 lat slysze, ze to zaleta.

 
 
zwiń wątek sirsimon  10 November 2009 o godz. 13:05 #
Gravatar

Dlaczego UE może zablokować fuzję firm z USA, gdzie pozwolenie otrzymały?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek tom000  10 November 2009 o godz. 13:36 #
Gravatar

No wlasnie, be dede udawac ze rozumiem, ktos wie, jak to jest?

I jak sie to ma do wiadomosci, ze Oracle kupil Sun'a? W koncu kupil i nie moze przejac – polaczyc tych firm w 1, czy moze jeszcze jest to na zasadzie, ze ciagle ma zamiar kupic Sun'a.

zwiń wątek michuk  10 November 2009 o godz. 14:04 #
Gravatar

Komisja ma wpływ na europejską działalność tych firm i jeśli zakaże mergera to może dojść np do tego, że Oracle nie będzie mogło prowadzić biznesu w UE. Nie wiem jak wygląda podział na oddziały w obu firmach, ale na pewno mają porejestrowane firmy w większości krajów członkowskich.

Nie wiem jednak co by się dokładnie stało jeśli Oracle postanowiłby połączyć się z Sunem tylko w Stanach, a w Europie nadal prowadził działalność jako oddzielna firma i czy to w ogóle możliwe z prawnego punktu widzenia.

Na pewno jednak jeśli firma wyniosłaby się z Europy i działała tylko w Stanach i Azji, to KE nie miałaby nic do gadania.

zwiń wątek mini  10 November 2009 o godz. 14:45 #
Gravatar

Jednym slowem Eurokolchoz.

 
zwiń wątek Low Year  10 November 2009 o godz. 15:05 #
Gravatar

@mini: Jasne, też uwielbiam gdy powstaje nowy monopolista.

 
zwiń wątek trasz  10 November 2009 o godz. 17:21 #
Gravatar

Tyle, ze w tym przypadku zadnego zagrozenia monopolem nie ma. W koncu licencja GPL, na ktorej jest MySQL, gwarantuje wolnosc. Przynajmniej tak twierdzi RMS.

 
zwiń wątek mini  10 November 2009 o godz. 19:13 #
Gravatar

Czy moge poznac Twoja definicje monopolisty? I dlaczego Sun+Oracle nim bedzie?

 
zwiń wątek Low Year  10 November 2009 o godz. 21:34 #
Gravatar

Czy moge poznac Twoja definicje monopolisty?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Monopol

I dlaczego Sun+Oracle nim bedzie?

Nie od razu, ale takiemu połączeniu już niewiele do monopolu brakuje. Aplikacje WebLogic w Javie, na serwerach Suna, pod Solarisem i z bazą danych Oracle lub MySQL – też od Oracle. Szczęście, że Red Hat podkupił EnterpriseDB.

 
zwiń wątek maciek_bez_OpenID  10 November 2009 o godz. 22:31 #
Gravatar

Miarą monopolu nie jest kompletność dostarczanego rozwiązania a jego "niezastąpioność". I każdy z elementów tej układanki możesz zastąpić niezależnie (najtrudniej serwer aplikacji, bo sama app może wymagać zmian). Solarisa możesz odpalić na dowolnym serwerze, bo to nie z/OS, a Oracle RDBMS możesz odpalić na dowolnym systemie operacyjnym bo to nie DB2 for z/OS.

 
zwiń wątek Low Year  10 November 2009 o godz. 23:10 #
Gravatar

Jasne – gdy masz takie rozwiązanie świeżo postawione. Ale nie gdy obudujesz je dookoła całą infrastrukturą programistyczną. Zapewne w administracji publicznej, dokonując wyboru MS Windows, także u zarania komputeryzacji w Polsce używano argumentu, że systemów operacyjnych jest jak psów i można je zastąpić innymi. A potem zaczęto na Windows pisać programy.

 
zwiń wątek maciek_bez_OpenID  10 November 2009 o godz. 23:28 #
Gravatar

Szczęśliwie Solaris jest otwartym systemem, więc jak chcesz możesz go zamienić nawet na Linuksa. Oracle RDBMS to nie DB2 for z/OS czy tym bardziej Microsoft SQL, który nie ma odpowiednika na innym systemie.

 
 
 
zwiń wątek MichalK  10 November 2009 o godz. 13:52 #
Gravatar

Dokładnie to jakiś absurd.

 
 
zwiń wątek Majki-Fajki  10 November 2009 o godz. 13:55 #
Gravatar

Faszyści z UE. Co cholernym biurokratom do prywatnej własności? To już nie wolno mi sprzedać tego, co do mnie należy? Niech znacjonalizują Sun i Oracle, żeby była "równowaga".

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek vshader  10 November 2009 o godz. 14:29 #
Gravatar

Pewnie, nie wtrącajmy się w nic, niech sobie firmy robią co chcą. Tylko się potem nie dziw że powstają wielkie monopole jak MS…

zwiń wątek orson  10 November 2009 o godz. 20:31 #
Gravatar

Zabiorę ci jutro samochód, bo muszę skoczyć po kwiatki do ogrodu. W końcu to nasz wspólny samochód.

zwiń wątek DeBill  12 November 2009 o godz. 12:12 #
Gravatar

Myślę, że porównanie samochodu vshadera z gigantami mającymi wpływ na światowy rynek baz danych jest co najmniej naiwne… :/

 
zwiń wątek Budyń  12 November 2009 o godz. 23:31 #
Gravatar

Zasada ta sama. Nie maja żadnego prawa, nie mają żadnych kompetencji, ne mają żadnej alternatywy, ale mieszają.

 
zwiń wątek DeBill  13 November 2009 o godz. 15:50 #
Gravatar

Nie, zasada NIE JEST ta sama. Trochę innymi prawami rządzą się giganci. Jakby tak nie było, to mógłbym np. nazwać monopolistą panią Krysię spod jedynki, bo 'produkuje' w domowym zaciszu kolczyki i oskarżyć ją o różne szemrane praktyki na rynku.

 
 
 
zwiń wątek mini  10 November 2009 o godz. 14:48 #
Gravatar

Ja bym poradzil specjalistom od regulacji ryku w Europie, zeby zrobili tak, zeby w Europie w koncu powstaly firmy na swiatowym poziomie. Praktycznie cale IT zalezy od firm amerykanskich.

Najlepiej niech zaprzestana socjalistycznych regulacji.

 
zwiń wątek tomgrad  10 November 2009 o godz. 14:53 #
Gravatar

Prawo Godwina (http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Godwina) działa.

A w następnej kolejności pozwólmy korporacjom zmonopolizować wodociągi jak w Boliwii. Dziękuj ludziom, którzy myślą o takich rzeczach w porę.

zwiń wątek mini  10 November 2009 o godz. 19:17 #
Gravatar

Nie wiem co Godwin ma do wodociagow w Boliwii. Domyslam sie natomiast, ze urzednicy wzieli tam w lape od "monopolisty", albo przymykali oko na niezgodne z prawem dzialania w celu osiagniecia monopolu.

zwiń wątek tomgrad  10 November 2009 o godz. 20:01 #
Gravatar

Godwin ma do Boliwii niewiele :) A co do wodociągów, to urzędnicy nie mieli wiele do powiedzenia, sprzedaż została wymuszona przez Bank Światowy w zamian za umorzenie długów. Jeśli ktoś zrzeka się wolności wyboru w imię idei, to najpewniej na tę wolność nie zasługuje.

 
zwiń wątek rajcio  10 November 2009 o godz. 23:12 #
Gravatar

europejczykom gratulujemy wolności! to jakie teraz limity na przetwory mleczne macie?

 
zwiń wątek mini  12 November 2009 o godz. 20:03 #
Gravatar

@tomgrad

Bank Swiatowy to wlasnie taki regulator rynku jak i Komisja Europejska, uszczesliwia nas na sile.

 
 
zwiń wątek Budyń  12 November 2009 o godz. 23:27 #
Gravatar

Mhm. Pomyśleli. o Twoich emeryturach, o urządowo podnoszonych składkach na OC, o limitach na najmniej szkodliwy z gazów cieplarnianych, o "kwotach mlecznych", o niszczeniu rolnictwa w mniej rozwiniętych krajach przez CAP, o niszczeniu lasów tropikalnych poprzez pęd za "biopaliwem"… jakie to Europejskie. Nakazać i miec nadzieje, że świat działa tak, jak to widzą przez swoje warte 7k EUR / mc pensje opłacane przez ludzi z których wielu nie ma tyle na rok. Tacy jak Ty się cieszą. Inni się zastanawiają, dlaczego UE zebiera się za regulacje – no, bo jak się nie istnieje na rynku, to trzeba włączyć mentalność "psa ogrodnika".

Zresztą, eurokraci to inna rasa tego samego gatunku hieny – są w gruncie rzeczy tacy sami jak Ci, którzy prosperującą firmę sprzedali molochowi nie patrząc ponad horyzont kwartalnego zysku.

 
 
 
zwiń wątek krzabr  10 November 2009 o godz. 16:54 #
Gravatar

To jest jakaś chora komedia , prez tych idiotów może upaść sun . Już teraz ponosi gigantyczne koszty nieudanej fuzji , a jeśli ona nie dojdzie do skutku to już nikt ich nie kupi co może spowodować ich totalne bankructwo . A wtedy zginie nie tylko sun ale głownie jego dorobek w wkład w rozwój unixów .

Co do montego ten typ to również jakaś komedia , najpierw sun kupił mysql za miliard dolarów a potem zażądał jego oddania za free , niech on przestanie sobie jaja robić i namawiać urzędników do niszczenia firmy która naprawde wiele oddała wolnemu oprogramowaniu . Również FSF nie jest bez winy najpierw jak Sun planował uwolnić Solarisa to naciskali aby został wydany na GPLu jak tego nie zrobili to opluwali i ośmieszali opensolarisa w róznych wypowiedziach a teraz nagle są przeciw tej fuzji i zaczał ich interesować los suna , no bardzo ciekawa i niestronnicza jest ta organizacja , niech się potem nie dziwią że ludzie wolą osi od fsf .

Co do polityczno-uprowskiego bełkotu motłochu , wszędzie widzicie spisek socjalistów i że to oni są winni wszystkiemu od złego stanu gospodarki po stan szkolnictwa . Tylko pokażcie mi choć jednego prawdziwego socjaliste [(czyt. mutualistę - wolnorynkowego socjaliste (tak jest coś takiego)] w rządzie , te wszystkie regulacje biorą się z chciwości motłochu na stanowiskach urzędniczych którzy chcą ukraść jak najwięcej i tworzą do tego całą aparaturę urzędową wystarczy dodać że za komuny w Polsce było 35tys urzędników a dziś na szczeblu centralnym jest już 620tys . Dalej się nie będę wypowiadał po zostanę okrzyknięty nie wiadomo jakim radykałem :D

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek me  10 November 2009 o godz. 19:05 #
Gravatar

jesteś największym radykałem, przecież biurokrata to to samo co patriota, chcesz, żeby patrioci emigrowali?

 
zwiń wątek mini  10 November 2009 o godz. 20:01 #
Gravatar

Nie mam zadnego zwiazku z Korwinem, ale pokaz mi prosze chociac jednego "wolnorynkowego socjaliste".

A.. i nie jestem pryszczatym 25 letnim studentem z glowa pelna bzdurnych pomyslow/wymowek jak dostac muzyke i filmy za darmo.

zwiń wątek tomgrad  10 November 2009 o godz. 20:09 #
Gravatar

Wolnorynkowy socjalizm? Proszę bardzo: http://www.mutualist.org/

zwiń wątek mini  12 November 2009 o godz. 20:08 #
Gravatar

@tomgrad

Ja prosilem o wskazanie konkretnych politykow a nie manifest polityczny.

Zreszta jak ja z przyjaciolmi nazwe nasza grupe "Dobroczyncy socjalistyczni" tzn. ze mam prawo wprowadzic np. doplaty do upraw z podatkow innych ludzi?

 
 
 
 
zwiń wątek revcorey  10 November 2009 o godz. 17:25 #
Gravatar

To teraz SUN będzie dogorywał przez kolejny rok obcinając fundusze na projekty,niektóre anulując. Pociągnie za sobą m.in mysql. I dopiero wtedy komisja będzie zadowolona.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek krzabr  10 November 2009 o godz. 19:12 #
Gravatar

Dlatego też wszystkich którzy chcą pomóc opensolarisowi i innym projektom Suna zapraszam do współpracy . Nie tylko programistów również są potrzebne inne osoby jak np tłumacze , zajmujące się grafiką komputerową itd.

Sam dołaczyłem do projektu Opensolaris – Polski Portal , a nóż się przydam , a większa ilość osób w projektach suna w razie czego zapobiegnie ich upadkowi .

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek krzabr  10 November 2009 o godz. 19:13 #
Gravatar

Dodam jeszcze beta testerzy :D

zwiń wątek Adam  11 November 2009 o godz. 2:01 #
Gravatar

A gdzie się można zgłaszać i ile płacą?

 
 
 
zwiń wątek krzabr  11 November 2009 o godz. 2:52 #
Gravatar

Nic nie płacą bowiem opensoruce z założenia taki jest m to praca wspólna na rzecz danego projektu , no chyba e będziesz tak dobry że sun czy oracle cy inna firma cię zatrudni :D

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Adam  12 November 2009 o godz. 1:12 #
Gravatar

Ta czyli miałbym pracować za friko, a Oracle-Sun będzie zgarniał grube miliony :D

zwiń wątek trasz  12 November 2009 o godz. 13:52 #
Gravatar

Jakos Linuksa ludzie na tej zasadzie rozwijaja. ;-)

zwiń wątek Adam  13 November 2009 o godz. 1:04 #
Gravatar

Dla społeczności, a nie zysków korporacji.

 
zwiń wątek trasz  13 November 2009 o godz. 16:39 #
Gravatar

@Adam: OpenSolaris jest kodem co rownie wolny (a nawet bardziej wolny, bo na mniej restrykcyjnej licencji) jak Linux. I w dodatku nikt nie zarabia bezposrednio na jego sprzedazy, w przeciwienstwie do RedHata i Novella.

 
 
 
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia