Coraz więcej wskazuje na to, że czas fizycznych nośników gier powoli dobiega końca. Samsung wespół z Sony chcą dostarczyć gry z PlayStation Now bezpośrednio na ekran koreańskich telewizorów.
Samsung podpisał umowę s Sony, na mocy której obie firmy podjęły się wdrożenia usługi PlayStation Now do wybranych modeli inteligentnych telewizorów od Samsunga. Program ma ruszyć w przyszłym roku, dzięki niemu użytkownicy będą mogli zagrać w gry na konsolę Sony bez konieczności posiadania najnowszej PlayStation. Jedyny wydatek, jaki trzeba będzie ponieść, ma wiązać się z zakupem kontrolerów Sony Dualshock.
Do PlayStation Now będziemy mogli zalogować się za pośrednictwem aplikacji w Smart Hub od Samsunga. Co ważne, użytkownicy korzystający z wirtualnej konsoli otrzymają dostęp do wszystkich najważniejszych opcji z fizycznej PlayStation: systemu osiągnieć, gier wieloosobowych oraz zapisywania postępu w chmurze.
Jesteśmy niezwykle podekscytowani możliwością wdrożenia PlayStation i dostarczenia naszym klientom dodatkowej porcji rozrywki do naszej platformy Smart TV – powiedział wiceprezydent Samsung Electronics, Youngchan Kim.
Odkąd PlayStation Now stało się wiodącą platformą dla wszystkich najważniejszych konsol Sony, możemy znaleźć tak tytuły na PlayStation 3, 4, Vitę oraz Bravia TV. W obecnej chwili oferuje dostęp do blisko 200 tytułów z PS3, ale Sony planuje wprowadzić do platformy również pozycję z PS2 oraz PS4.
Niewykluczone, że za kilka lat konsole znikną z rynku i zostaną zastąpione takimi właśnie usługami streamingowymi, w których będziemy wykupywali wyłącznie licencje na gry, a nie fizyczne nośniki. Rynek gier pecetowych udowodnił, że fizyczne nośniki odchodzą do lamusa, czego najlepszym przykładem jest rosnąca popularność Steama.
Widać, że rynek konsolowy powoli zmierza w stronę chmury danych. Na razie PlayStation w wersji Samsunga to tylko eksperyment, który nie tylko wymaga konkretnego telewizora, ale także szybkiego łącza, które będzie w stanie na bieżąco, bez większych opóźnień strumieniować gry bezpośrednio do naszych telewizorów.
PlayStation Now od Samsunga w pierwszej kolejności trafi do użytkowników w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Więcej na temat tej usługi firmy opowiedzą podczas targów CES w Las Vegas, które rozpoczną się na początku stycznia.